Hae Anna.fi-sivustolta

enne-unia...

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Mirri, 15.07.2005.

1. Mirri Vierailija

En tiedä kuuluuko tää tänne kategoriaan, mutta nyt se sitten kuuluu...:)))

Meidän perhe on erikoistunut näihin enne-uniin.

Mieheni on nähnyt enneunia joissa kerrotaan, että joku siirtyy rajan toiselle puolelle.

Ensimmäisen unen hän näki -87 kahta viikkoa ennen juhannusta. Hän oli siunauskappelissa ja siellä oli loistava risti, mieheni tunnisti, että oli kyse hautajaisista ja hän kysyi, että kuka lähtee pois. Ääni vastasi, että hänen tätinsä. Seuraavana aamuna mieheni kertoi siitä minulle ja me kerrottiin myös hänen kotonaan. Viikko kului ja tuli tieto, että hänen tätinsä on saanut pahan sairaskohtauksen ja hän menehtyi siihen sitten kahden päivän päästä.

Seuraavan unen hän näki minun isästäni. Hän oli lentokentällä isän kanssa ja minä ja minun äitini huiskuteltiin sermin takaa. Sitten tarvi nousta koneeseen, jolloin mieheni sanoi, että ei taida lähteäkkään vielä. Isäni sanoi, että mikäs siinä, mutta hänen on pakko lähteä.
    Noin kuukausi tästä saimme tietää isäni haimasyövästä ja elinaikaa hänelle suotiin vielä yksi vuosi.

Itse olen nähnyt vastaavanlaisen unen mieheni äidistä, mutta siinä unessa oli joulu ja sain viimeisen joululahjan parisänkyn vaaleanpunaisen lakanan. No joulu tuli ja sain sen lakanan, anoppi kuoli 28.12 samana jouluna.

Toinen uni oli muutama vuosi sitten kun hoisin yhden pariskunnan kuolinpesä-asioita ja tein sen niin hyvin kuin osasin, niin kuollut mies tuli aamulla kiittämään minua. Itte en tiennyt mitään asiasta, mutta olin herättänyt isännän sanoin, että jussi kävi kiittämässä ja jatkoin unia. Itte en muista mitään, mutta vahvasti uskon, että hän kävi oikeasti kiittämässä minua.

Minulla oli mieheni kanssa tuolloin 89-90 kauhea kriisi ja vaikka minä kuinka vannoin ja vakuutin, että en ollut mitään pahaa tehnyt, en pystynyt sitä toteen näyttämään. Silloin sanoin miehelleni, että äitisi ja isäsi saa vasta siinä vaiheessa tietää että en ollut miestäni pettänyt kun ovat siirtyneet rajan toiselle puolelle.
    Mummo kuoli tuolloin 28.12 ja hänen hautajaisensa oli tammikuussa. Meidän nuorin poika oli silloin 7v ja hän tulee yöllä meidän viereemme nukkumaan ja kysyy, että miksi mummo pyytää äiti sinulta anteeksi. Silloin minä sanoin kyyneleet silmissä, että asia on sovittu. Mieheni ymmärsi heti mistä oli kyse.

Toisen unen poikani näki hiljan isästäni jossa isäni istui tapansa mukaan liesituulettimen alla ja poltti tupakkaa. Siinä isäni kertoi hänelle kuuluvan hyvää ja hän oli hirveän iloinen siitä, että hänen lapsillaan ja lapsenlapsillaan on elämä niin hyvässä mallissa. Poika soitti seuraavana päivänä minulle semmosella ikävöivällä äänellä ja kertoi unestaan. Olihan pappa hänelle rakas.

Kyllä sitä elämässä on joku suurempi voima joka ohjaa meitä. Neuvoo ja opastaa, auttaa varautumaan suruun ja opettaa, että elämä jatkuu....sittenkin.

Tuli semmonen tunne, että minun oli kirjoitettava tämä tänne...jotenkin tämä liittyy jedimestariin, mutta en tiedä miten ja johonkin toiseenkin täällä...?

Kauheasti enkeleitä ja rakkautta lähtetän teille kaikille ja siirryn ensiviikolla lomalle veden ääreen kahdeksi viikoksi.

Mirri

2. Efa Vierailija

Hei

Mitä tarkoitit jedimestarilla ja sillä että tuo asiasi liittyy johonkuhun toiseen täällä? Jäi vaan hirveästi kiinnostamaan.

Uskon, että nuo enneunien näkeminen kulkee suvussa. Oma äitini näkee myös enneunia kuolemasta kuten äitini äitikin. Itse näen enneunia myös, mutta en kuolemasta.

En varmaan ehtinyt kirjoittaa ennen lomaasi, mutta toivon että tulet vielä tänne lueskelemaan kirjoitelmia.

- Efa

3. Mirri Vierailija

Tuli vaan semmonen olo, että omien kokemusten pohjalta joku toinen saapi varmuutta omien uniensa tulkintaan ja siihen, että ei tarvi pelätä tuonpuoleista, sillä ei se elämä lopu se jatkuu vain toisessa olomuodossa.

Kai sitä sitten samalla hain jonkinmoista vahvistusta ittelle, etten ole ihan tärähtänyt ja semmostakin, että toiset kertoisivat kokemuksistaan, jotta en olisi yksin ja meidän perhe vaan on tämmönen, että sillee....:))

4. Yksinäinen olio Vierailija

Mirri,
    kiitos viestistäsi, se toi lohtua ja hiukan selkeennystä ainakin itselleni. Jotain tälläistä olen täältä viikon verran etsinyt.

5. Luonnonsusi Vierailija

Hienoa, tuo tunne ei ole yksin sinun. Joskus minusta tuntuu että ajan kaverinikin pois jutuillani..onneksi ovat sen verran hyviä kavereita että ovat jaksaneet pysyä rinnalla ;)

6. Hämmästynyt Vierailija

Olin todella hämmästynyt muutamia vuosia sitten kun näin unen, jossa minulle soitettiin, että ex-anoppini on kuollut. Heräsin siihen uneen ja katsoin kelloa. Aamulla työmatkalla exäni soitti ja kertoi, että äiti on kuollut. En voinut muuta sanoa, kuin että tiedän ja kysyin kellon aikaa. Täsmäsi.

7. nukkumaija Vierailija

Et todellakaan ole yksin näiden asioiden kanssa. Itsekkin näen enne-unia, ja olen nähnyt niitä lapsuudestani saakka. Erään tapauksen jälkeen manasin tämän taipumukseni, koska yleensä näen ennalta vain negatiivisia asioita. Tämän jälkeen en nähnytkään aikoihin mitään ennakoivia unia, ja uneni ovat käyneet epäselvemmiksi ja usein koen niiden sekoittuvan pelkoihini. Nykyään minun on vaikea enää sanoa mikä on ""oikea enne-uni"", ja mikä on suoraa seurausta niistä asioista joita pelkään tapahtuvan. Tämä on hyvin turhauttavaa. Olen myös kovasti miettinyt mikä tarkoitus näillä unilla on, jos ne vain näyttävät jonkin ikävän tapahtuman ennalta. Omalla kohdallani olisin ehkä mieluummin autuaan tietämätön, ja kohtaisin asian sitten kun se kohdalle sattuu-enkä huolehtisi jopa vuosia ennen, jos en kerran asioille mitään kuitenkaan mahda. Kertokaa muutkin joilla on vastaavia taipumuksia, kuinka olette eläneet tämän lahjan/kirouksen kanssa. Onko kukaan teistä pystynyt muuttamaan asioiden kulkua, niin ettei ikävä enne-unenne olekkaan toteutunut-onko tämä mahdollista?

8. Julietta Vierailija

Nukkumaija, minulla on myös noin, että välillä näen enneunia (osin symbolisia), mutta toisinaan vain pelkojen (ja vaikkapa tv-ohjelmien) värittämää sekamelskaa. Ja myöskään minä en erota noita kahta unityyppiä mitenkään.

9. Nukkumaija Vierailija

Julietta: Niin, enneuneksi sen tunnistaa yleensä siinä vaiheessa, kun se toteutuu-minulla usein ihmisiä ja heidän sanomiaan lauseita myöten. Enneuneni ovat yleensä kyllä muita unia voimakkaampia, ja ne jäävät hyvin mieleen/muistaa pitkänkin ajan jälkeen. Mutta toisinaa myös tavalliset painajaiset ovat tällaisia.

10. Vanessa Vierailija

Aivan vähän ennen rakkaan pappani kuolemaa näin hänestä unta, joka ei ollut miellyttävä. Pappa oli halaamassa minua, mutta samassa hänen kainaloistaan alkoi tihkua matoja ja multaa. Järkytyin ja heräsin säpsähtäen. Uni oli jotenkin tosi outo ja se jäi minua vaivaamaan. Pappani kuoltua uni tuli mieleeni ja pelästyin, madot ja multahan on helposti yhdistettävissä hautaamiseen ja pappani yritti halata minua, mutta ei enää onnistunut.
    Aikä kamalaa, mutta toisaalta ""mahtava"" kokemus, jos ymmärrätte, mitä tarkoitan...

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri