Ennenaikaisen synnytyksen "oireita"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöllö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöllö

Vieras
Miten ennenaikainen synnytys ilmoittaa itsestään etukäteen? Onko siinä yleensä pitkäänkin jotain oireita tai tuntemuksia, vai voiko lapsi ruveta syntymään ennen aikojaan ilman ennakkovaroituksia?

Mulla on jo yksi lapsi, ja nyt toisessa raskaudessa on niin paljon aikaisemmin kovia liitoskipuja ja supisteluja, että olen tullut vähän vainoharhaiseksi. Viikko 26 on nyt menossa.

Mulla esikoisesta alko kivuttomat supparit jo viikolla 17 ja lopulliselle saikulle jouduin joskus rv 27 kun kohdunkaula oli merkittävästi lyhentynyt.Sitten ennalta-arvaamatta rv 34+1 meni vedet ja tyttö syntyi 34+2.Kuopuksesta suppareita tuli myös hyvin aikaisin ja parina kertana oltiin jo menossa laitokselle kun niin kovia olivat mutta kohdunsuulla ei tapahtunut mitään.Kuopus sitten kuitenkin syntyi elektiivisellä sektiolla 34+4 suuren koon vuoksi(4160g)

viime viikolla lääkäri tarkisti että kohdunsuu on ihan hyvin kiinni jne. mutta kun en oikein tiedä että kuinka nopeasti tuo tilanne voi muuttua, niin en osaa rentoutua.

Yhteistyössä