Ensi talveksi pojalle toppapuku... mikä koko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uskallanko ostaa jo?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä ostin just 3 vuotiaalle 104cm Ticketin (pieneksi jäänyt oli 92cm Minymo), siinä toivossa et mahtuis ensi talvenakin (haalari siis nyt jo käytössä). Tuore pituus 98cm, vissiin kasvaa vähän keskikäyrän yläpuolella.

Meillä on hoikalla 3,5v:llä käytössä Lassien 98 cm haalari (alkaa olla nafti) ja Helly Hansenin 104 cm haalari eli jos haluat pelata varman päälle niin osta 104 cm, mahtuu vielä lopputalvestakin. Viime talvena meillä oli käytössä 92 cm Jonathan.

Meillä poika käyttää myös nyt kokoa 86-92, ja ostin alesta 98-senttisen puvun, ja sitä suosittelen sinullekin.

Lapset kasvaa käsittääkseni keskimäärin 0,5-1 cm kuussa, eli 92 cm jää varmasti sitten ennen seuraavan talven loppua pieneksi. Mulla oli pojalle täksi talveksi varattu 86 cm Reimatec, ja ihan nipinnapin se ehkä menee tän talven.

98cm kannalla minäkin. Meillä poika nyt 100cm pitkä ja 98cm haalari sopiva (nyt Lassien haalari käytössä)
Meillä on aina mennyt koot niin että jos muut vaatteet esim.kokoa 92cm, niin haalari saanut olla numeroa pienempi. Viime vuosi meni 86cm haalarilla.
meillä kaapissa 104cm ( Remu) haalari ja on aivan valtavan iso vielä, uskosin sen menevän ens talvena, kun on niin iso.
taitaa olla noissa merkeissäkin kokoeroja. meillä nuo Remut ainakin aina pitänyt ottaa numeroa pienemmät.

Mulla on 2 v 11 kk ikäinen tyttö, käyttää nyt Cupcakea koossa 104 cm (98 liian valitettavasti liian nafti jo), Ticketiä 98 cm. Etukäteen ostaminen on riskipeliä, meillä on kaapeissa jo ainakin kolme haalaria, jotka olivat käyttöhetken koitettua joko auttamattomasti liian pieniä tai sitten niin isoja, että lapsi hukkuu niihin.

Meillä viime vuonna poika oli talvella reilut 2,5 (syntynyt maaliskuun alussa) ja Remun 104 oli iso (käytti tosin sitten Raiskin 104cm kaksiosaista, joka oli tuolloin sopiva). Nyt poika 3v9kk ja käyttää tuota 104 haalaria. Ei oo iso, mutta haalarissa ei varsinaisesti ole enää isoa kasvunvaraakaan. Kasvaa pituutensa suhteen hieman yli keskikäyrän ja on todella hoikka. Riippuen toki merkistä jonka valitset, riippuu myös koko, mutta ehkäpä se 98 ois kuitenkin lähempänä totuutta??

Yhteistyössä