Ennenaikaiset supistelut ja seksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Te, kellä on paljon ollu supisteluita ennenaikaisesti, ootteko kuitenkin harrastanu seksiä normisti? Mulla on ollu kipeitäkin supistuksia ja oon jotunut paljon lepäämään niiden takia jo aika aikaisessa vaiheessa raskautta mutta koska neuvolassa tai lääkäri ei ole kieltänyt niin ollaan harrastettu (harvemmin tosin).. Nyt iski joku paniikki että olenko nyt tehny väärin ja voiko seksi lisätä ennenaikaisen syntymän riskiä? Vai sanoishan ne neuvolassa ihan suoraan jos siitä olis haittaa, eikö?

Minä en edes odottanut että olisin saanut ohjeeksi olla selibaatissa kun supisteli. Ilmoitin miehelleni että en ota mitään riskejä ja asia oli sillä selvä. Eihän siitä seksistä nautikkaan jos miettii koko ajan että minkämoisia supistuksia se voikaan sillä kerralla aiheuttaa.

Sanoin sitten omalle lääkärilleni että meillä ollaan selibaatissa koska supistelee ja hän totesi että hyvä niin.Tuosta päättelin että ei se seksistä pidättäytyminen ainakaan pahasta ole jos supistelee ; )

Nii, mulla se itse seksi ei koskaan ole aiheuttanut supisteluita, vaan esim. raskas työ ja välillä ihan levossakin tulee. Olen käynyt supisteluiden takia lääkärillä ja kerran äitipolilla eikä missään ole sanottu seksistä mitään. On vain kehotettu lepäämään ja kuuntelemaan kehoa. Kerran jopa kysyin onko mitään mitä pitäisi välttää, niin ainoastaan asioita jotka aiheuttaa supistuksia..

Entäs se väite sitten, että sauna, seksi ja siivous saavat synnytyksen käynnistymään? Pitääkö paikkaansa? :)

Eipä täällä ainakaan ole tuosta saunasta, seksistä tai siivouksesta ollut mitään apua!!
Mutta onhan ne ihan mukavia :D,paitsi siivous nyt on pakollista ;))!
Nim.merk rv 41+5

Täällä yksi joka miettii samaa. Viikkoja nyt 31 ja supistelee liiankin herkästi. Ei varsinaisesti kovin kipeitä supistuksia (kipukynnys aika korkea) mutta samanlaisia, joilla esikoisen synnytys käynnistyi. Viimeksi kun harrastimme seksiä, alkoi heti supistella tiheästi alle kymmenen minuutin välein. Ja supisteli 2-3 tuntia levosta huolimatta. Olen myös sanonut neuvolassa näistä supistuksista, mutta ei ole käsketty muuta kuin levätä jos supistaa. Tuota mietin kuitenkin, että pitääkö lopettaa tuo seksin harrastaminen nyt, en kyllä tiedä mitä siitäkin tulisi :D

mulla on erittäin supistusherkkä kohtu ja supistelut on alkaneet jo ihan alkuraskaudessa. Tässä neljännessäkin seksiä olemme harrastaneet koko raskauden ajan ainakin lähes päivittäin, välillä useamminkin. Seksi ei vielä kertaakaan ole käynnistänyt synnytystä, ainakaan etuajassa :)

Nii, olisko se sitten niin että seksi VOI käynnistää synnytyksen mutta silloin pitää olla muutenkin edellytykset synnytyksen käynnistymiseen esim. viikkoja tarpeeksi tai kohdun suu jo auki tms. ??
Mulla nyt viikkoja 33+ eikä siis vielä olisi tarve käynnistyä aikoihin!! Ehkä pidetään joku tauko tässä? Entäs nää neuvot että kumin kanssa, kun spermahan sisältää sitä "käynnistysainetta" :D

Onko ne kipeitä harjoitussupistuksia vai todella kipeitä synnytyssupistuksia? Ensimmäisiä jos on, voi harrastaa seksiä. Olen ymmärtänyt (mutta en tiedä) että vasta jos kohdunsuulla tai -kaulassa näkyy muutoksia, seksi kielletään.

Yhteistyössä