ensiavussa töissä raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen menossa harjoitteluun kahdeksi viikoksi ensiapupolille.. Olen raskaana ja jotenkin minua jännittää väkivaltaiset tai arvaamattomat (hepatiitti, hiv, narkkarit) potilaat.. tilanteen ennalta-arvaamattomuus rasittaa ja jännittää kauheasti!

Onko täällä joku joka on ollut töissä ensiavussa ja joskus ollut myös raskaana? Voinko kieltäytyä opiskelijana hoitamasta mielestäni arveluttavia potilaita sillä verukkeella, että olen raskaana ja opiskelija, niin ettei se vaikuta loppuarviointiin? Opiskelijathan eivät kuitenkaan ole laskettu työvoimaksi.. Katsotaanko nipotustani työapikalla kieroon. Itsellä on vaan sellainen olo, että nyt pitää ajatella myös vauvan hyvinvointia. Ajattelin mahdollisimman paljon sopia aamuvuoroja ja arkipäiviä välttäen näin ehkä osan riskipotilaista. Opiskelen terveydenhoitajaksi. Harmi että kesällä ei muita harjoittelupaikkoja ollut vapaana. Harjoittelujakso on leikkaussalijakso ja terveydenhoitajat saavat suorittaa sen myös polilla tms. Kunhan pääsee seuraamaan toimenpiteitä. Ensiapupoli ei vain ollut kaikkein mieluisin vaihtoehto kaikessa akuuttiudessaan ja jännittävyydessään.

Anteeksi valitus ja avautuminen. Harmittaa vaan niin kovin nyt.

Itse olin 32 viikolla gastroenterologisella ja jouduin kieltäytymään joistain tehtävistä vedoten raskauteen. Työpaikalla ymmärsivät mutta opettaja ei.

Tee niin kuin parhaaksi näet, mikään arvosana ei ole sen arvoista että ottaa riskejä..

Itse en ole ensiavussa ollut, mutta kumankin raskauden aikana olen työskennellyt psykiatrisella suljetulla osastolla, jossa myös aika ennalta arvaamatonta.Työskentelen samalla osastolla edelleen