Ensi kertaa tallinnaan ostoksille menossa ja vinkkejä kaipaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turisti :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turisti :)

Vieras
Minkälainen hintataso on esim vaatteissa, koruissa ja lasten leluissa? Minkälainen kassi kannattaa ottaa tai missä kannattaa rahoja pitää? Onko tuolla paljon "taskuvarkaita"?
Mihin kannattaa ja mihin ei kannata mennä ostoksille?
Ja kertoa saa kaikkea hyödyllistä sillä ikinä en ole tallinnassa käynyt :)

me palattiin just eilen lasten kanssa tallinnasta.
meillä oli rahat ja passit vaunujen kuomussa olevassa taskussa.(kuomu työntäjään päin),vaunuista ei koskaan päästetty irti..vaatteissa kannattaa olla tarkka,että saumat on kohdallaan.

jos tulet D-terminaaliin näät ikkunasta Wine storen mainoksen,siinä on mukava kauppakeskus jossa on hypermarket,heset,seppälät ym mukavia liikkeitä..koru myyjä oli siinä keskellä kauppakeskusta ja kyllä siinä oli aikas edullisia tavaroita..

vaatteet alkavat olla jo yhtäkalliita tai kalliimpia kuin suomessa, kengät kuitenkin edullisempia ja varsinkin valikoimat erilaiset. koruista en tiedä ja lelujen hinnat vaihtelevat kovasti.

itse en ole ikinä törmännyt taskuvarkaisiin mutta meillä kanssa rahat olleet joko vaunuissa tai käsilaukussa. reppua en suosittelisi.

Tosiaan rahapussi ja passi vaikka takin povitaskuun miehelle, jos mies matkassa taikka sit käsilaukkuun ja tiukka ote siihe, sellanen laukku mitä ei kovin helpol sais jollain puukol rikottua, kun sellastakin on tapahtunu että katkastu olkain ja viety

Kaikki sieltä ostetut lelut hajoo muutamassa tunnissa lasten käsittelyssä,eli niihin ei kannata hirveesti rahojaan laittaa..
vaatteet on kalliita mun mielestä ja eka pesussa nukkaantuu ..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaikki sieltä ostetut lelut hajoo muutamassa tunnissa lasten käsittelyssä,eli niihin ei kannata hirveesti rahojaan laittaa..
vaatteet on kalliita mun mielestä ja eka pesussa nukkaantuu ..

Tuokin riippuu paljolti siitä, mistä ne lelut ostaa.
Keskustan Kaubamajasta olen ostanut tytölle monet tuliaiset ja lahjat. Leluosastolla barbeille vaatteita, kalusteita yms. sälää tosi edullisesti. Bratz kamatkin ovat olleet edullisempia. Mutta kannattaa olla hintatietoinen suomen hinnoista. Esim. baby born jutut ovat sikakalliita.

tietoni ovat peräisin kesän alusta, silloin on tullut viimeksi käytyä.
Sama koskee vaatteita.

Taskuvarkaita on liikkeellä joka paikassa. Etenkin ruuhkissa (esim. bussissa) iskevät joukolla ja ihan keskellä päivää jopa keskellä katuakin. Lompakot siis hyvään talteen eikä mitään arvokasta mukaan!

Kerran keskellä päivää lähellä satamaa nähtiin myös yks narkkari liikennevaloissa, joten kaikkeen kannattaa Tallinnassa varautua. Ai, mistä tiedettiin, että se oli narkkari? Se meinaan just viritteli jotain hihnaa kireälle käsivarteensa ruisku kädessään ja meni sitten aidan viereen piikittämään käsivarttaan. Tuskin oli siis ainakaan diabeetikko. :whistle:

Yhteistyössä