Hae Anna.fi-sivustolta

Enkelinsiiven hoito-ohjeita kaivataan!

Viestiketju osiossa 'Piha ja puutarha' , käynnistäjänä Enkelinsiiven omistaja, 02.05.2007.

1. Minulla on enkelinsiipi, joka tiputtaa lehtiään varresta. Mikä neuvoksi? Miten saa parhaiten juurtumaan. Paras kasvupaikka? Itselläni ikkunat länteen. Haluaisin neuvoja kukan hyvään hoitoon, alkaen mullasta ja ruukusta. Kiitos jo etukäteen!

2. jessie.. Vierailija

Hei,
    mulla on vuosia ollut enkelinsiipiä ja hyvin voivat edelleen. Kasvi on vähän sellainen että pudottaa varresta lehti.Tosin ei se mikään ihan kaljun näköinen saa olla. Se tarvitsee aika paljon vettä mutta siitä helposti huomaa milloin tarvitsee vettä, lehdet tulevat nihkeän pehmeiksi. Suorasta auringon valosta kasvi ei tykkää, väritkin vaalenee. Multana oon käyttänyt ihan mustaa multaa ja ruukku on päältä kasteltava, pohjalla ruukun paloja. Oksat kasvattaa juuret aika nopeasti vedessä, minkä jälkeen lähtee hyvin mullassa kasvamaan. Tekee helposti myös uuden oksan katkaistun tilalle. Länsi-ikkuna on varmaan ihan hyvä. Pärjää ihan hyvin mulla pohjoisikkunallakin.

3. alxso Vierailija

itse suihkutellen päivitäin enkelin siipeä ja kastelen joka toinen päivä ja ihan hyvin voivat en pirä aurinkoisessa paikassa sitä enkelin siipeäni mut terve tulleita ovat kaikki enkelin siiven ohjeet kiitos jo etu käteen

4. Minulla on myös pari enkelinsiipeä. Kastelen noin kerran viikossa, mutta niin reilusti että vesi tulee vadille asti.Toinen on käytännössä vesiviljelyssä. Lannoitan ehkä joka toinen viikko. Joku häikkä on jos lehtiä tippuu. Milloin olet vaihtanut mullat viimeksi.

5. ei onnistu Vierailija

Minä en saa ko kukkia pysymään kauniina. Kasvavat suorina ja jos katkaisen latvan, kasvaa haara vinoon ja vain toiseen suuntaan.
    nyt on 3 vartta , kaikki eri pistokkaista ja kaikki vinoja.
    Muistan kun joskus aikaisemmat jopa kukkivat, nämä eivät.

6. Railin vanha kukka Vierailija

Minulla Yli 50 v. kuusimetriä pitkä , erkkeri-ikkunan yläpuolelle ripustettu. Rungot paksuja kuin rottinkisauva

7. eki Vierailija

minun on aivan ilman siipiä, mikä avux, siis ihmeellisesti nuokahtanut, oisko liikaa valoa ?

8. sarita Vierailija

Leikatkaa nyt hyvät ihmiset enkeliänne ja laitatkaan päät veteen, tulee hetkessä juuret ja taas on uusi virkeä taimi ruukussa.
    Vanhemmiten ne pudottaa lehtiään, siksi pitää usein uudistaa.

9. Tarja Vierailija

Hei!
    Sain tänään enkelinsiiven, mutta haluaisin Kissan omistajana tietää onko se myrkyllinen? En luota Kisun arvostelukykyyn siinä asiassa!
    Tarja

10. siivekäs Vierailija

Kukkiiko vanha enkelisi? Minulla on ollut enkelinsiipi monta vuotta, mutta se ei ole koskaan kukkinut. Olen koittanut niukkaa kastelua ja "näännyttämistä" kuten myös säännöllistä kevytlannoittamista, mutta kukintaa en ole saanut aikaan. Kirjaston ikkunalaudalla olen nähnyt kärsineen enkelin kukkivan. Valo-olosuhteet minulla ovat enkelille sopivat (ei liikaa, ei liian vähän). Neuvoja?

11. NEJA Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Jos otat pistokkaan niin muista leikata imupinta noin 45 asteen kulmaan. Saa parhaiten vettä. Enkelinsiipi kannattaa laittaa juurtumaan vesiastiaan. Suojaa juuret valolta. Omat pistarini muistaakseni kuoli kerran kun tungin ne suoraan multaan.

Mullan on hyvä olla aluksi mietoa ravinteiltaan. Kasvi kuin kasvi. Suosittelen istuttamaan aluksi perus kukkamultaan, kunnes on juurtunut mukavasti. Sitten voi vaihtaa mustan/ kompostimullan ja kukkamullan/ hiekan sekoitukseen. Kunhan maaperä imee hyvin vettä eikä ole liian stydiä.

Sumuttaminen virkistää. Muista että kasvia tulisi sumuttaa lehtien alta, josta se imee veden.

Mun enkelinsiipi pärjää hyvin kirjahyllyn päällä varjossa. Välillä sumuttelen ja annan niukasti vettä. Ei kyllä ole vielä kukkinut (noin vuoden vanha).
    Isäni piti enkelinsiipiä suoraan auringonvalossa ja ne kukki vähän väliä ja kasvoivat tyylillä. Piti kesällä ulkona ja naisystävänsä sumutteli niitä vissiin päivittäin.

12. enkelinsiipi Vierailija

Hei! Sain juuri enkelinsiiven lahjaksi ja minulle kerrottiin että talvella kukka pudottaa lehtensä eli silloin ei ole hätää, koska kasvattaa talven jälkeen takaisin lehtensä ja kukkaan kuulemma kannattaa laittaa tukikeppi koska kasvaa korkeaksi

13. Marketta Vierailija

Hei enkelinsiivenystävät,

Tiedätkö mikä vikana enkelinsiivessäni kun lehdet kasvaessaan vähän isommaksi reikiintyvät tai kuivavat, näivettyväty osittain laidoilta?

14. jorma Vierailija

Mullat pitää vaihtaa aina keväällä muuten ei kuki.

15. vierailija Vierailija

Höpö höpö! Sain 2 vuotta sitten puolikuolleen enkelinsiiven, jonka istutin altakasteluruukkuun. En ole vaihtanut multia, en leikannut, en lannoittanut ja on eteläikkunalla. Kukkii vähän väliä. Pisin oksa metrin verran.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri