"Ennen kaksplussaa minä..." - ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ennen tätä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ennen tätä

Vieras
Ennen kaksplussaa kuvittelin että kaikki ihmiset, varsinkin äidit, on yhtä mukavia ihmisiä kuin minä. Eivät arvostele mielessään, kilpaile, vertaile, ajattelevat toisista hyvää, haluavat tutustua positiivisesti, pieni erilaisuus ei haittaa.

Täältä olen vuosien varrella oppinut tietämään, miten ikäviä suurin osa naisista on. Enää en viitsi käydä puistoissakaan lasten kanssa, kun tulee mieleen nämä kaksplusjutut täältä ja rupeaa ärsyttämään ne mammat siellä. ;)

En kaksplussaa en tienny et ämmät on niin kauheita tuomitsemaan ja haukkumaan. En tienny käsitettä supermamma ja pidin Reimaa jonain suomalaisena junttimerkkinä. REIMA, mieti nyt miten ruma nimikin.

En ollut kuullut tarrasukista, ovislimasta, tikuttamisesta, masuasukista, häkkisängystä, vuosikkaasta (muuta kuin eläinten yhteydessä), esikosta (muuta kuin kukkana) tai tädistä (muuta kuin sukulaisena).

En ymmärtänyt olevani huono äiti, tai sitä, että äidit tosiaankin ovat susia toisilleen.

Katsoin enemmän telkkaria ja vietin vähemmän aikaa tietokoneella.

En ollut ajatellutkaan, että raskaustestit pitäisi säilyttää.

En tiennyt, että lastenvaatemerkit ovat elämää suurempi asia.

En tiennyt, että pyyhkeestä voi tulla raskaaksi.

En tiennyt, että monen mielestä äiti on lapselle automaattisesti tärkeämpi kuin isä.

Ennen kaksplussaa kuvittelin, että sukupuoliroolit ovat jo murtumassa ja patavanhoillisuudesta on päästy eroon. En tiennyt, että jotkut voivat käyttää niin paljon energiaansa täysin merkityksettömien asioiden vatvomiseen.

En ollut kuullut tarrasukista, ovislimasta, tikuttamisesta, masuasukista, häkkisängystä, vuosikkaasta (muuta kuin eläinten yhteydessä), esikosta (muuta kuin kukkana) tai tädistä (muuta kuin sukulaisena).

En ymmärtänyt olevani huono äiti, tai sitä, että äidit tosiaankin ovat susia toisilleen.

En tiennyt, että monen mielestä äiti on lapselle automaattisesti tärkeämpi kuin isä.

:laugh: Nämähän samat asiat voisin allekirjoittaa myös itse.
+ Tein enemmän töitä
+ luin enemmän jotain järkevää (kirjoja, lehtiä yms)

äidit ovat toisilleen niin äärettömän tuomitsevia ja ilkeitä. Tosielämässäkin olen tullut aika vainoharhaiseksi, "kuitenkin just tuo on se joka kirjoittaa tästä asiasta noin plussalle". En tiennyt, että toisten äitien silmissä joudut arvosteltavaksi ja tuomituksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ennen tätä;22379147:
Ennen kaksplussaa kuvittelin että kaikki ihmiset, varsinkin äidit, on yhtä mukavia ihmisiä kuin minä. Eivät arvostele mielessään, kilpaile, vertaile, ajattelevat toisista hyvää, haluavat tutustua positiivisesti, pieni erilaisuus ei haittaa.

Täältä olen vuosien varrella oppinut tietämään, miten ikäviä suurin osa naisista on. Enää en viitsi käydä puistoissakaan lasten kanssa, kun tulee mieleen nämä kaksplusjutut täältä ja rupeaa ärsyttämään ne mammat siellä. ;)

Minulla oli kyllä elämän realiteetit hanskassa ennen tätä palstaakin.

Täältä olen saanut useasti hyvät naurut ja hartiasärkyä!

Täältä olen vuosien varrella oppinut tietämään, miten ikäviä suurin osa naisista on.

Ihan vinkiksi vaan että SUURIN OSA naisista ei käy kaksplussan foorumilla....eli kannattais elää sitä OIKEETA elämää...

...en tosiaan tiennyt miten eri tavalla ihmiset voi ajatella ihan tavallisistakin asioista! Myönnän olleeni ehkä hieman naiivi kun uskoin suurimman osan ihmisistä ajattelevan samoin kuin minä :p

..en osannut katsoa muiden ihmisten sisustusta niillä kaksplus-laseilla (onko tv-alttaria ym.)

.. en tajunnut miten tuomitsevia ihmiset ovat ainakin oman päänsä sisällä ja täällä virtuaalimaailmassa.. miten paljon ihmiset arvostelevat vaatetusta, ulkonäköä ym.

*että on halveksittavaa olla lähihoitaja

*että päiväkodit ovat niin kamalia paikkoja ettei niihin voi missään nimessä viedä lapsia (paitsi jos sattuu olemaan töissä, silloin ne ovat oikein hyviä paikkoja joissa lapset viihtyvät)

*että lapsi kärsii suunnattomasti jos äiti käy joskus kaljalla. yhtä pitkään kestävä poissaolo esimerkiksi elokuvissa käynnin ajaksi ei ole yhtään haitallista ja äidin sairaalaan joutuminen pariksi päiväksi taas vain kehittää lapsen suhdetta isäänsä ja vahvistaa isän isyyttä.

*on äärimmäisen paheksuttavaa syöttää lapselle mitään sellaista joka ei ole sataprosenttisen puhdasta luomuruokaa eikä kukaan syötä koskaan lapsille yhtäkään einestä tai mitään säilöntäaineita tai sokeria sisältävää ruokaa.
tähän samaan kategoriaan kuuluvat myös vauvojen purkkiruuat siitä huolimatta että niissä ei ole säilöntäaineita tai lisäaineita ja niitä saa luomuna. syynä tähän se että ne ovat purkissa ja pitkään säilöttyjä. Luonnollisesti pitkä säilytys ei ole ongelma luomupuolukkahillopurkin kanssa.

*pahin asia mitä voi tehdä on haluta joskus omaa aikaa

*lapsi kärsii suunnattomasti jos ei ole suurta omakotitaloa, useita lemmikkieläimiä, hienoja kalliita harrastuksia ja laadukkaita vaatteita

*enkä tiennyt että köyhissä perheissä lapsista välitetään ja niitä rakastetaan kun taas rikkaissa perheissä annetaan vain materiaa :D

*en tiennyt että kamalin synti mitä voi tehdä on antaa lapset isovanhemmille hoitoon sillä isovanhemmat eivät oikeasti missään nimessä halua eikä heillä ole velvollisuutta hoitaa lapsenlapsiaan joten jokainen hoitakoon lapsensa itse. siitä huolimatta että mummo itse soittaisia haluavansa lapset luokseen, ei pidä mennä, mummo tekee sen vaan koska olettaa että niin kuuluu twehdä.

:laugh: Mä en tiedä vieläkään :D

En minäkään.

Tuolla toisella palstalla muuten Savanna Venakko Milanna myönsi että on kusettanut meitä palstaäitejä 3 vuotta putkeen ja ettei hän ole se joka väitti olevansa. Siis strippari ja rikas ja vastaavaa...

Se ketju nyt "siirrettiin" (mitä ikinä tarkoittaakaan) mutta minun koneeltani se ei enää aukea. Valikossa kyllä näkyy nuolen kanssa ketjun aloitus.

Kuitenkin "Venakko" kertoi olevansa todellisuudessa joku mies. Vain jymäyttänyt palstaäitejä huvikseen sepittelemällä kertomuksia. Venakon mustalla nikillä kirjoitti ja HYVÄLLÄ SUOMENKIELELLÄ.

Että sen pituinen se.

Alkuperäinen kirjoittaja ä;22380187:
Kuitenkin "Venakko" kertoi olevansa todellisuudessa joku mies. Vain jymäyttänyt palstaäitejä huvikseen sepittelemällä kertomuksia. Venakon mustalla nikillä kirjoitti ja HYVÄLLÄ SUOMENKIELELLÄ.

Että sen pituinen se.

No ei se suomi nyt niin hyvää ollut vieläkään :D

Peesaan tota ja lisään;

En ollut ikinä kuulutkaan pottaa pesetettävän astianpesukoneessa

En ollut ikinä kuullut että lapset hoitaa tarpeensa suihkuviemäriin, puhumattakaan aikuisesta

En ollut ikinä kuullut että lapset on pantava paskalle television ääreen

En ollut tiennyt että lapsilta ei odoteta puhetta 3 vuotiaana

En ollut tiennyt että 7 vuotiaita poikia viedään ihan oikeasti naistenpuolelle uimahallissa...

tässä vasta muutama:saint:

Viimeksi muokattu: