Ensiapukursseja lapselle..Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PikkuEukko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PikkuEukko

Jäsen
08.05.2009
33
0
6
Onko joku käynyt lapsensa kanssa ensiapukurssilla? Millaisia asioita siellä opeteltiin? Lapsen ehdoilla?
Katsoin spr:n sivuilta että kursseja järjestetään ainakin koululaisille. Onkohan siellä lapsi ja aikunen yhdessä? Vai vaan lapsi? Onko kellään kokemusta? Ja miten lapsi suhtautui?

Itseäni kiinnostaisi uusia ensiapu osaamiseni ja mietin 8v lapsen mukaan ottamista...

Olen ollut 90- luvulla koululaisille suunnatulla ensiapukurssilla. Voihan olla että ne on niistä ajoista muuttuneet, mutta silloin opeteltiin haavojen ja nyrjähdysten sidontaa sekä niitä helpoimpia ensiaputaitoja, kuten tajuttoman kääntäminen kyljelleen ja vastaavia. Ei kuitenkaan mitään kovin yksityiskohtaisia ohjeita niin kuin aikuisten kursseilla eri tilanteisiin, vaan yleisiä ohjeita jos tapaat jonkun hädässä. Yhtenä tärkeimpänä oli kuinka soittaa 112:seen.

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Olen ollut 90- luvulla koululaisille suunnatulla ensiapukurssilla. Voihan olla että ne on niistä ajoista muuttuneet, mutta silloin opeteltiin haavojen ja nyrjähdysten sidontaa sekä niitä helpoimpia ensiaputaitoja, kuten tajuttoman kääntäminen kyljelleen ja vastaavia. Ei kuitenkaan mitään kovin yksityiskohtaisia ohjeita niin kuin aikuisten kursseilla eri tilanteisiin, vaan yleisiä ohjeita jos tapaat jonkun hädässä. Yhtenä tärkeimpänä oli kuinka soittaa 112:seen.

Kiitos vastauksestasi. =)
Mun mielipide on että lapselle ei saakkaan laittaa liian vaikeita tehtäviä. Toi sun kokemasi kurssi kuullostaa ihan hyvältä. Ois hyvä että osais todella tonne 112 soittaa, jos tarve vaatii.

Olen joskus kuulopuheella kuullut että olisi jotain lapsi/vanhempi kursseja.. ?Onkohan jotain huuhaata? Tietääkö kukaan?

Yhteistyössä