Ennakkolippu VR:ltä ei todellakaan halpaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pettynyt VR:ään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pettynyt VR:ään

Vieras
Moikka,

Ostinpa lipun junaan ennakkohintaan noin kaksi kuukautta ennen matkaani. Matkani suuntaui pohjois-Suomeen, jossa iäkkäät vanhempani asuvat. Edestakainen lippu maksoi "edulliset" 90€ . Normaalihintainen lippu maksaa nykyään noin 190€ (Hurjan kallis näin tavalliselle tallaajalle).
Viikkoa ennen matkaani sairastuin flunssakuumeeseen ja huolestuin alkuviikosta, että noinkohan pääsen reissuun lainkaan tulevana perjantaina. Kyselin VR:ltä tiistaina, että voinko siirtää lippua vaikkapa seuraavalle viikolle. No sepä ei käynytkään. Ennakkolippujen ehdoissa lukee kuulemma selkeästi, että ennakkolipuilla ei ole muutosoikeutta ei edes lisämaksusta.
Lipun voisi saada muutettua tai rahat takaisin, mikäli laittaisin korvauspyynnön omaan matkavakuutukseeni, koska kyseessä oli sairaustapaus. Ja jos oma matkavakuutus ei jostain syystä korvaisi, niin sitten VR:lle voisi lähettää vakuutusyhtiön kielteinen päätös sekä sairaustodistus ja sitten VR korvaisi tapahtuneen.
Aika pöyristyttävää vaatia kotimaan matkoilla matkavakuutusta ja toisekseen tehdä korvausprosessista noin vaikeaa. Olisin ollut iloinen, jos vaikka 20€ lisämaksusta olisin saanut siirtää lippuani tai saanut vaikka 75% rahasta takasisin.
Lähes 100 € heittää hukkaan ei ole ainakaan minulle pieni asia.
Joku "insinööri" on saanut VR:llä todellisen älynväläyksen rahastaa ihmisiä ja tehdä asiat vaikeiksi. Voisi kuvitella, että em. yrityksessä edes yritettäisiin palvella asiakkaita, mutta sitä ei ikävä kyllä tehdä vaan rahat pois.
Terveisin, Todella pettynyt matkalainen
ps. Onko kenelläkään muulla vastaavia kokemuksia vai matkustaako kukaan enää junalla?

No ei se tee ennnakkolipusta kallista että sen ostettua muutokset pitää tehä sääntöjen mukaan ap. Edelleen se maksaa sen 100e vähemmän kun normilippu. Odotitko että ne suostuu vaa sun pyyntöön? Ja kitiset kun sä et sitte tee kuten he pyytää jotta saisit rahat.

VR on kovasti mainostanut joustavia uusia lippujaan, mutta joustoa ei löydy siinä, jos asiakas joutuisi lippuaan siirtämään ja kyseessä ei ollut mikään 5€:n lippu vaan 100 ekee, joka on minulle paljon rahaa heittää mäkeen. Sanoisin sitä epäkohdaksi.

Kannattaisi aina lukea erikoishintaisten lippujen ehdot. Eipä halvoista lentolipuistakaan aina saa mitään takaisin ilman vakuutusta.
Vain idiootti elää ilman jatkuvaa matkavakuutusta, jos tapaa käydä 50km matkan pääsdä kodistaan edes joskus.

Alkuperäinen kirjoittaja Pettynyt VR:ään;30487661:
VR on kovasti mainostanut joustavia uusia lippujaan, mutta joustoa ei löydy siinä, jos asiakas joutuisi lippuaan siirtämään ja kyseessä ei ollut mikään 5€:n lippu vaan 100 ekee, joka on minulle paljon rahaa heittää mäkeen. Sanoisin sitä epäkohdaksi.

Luepa mikä on joustava lippu VR:llä. Ne ei ole ekoluokan erikoishintaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Pettynyt VR:ään;30487666:
Kitisen, koska outoa olettaa, että kotimaan matkoilla pitää olla matkavakuutus.

Eikös tuokin meinaa että kannattaa olla se matkavakuutus missä vain? Kotimassaakin voi sattua mitä vaan ja valitettavasti se vaan ei mee niin että saa kun haluaa siten kun haluaa. Mulle jotenkin selvää että noudatan ehtoja ja on mulla se vakuutus ettei tarvi ihmetellä tilantee tullen.

Alkuperäinen kirjoittaja Pettynyt VR:ään;30487661:

Olet ostanut vääränlaisen lipun. Joustava lippu:

https://www.vr.fi/cs/vr/fi/joustavalippu

"Joustavan lipun voit muuttaa maksutta palveluaseman lipunmyynnissä tai puhelimitse VR Asiakaspalvelun kautta ennen junan lähtöä tai viimeistään 24 tuntia junan lähdön jälkeen."

Eikös tuokin meinaa että kannattaa olla se matkavakuutus missä vain? Kotimassaakin voi sattua mitä vaan ja valitettavasti se vaan ei mee niin että saa kun haluaa siten kun haluaa. Mulle jotenkin selvää että noudatan ehtoja ja on mulla se vakuutus ettei tarvi ihmetellä tilantee tullen.

Minusta Suomesta on tullut oikea Amerikka. Täytyy olla joka asiaan vakuutus :(

Aika harva firma tarjoaa millekään halpislipuilleen vaihto-/palautussysteemiä. Ikävää että sulle kävi noin (tosin aloitusviestistä ei selviä jäikö se lippu nyt käyttämättä vai oliko siitä vain pelko) mutta ihan oikeasti, oma vika. Itselleni "tavallisena tallaajana" on itsestäänselvyys että ostaessani jotain kallista palvelua selvitän ne ehdot.

[QUOTE="Niin";30487819]Ja ostat halvan ennakkolipun ja olet sitten taas niiin pettynyt kun ei ole joustoa.[/QUOTE]

Niin ikävä kyllä aikamoinen monopoli vallitsee ja minulla ei ole rahaa satoja euroja heitellä huvikseen matkailuun, niinkuin sinulla ilmeisesti on.

Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt VR:ään;30490120:
Niin ikävä kyllä aikamoinen monopoli vallitsee ja minulla ei ole rahaa satoja euroja heitellä huvikseen matkailuun, niinkuin sinulla ilmeisesti on.

Jos ei ole varaa matkustaa, niin sitten ei matkusta. Näin kai se yleensä menee.

Yhteistyössä