Hae Anna.fi-sivustolta

Enkelienergia

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Khi, 07.02.2010.

1. Healer* Vierailija

Eipä ole kuule minusta kyse jos joku/jotkut reagoi johonkin....en siis suostu tässäkään syylliseksi ;)

2. healerille Vierailija

miksi sitten on winkistä kysymys, jos sinä reagoit johonkin mitä hän jollekulle toiselle sanoo?

3. Valkoinen susi Ikuinen opiskelija

Saadut tykkäykset:
    0

Niin, narsistihan kieltää aina kaiken, vaikka näyttäsi videokuvana hänen esityksensä.

Kiitos hauskasta kertomuksesta itsestäsi tuolla jossain aiemmin, Valkoinen susi

4. 'wink' Vierailija

Muutama selvennys sinulle, Healer:

Minusta tuntuu, että koet termit väite, väittämä ja väittely negatiivisina. Sitä ne eivät suinkaan välttämättä ole enkä niitä negatiivisessa mielessä käytä. Sanoilla on tietty merkitys. Toivon, että ymmärrät sen.
    Minä en halua puhua esim. "yleisesti hyväksytyistä, kaikille yhtenäisistä totuuksista", koska sitä nämä asiat eivät ole.

Minä en vastusta henkilöä/henkilöitä. Saatan vastustaa väittämiä tai tapaa millä asiansa esittää. Saatan puuttua ristiriitoihin, epäjohdonmukaisuuksiin tai selviin virheisiin. En ole ketään ottanut silmätikukseni niin, että jäisin "kantamaan kaunaa" puhuttiin sitten myöhemmin mistä tahansa, ellei jokin tietty aiemmin mainittu asia senhetkiseen keskusteluun liity.

'Karuna itse aloitti tietojensa jakamisen tässä ketjussa. Minä olen häneltä kysellyt tarkemmin ja pyytänyt tarkempia selvityksiä näistä tiedoista, siitä miten ne on saanut ja mihin tietonsa perustaa. Miksi tuhlaisin aikaani siihen, jos nämä tiedot olisivat minulle "vastenmielisiä"?

Pidät siis syytöksinä kysymyksiäni näistä tiedoista...tuossa kohdin logiikkasi pettää ja pahasti. Ja jos sinä pidät syyttelynä sitä että kyselen, kannattaa kenties tosiaankin katsoa peiliin ja miettiä ensin, miksi tulla sitä tietoa jakelemaan -millaisia seurauksia siitä odottaa. Onko idea sanoa jotain ja olettaa, että kaikki ottavat sen "tuosta vain" omaksi totuudekseen?

Siinäpä meni samalla narsismiteoriasi.

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että ehkäpä et osaakaan lukea "merkityksiä rivien välistä" (=ilkeyttä ja vihamielisyyttä) ihan niin hyvin kuin uskot osaavasi? Sen verran useasti olet siinä erehtynyt, että ehkä kannattaisi ottaa sekin mahdollisuus huomioon.
    Vai odotatko jostain syystä ihmisistä useimmiten pahinta?

Sinä olet sanonut olevasi henkinen ihminen, pystyväsi tuntemaan muiden energioita, kykeneväsi telepatiaan ja käsittääkseni olet aika samoilla linjoilla henkisitä ja yliluonnollisista asioista kuin moni muukin palstalla. Miksi niin usein sinun liittyessäsi keskusteluun, alkaa kina, joka ei tietenkään johdu sinusta...?
    Tulipas sanottua tuokin suoraan ;}

5. 'wink' Vierailija

Minä muuten uskon, että asuu -toisissa pienempi, toisissa vähän vähemmän pieni.

6. Healer* Vierailija

Mitä tarkoitat? minähän "reagoin" jos näin voi sanoa,siinä olleeseen narsistimaiseen käytökseen...huom.

7. Healer* Vierailija

Hieno vastaus,mutta hiukan häiritsi se voimalla "painaminen" joka siitä pelmahti ;)

"Sinä olet sanonut olevasi henkinen ihminen, pystyväsi tuntemaan muiden energioita, kykeneväsi telepatiaan ja käsittääkseni olet aika samoilla linjoilla henkisitä ja yliluonnollisista asioista kuin moni muukin palstalla. Miksi niin usein sinun liittyessäsi keskusteluun, alkaa kina, joka ei tietenkään johdu sinusta...?
    Tulipas sanottua tuokin suoraan ;} "

Mitä suorempaan sen parempi=) Ja samalla myös tiukka katse peiliin ja kysymys:kuka puhuu?

Koetappa etsiä se kirjoitus jossa minä nimenomaan,ymmärrettävästi toimin "kinan " aloittajana.Lukisin sen mielelläni .

Negatiivinen kritiikki on useimmiten muutosvastarintaa,,kelpaisiko tämä? =)

8. pikku norsu Vierailija

Mieti myös itsesi kohdalla narsistista käyttäytymistä Healer! Oletko Healer huomannut, että itse käyttäydyt juuri noin kuin tuossa yllä kirjoitat? Oletko huomannut itsessäsi noita narsistisia piirteitä? Vertaa esim. käyttäytymisesi Vesimiestä, lumisadetta ja Pihlaa kohtaan.. Sinähän olet itse aloittanut ajojahdin heitä kohtaan ja syytellyt heitä. Eikös sellainen käytös juuri ole narsistille luonteenomaista..

9. healerille Vierailija

sitä vain, että vastauksissasi ei ole johdonmukaisuutta... jos muut reagoivat sinun käytökseesi, sanot että vika on heissä, mutta kun itse reagoit muiden käytökseen, vika ei ole sinussa vaan muissa.

minä en havaitse winkin käytöksessä narsismin piirteitä. mutta voin ymmärtää reaktiosi sen perusteella mitä kerroit taustastasi.

10. Healer* Vierailija

Höpö höpö,,puhu asiallisesti äläkä syyttelevästi.

11. kaikkonen Vierailija

Minä taas en nähnyt 'winkin' kysymyksissä Karunalle mitään narsistimaista käytöstä. Luulen kuitenkin tietäväni narsistisesta persoonallisuushäiriöstä enemmän kuin sinä Healer, koska usein potilaillani esiintyy tätäkin persoonallisuushäiriötä. Vai onko sinulla itselläsi pätevyyttä määritellä kuka on narsisti ja kuka ei? Epäilen tätä suuresti!

12. Healer* Vierailija

Hienoa että ymmärrät.Joka on kerran ollut narsun "uhri",,tietää mistä puhun,,sillä sekin on asia mikä täytyy omakohtaisesti kokea ennenkuin siitä voi puhua sen oikeilla nimillä ja ymmärtää oikeasti mitä se on,ja mitä se saa aikaan ja miten siitä selvitä myös,sillä selviäminen siinä se suurin haaste ja samalla voimaannuttava seikka onkin.

13. kaikkonen Vierailija

Hmm.. Sinähän itse esität 'winkille' syytöksen. Onko toisen syyttely sitten vain sinun tekemänäsi asiallista?

14. kaikkonen Vierailija

Olen tästä eri mieltä. Narsistin uhri nimenomaan ei ole pätevä analysoimaan kuka on narsisti ja kuka ei. Siinä on mm. liikaa tunteita mukana ja uhriutumista. Lisäksi narsistin uhri on kokenut vain yhdenlaisen narsistin käytöstä kohdallaan. Se ei tee uhrista pätevää analysoimaan onko muiden käytäs narsistista vaiko ei.

15. kaikkonen Vierailija

Neuvoisin sinua ottamaan yhteyttä johonkin auttavaan tahoon asiassa. Selviytymisprosessisi on mitä ilmeisimmin vielä kovin kesken. Asiaasi ei mitenkään auta, että tällaisilla palstoilla yrität esittää asiantuntijaa ja esim. siirtää vihaasi ja katkeruuttasi muihin kirjoittajiin täällä. Tuollainen toiminta vain pahentaa omaa hyvinvointiasi ja selviytymistäsi narsismin uhrina.

16. 'wink' Vierailija

Vaikkapa tämä ketju klo 10.29.

17. Muista Vierailija

sanoit aiemmin ettei miestäsi ole koskaan diagnosoitu narsistiksi. Itsekö teit sen diagnoosin?

18. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 865
    Uskokoon perisyntiin se ken tahtoo, minä en.

19. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 865
    Narsku myös olettaa, että kaikki jahtaa häntä. Hän on niin tärkeä.

20. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 865

Niin Healer, oletko sinä Karuna, kun vastaat hänen puolestaan vai oletko joku Karunan puolestapuhuja?

Näin sinä kysyit minulta, Karunan tilalle vain lumisade, kun vastasin hänelle esitettyyn kysymykseen.

Miksi sinä saat vastata Karunalle esitettyyn kysymykseen, mutta minä en saa lumisateelle esitettyyn?

21. lumisade* Vierailija

Ensin pitäisi määritellä mikä on perisynti. Esim joidenkin teologien mielestä (eikä pelkästään kristittyjen) se on Jumalasta erossa olemista. Silloin perisynti on hyvin johdettavissa esim siihen miten alku-universumissa eli jumaluudessa hyvä ja paha erosivat toisistaan ja samalla me loittonimme siitä. Toisaalta sen voi johtaa myös siihen miten toiset katsovat että syntiä on se kun rikomme Jumalaa/jumaluutta ja ihmisyyttä/ihmistä vastaan ja karmahan alkoi tuon em eritymisen myötä jossa mm. jäädään velkaa ja hyvitetään ja korjataan asoita ja etsittän uudestaan jumalyhteyttä jne.

22. valitettavasti.. Vierailija

...sellainen joka on itse narsisti "diagnosoi" usein muita esimerkiksi narsisteiksi.

23. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 865
    Mikset vastannut tähän, Healer? Miksi vain loppuosaan?

24. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 865
    Jos perisynnillä tarkoitetaan sitä, mitä minä olen ymmärtänyt Raamatun tarkoittavan, eli että kaikki ovat automaattisesti syntisiä, pieni vastasyntynyt vauvakin, niin sitä mieltä en ole. Mutta oonko käsittäny tuon väärin mitä Raamattu sanoo?

Karman kautta voisin kyllä hyväksyä ehkä tuon jollain lailla tuon perisynnin. Siis sitä kylvät mitä niität. Että sitä kautta vauvakin on syntinen. Edellisen elämän pahojaan joutuu siis selvittelemään tässä elämässä. Mutta synti on niin kristillinen termi, että mulla se tuo kaikkea sellaista mukanaan, mitä mä en usko. Ja siis tuossa mielessä kun Raamattu meinaa, että on vain yksi elämä, silti vauvakin on syntinen. Ja siihen liittyy niin paljon sellaista mitä minä en usko.

Jos se on tuo Jumalasta erossa oleminen, niin eikö tämän koko jutun siis että me nyt täällä palloillaan ja mahdollisesti synnytään uudestaan, niin eikö siihen kuulu tämä hyvän ja pahan eroaminen? Siis että on polariteetit? Eikö se kuulu meidän oppiläksyihin elää polaarisessa maailmassa? Jos se alkulähde on näin päättänyt, miksi se meidän vika eli perisynti olisi se jumalasta eroaminen ja polaarisuus? Jos ne kuitenki kuuluu koko tähän pakettiin mitä me täälä nyt eletään? Ymmärsikköhän? :D

25. 'wink' Vierailija

Ystävämme Wikipedia kertoo hyvin eri ajatuksia perisynnistä:

Perisynti ? Wikipedia

En millään jaksa uskoa tietämättömyyttä synniksi -kristilliseksi tai muutenkaan.
    Se, että tietää ettei tiedä, mutta ei edes yritä tietoa hankkia -ehkä, hyvin laajasti ajateltuna saattaapi käydä synnistä, jos sanan "löysästi" määrittelee.

Palatakseni tuohon alkuperäiseen kysymykseeni;

Käytän nyt vaikka itseäni ja tätä palstaa esimerkkinä. Minulle ei ole "tietoa" täällä puhutut asiat. Kun kysyn jotain, yksi antaa yhden vastauksen, toinen toisen, kolmas jotain siltä väliltä -sama juttu kirjojen, nettisivujen, opettajien ja oppien kanssa. Kaiken lisäksi tuo tieto muuttuu koko ajan. Valitse nyt siitä sopiva...
    En ole kokenut minkäänlaista "valaistumista" -en siis omaa edes "omaa tietoani".

Olenko siis tuomittu elämään (peri)synnissä?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri