Hae Anna.fi-sivustolta

Ensikertalaisia IVF/ICSI-hoidoissa?

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Milla, 20.10.2006.

1. Nyyti 1 Vierailija

Hei!

Onnittelut Iikka 76:lle ja plussatuulia Jellille! Ja erityisesti jaksamista teille monille neganneille!! Tuttu tunne.. Sisupussille sisua uuteen yritykseen! Toivottavasti lyhyt kaava toimii teillä paremmin, ainakin se on tosiaan lyhyempi ja ehkä sen takia kevyempi?

Mulla oli tänään ultra PAS:n suunnittelua varten. Punktiossahan olin viikolla 4 ja tuoresiirto oli nega. Ei ollut munasarjat toipuneet eikä kierto käynnistynyt.. Eli PAS menee sitten seuraavaan kiertoon. Munasarjat oli TOSI KIPEÄT vielä kun niitä tutkittiin, eli mun kroppa tarvitsee vielä hengähdysaikaa.. Ehkäpä se tekee psyykellekin hyvää! Hyviä uutisiakin saatiin, kivut on kai johtuneet munasarjoista eikä endon pahenemisesta niin kuin olin pelännyt. Ja lisäksi kysyin tarkemmin alkioiden luokista ja ne on tosi hyviä=) Yksi luokkaa kolme, muut kakkosta ja ykköstä, ykköstä eniten. Eli hyvillä mielin odottelen PAS:sia. Ja lisää PLUSSIA tälle palstalle!!

Mukavaa viikonloppua!

2. Jelli Vierailija

Ihan pikaisesti heti aamusta...Vahva plussa ja vapisuttaa!!!!!
    Huh huh, taisin lupautua sine kirkkoonkin huomenna aamulla...

Jatkan myöhemmin lisää!

3. sari s Vierailija

PALJON ONNEA JELLI PLUSSASTA =)

4. della Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Onnea Jelli plussasta!!! Jotenkin minulla oli sellainen tunne, että sinä sen plussan saat, kun sinulla siirtokin oli aiemmin, eikä vuotoakaan näkynyt.;) Hieno juttu!:) Nyt paljon tarrasukkia matkaan!

5. Jelli Vierailija

Miten della sinä olet jaksellut? Onko jatkosta mitään selvyyttä?

Voi, kun sen miehen tämänaamuisen unisen, koko kasvot peittävän hymyn olisi tajunnut valokuvata. Sanoinkuvaamaton tunne, kaikin puolin. Huh huh. Tässä sitä vaan miettii, milloin uskaltaa kertoa ihmisille ja milloin pääsee ultraan katsomaan, että siellä ollaan oikealla paikalla ja onko matkustajia yksi vai kaksi.

Toivon tämän tunteen teille kaikille rakkaat ihmiset!

Jelli ja Enttinen

6. zeclar Vierailija

Jelli sylin täydeltä onnenhalauksia... hienoa että joitain onnistaa. Tämä tarkoittaa sitä että se todellakin on mahdollista, myös meille muille. DELLA: voimanhalauksia sinulle, itsekin pettyneenä voin ehkä tietää miltä sinustakin tuntuu...
    Minä kuitenkin olen kääntänyt uuden sivun elämässä ja uudelleen odotus alkakoon...
    Eilen soittivat sieltä klinikalta ja kertoivat tuloksen, jonka jo tiesinki eli nega. Mutta suunnittelu alkoi jo seuraavaa siirtoa varten. Eli meillä jäi pakkaseen kahdeksan alkiota ja seuraavista kuukautisista soitan klinikalle. Sitten varataan aika ultraan ja sitten ovis tikuilla seuraan milloin ovuloin ja sen mukaan PAS. En tajunnut siinä puhelimessa tarkentaa hoidon muita elementtejä joita tuli sitten mieleen myöhemmin, eli tehdäänkö siirto mun luomukiertoon, sillä mähän tikun ja verikokeiden mukaan ovuloin luomusti?? Mitä jos hormonihoidot on sekoittaneet elimistön niin etten ovuloikkaan?? Mut miksi mun pitäs ovistikulla seurata kun on alkioita valmiina siirrettäväksi?? Paljon jäi hampaankoloon kysymyksiä. Sanoivat että kirjallisia ohjeita tulee postissa. Täytynee soittaa sitten klinikalle vielä ja tarkentaa em. asioita. Kun Pas tehdään niin liitetäänkö siihen lääkityksiä ja minkälaisia?? Kertokaa, jos tiedätte...

7. della Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Elämä voittaa... Eilen oli niin paska olo ja tappiomieliala, mutta minkäs teet, kun ei onnistu, niin ei onnistu. Pitää vain yrittää mennä eteenpäin ja laittaa katse kohti tulevaisuutta. Onneksi on ihana mies ja koirat tukena, lohduttamassa ja iloa tuomassa. Minulla on tiistaina soittoaika lääkärille ja varmaan selvitellään sitten, miten jatkossa menetellään. Tosin silloin siirtopäivänä sain jo ohjeen, että jos ei onnistu, niin sitten, kun tästä seuraavat kuukautiset alkaa, alan ensimmäisenä kiertopäivänä syömään Zumenon -tabletteja. Reseptinkin niihin sain jo silloin mukaani. Ja ovat muuten jo hankittunakin, kun alkuun luulin, ettei pidetä mitään välikiertoja. Pakastesiirto lienee sitten joskus huhtikuun alussa. Tiedä vain miten pääsiäinen mahtaa vaikuttaa... Hemmetti, jos se sotkee ja siirtoon päästäänkin vasta joskus toukokuussa.:( Toivottavasti ei PAS:ssa tarvitse itse tikutella oviksia. Minusta on mukavampaa, että lääkärissä hoitavat kaiken seuraamisen.

8. una76 Vierailija

Onnea Jelli. Sinun plussa antaa toivoa, että on se mahdollista! Tarrasukkia matkaan ja koita ottaa rennosti :) Varmaan ihan mieletön olotila.

9. Krisse-77 Vierailija

ONNEA AIVAN MIELETTÖMÄSTI TEILLE JELLI!!

Mahtavaa, tuli kyyneleet silmiin! Toivottavasti sitten Rosa (ja muutkin piinailijat) seuraa perässä ja hyppää plussajunaan!!!

Sitä voi vaan haaveilla millainen olotila sitä olisi, jos joskus saisi nuo kaksi viivaa raskaustestiin. Vaikea kuvitella, kun tällä hetkellä tuntuu vain kaukaiselta haaveelta...

Nyyti: mennään varmaan sitten taas samoissa aikatauluissa, mullakin siis nyt yksi välikierto ja sitten PAS, jos kaikki menee hyvin. Ihan hyvä varmaan että munasarjat saa toipua nyt rauhassa.
    Mä olen nyt sitten alkanut pelätä sitä selviääkö meidän alkiot (4kpl) pakastuksesta, kun en yhtään muista minkä luokkaisia olivat, muistaakseni ei ihan huippuja. Onkohan se miten yleistä ettei PASsiin päästäkään, jos ei mitään siirrettävää??

Sisupussi: tosi hyvä että pääsette jo pian hoitoon, meilläkin oli tosiaan tuo lyhyt kaava. Saako muuten udella, että kuka teillä on hoitava lääkäri siellä Felicitaksessa? Meillä on Tiina Hakala-Ala-Pietilä, tosi ihana ja pätevä ollut!

Nyt lähden suunnittelemaan maaliskuussa olevia 30-v synttäreitäni, ajateltiin kaverin kanssa pitää yhteisjuhlat, 60 vee. Kauhean vanha sitä tuntee jo olevansa, IIK!!
    Piristävää suunnitella mukaviakin asioita :=)

Mukavaa viikonloppua!

10. Joanna* Vierailija

Piinailen just itte ekan Pas:sin tulosta (pp 4) ja aattelin vastailla zeclarin kysymyksiin. Eli Pas voi olla joko lääkkeellinen tai luomukiertoon. Ilmeisesti sulle tehdään luomukiertoon, kun pitää ovista tikutella ja ovista tikutellaan pas:sissa siksi, että limakalvo on vastaanottavainen alkiolla. Mulle tehtiin lääkkeellinen (varmaan dellallekin ihan samalla reseptillä...) eli zumenoneja popsitaan kp 1 alkaen kolme päivässä ja sitte ultra n. kp 11-13, jolloin limakalvon paksuuden mukaan päätetään siirtopäivä, joka mulla oli vasta kp 20. Muutama päivä ennen siirtoa ruvetaan käyttämään Lugeja ja sekä Lugeja että Zumenoneja käytetään testiin asti, ja kauemminkin, jos on plussaa.

Tänään on ollu aikamoista menkkamaista ja kaikenlaista juijintaa tuolla alavatsalla, toivotaan, että se olis hyvä merkki, ei menkkojenkaan nyt vielä pitäis olla tulollaan...

11. della Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos, Joanna, kun vielä selvensit tuon Pas:sin kulun!:) En ollut vielä täysin selvillä, miten se menee. Ainoastaan tiesin, että Zumenoneja pitää alkaa ensimmäisenä kp:nä ottamaan. Ihan kiva, että lääkkeellinen, niin ei tarvitse tikutella. Jospa se limakalvokin paksuuntuisi eri tavalla. Minulla se on pakannut olemaan vähän ohut. Toivottavasti nuo Zumenonit sitten sopii, eivätkä tekisi hirveän huonoa oloa. Ja edelleen peukutan sinun puolesta! Sinunhan piti minulle esimerkkiä näyttää, kun olet hoidoissa pikkasen edellä.;) Toivotaan, että juilinnat on hyvä merkki! Eihän se nyt tosiaan vielä kai voi menkkoja tarkoittaa.

12. zeclar Vierailija

kiitos Joanna asian valottamisesta. Ilmeisesti mulla sitten luomukiertoon yritetään?? Mikähän on syy siihen miten valitsevat tarviiko hormoneja vai ei? ois kiva tietää. No ehkä selvyyttä tulee myös enempi kun saan niitä kirjallisia ohjeita postista.

13. R Vierailija

PALJON ONNEA JELLI!!!!

En päässyt aikaisemmin koneelle, oltiin aamusta menossa ja koko ajan muistin, että siellä se Jelli-tyttö tikuttelee. Mullakin oli jotenkin vahva tunne, että plussa tulee. Pakkokinhan sen oli tulla, muuten ei ne lääkäreiden prosenttiluvut pitäisi ainakaan meän ketjussa ollenkaan paikkaansa...

Me ollaan miehen kanssa tänään ulkoiltu oikein urakalla. Tunnin mittainen kunnon lenkki ja muuta puuhastelua pari tuntia. Nyt on jo saunottu ja mies juuri tuossa tuo erittäin herkullisen näköistä jäätelöannosta, että taidanpas lähteä hänen kainaloon sitä nautiskelemaan... :)

Rosa ja Piiperöinen pp9

14. Iikka76 Vierailija

PALJON ONNEA JELLI, TOSI HIENO JUTTU!
    ...pakko oli heti tulla katsomaan, miten kävi, kun koneelle vaan pääsin!
    Mulla kans vielä masussa uusi ihmisen alku, mutta kieltämättä sitä koko ajan vieläkin pelkää, että koska valahtaa. Eilen nukkumaan mennessä kävin jotenkin huonosti makuulle ja mahaan sattui aivan pelottavan paljon, eikä meinannut seurauksia pelätessä unikaan tulla. Onneksi ei kuitenkaan näyttänyt käyvän mitään. Mutta nyt nukkumaan ja toivottavasti paremmin.
    Plussatuulia kaikille muille!

15. Nyyti 1 Vierailija

16. Jelli Vierailija

Kiitos kaikille onnitteluista! Olo on vieläkin sekava, lähinnä yritän teipata suuni kiinni, etten huutele kaikille tätä onnea vielä...

Onko muita piinailijoita kuin Rosa? Odotetaan Iikan kanssa Rosa vielä sinua ja muita piinailijoita kyytiin, niin voidaan jatkaa tarinoita tuolla toisella puolella...

17. una76 Vierailija

Nega pärähti aamulla, mutta jotenkin osasin jo loppumetreillä odottaa sitä kun mitään oireita ei oikein ollut. Pe iltana alkoi menkkajomotukset, mutta menkkoja ei ole vielä näkynyt. Pitää varmaan ma aamuna soitella jatkohoidoista ja että miten noiden lugejen kanssa, voiko ne nyt lopettaa kun negaa näytti testi? Vituttaahan tämä, mutta vaikka kuinka hakkais päätä seinään niin tilanne ei parane. Toivottavasti pääsisi passiin pian. Meillä meni kolme prima-alkiota pakkaseen, mutta saas nähdä miten niiden käy sulatuksessa? Nyt tietty pääsisäistaukokin lähestyy, että joutuukohan odottaa toukokuulle ennen kuin pääsee pasiin?

18. della Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Una76: Pahoittelut negasta!:( Minäkin tässä koko ajan mietin ja harmittelen, että mahtaako pääsiäinen vaikuttaa passiin ja siirtyneekö vasta toukokuulle. Toivottavasti ei.:( Tiistaina minulla on soittoaika, niin toivottavasti asia selviää.

19. Tuisku-67 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei !
    Olen lukenut tätä teidän sivua kuukauden päivät, ja jännänny mukana. Mulla on kans jännitykset edessä päin, eilen aloittelin ekalla pistoksella. Eli IVF alussa. Mahdunko mukaan teidän joukkoon jännittelemään?

20. della Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tervetuloa Tuisku-67! Tännehän mahtuu. Suuri osa meistä alkaakin olemaan jo ketjuun kuulumattomia, kun ensikertalaisten ketju on... Mutta minun mielestäni tämän voisi muuttaa ivf/icsi/pas-ketjuksi hoitokerroista viis veisaten, että saisimme kaikki jatkaa täällä kirjoittelua.;)

Vähän surkea viikonloppu...:( Ensin tuli nega, ja tänään lähti kolmas koirista uutta kotia kokeilemaan. Se oli meillä tässä n. 5 kuukautta, kun ei omassa kodissaan enää voinut olla. Nyt sitten lopulta toivottavasti sille koti löytyi. Kovastihan siihen jo kiintymään ehti ja ikävä on.

21. R Vierailija

Tottakai mahdut mukaan Tuisku-67! Tervetuloa vaan jännäilemään...
    Una76: Todella iso voimahali ja pahoitteluni negasta... Miksi tämä on niin vaikeeta???

Omaa napaa... Mulla iski viime yönä neljän aikaan aivan mielettömät menkkakivut. Tuli aina semmonen "aalto" ja meni ohi ja heti perään uusi. Sitä kesti varmaan jotain puolisen tuntia ja oli aivan kamalaa. Kävin vessassakin monta kertaa yön aikana , kun pelkäsin, että siellä se meidän Piiperöinen valuu nyt ulos... Olin ihan varma eka kiipuaaltoon herätessäni, että tässä sitä nyt kauheassa verilammikossa maataan... Mutta ei, mitään ei tule, ei edes tuhrua, että sen puolesta kaikki ok. Miten te plussanneet, oliko teillä menkkakipuja? Paljonkin? Mulla on tuossa jo aikaisemmin tullu pari sellaista "pienempää ja lievempää", mutta viime yö oli kyllä tuskaa. Siis sen puolisen tuntia. Mulla siis nyt pp10.

Oon jo alkanu valmistautuun, että nega sieltä pärähtää lauantaina. Varsinkin tuon viime öisen jälkeen... Mietityttää kans, kun yksi välikierto pitää olla ja sitten, mutta taitaa ajoittua pääsiäiseen, jolloin täälläkin taukoa... Noh, ehkei pitäisi vielä ajatella niin pitkälle...

Joku kyseli, ketkä nyt piinailevat, muistan, että ainakin Sari S:n kanssa testaillaan samana päivänä? Minkälainen on muuten olotila Sari S:llä??? Ei oo pitkään aikaan kuulunu mitään... :( Joanna tais kans piinailla ja kohta myös uusi tulokas, Tuisku-67:)

Mutta nyt ruoanlaittoon, palaillaan

Rosa ja Piiperöinen pp10 (niin se vain aika kuluu...)

22. betty. Vierailija

samaa mieltä dellan kanssa et muutettaisko tää ketju ivf/icsi/pas katjuksi?

23. sari s Vierailija

täällä ollaan sekavissa tunnelmissa=(
    eilen alkoi juilimaan oikealla puolen tossa navan vierustalla varsinkin yskiessä ja nauraessa tuntuu jotain ?
    mahaa turvottaa ja tänään alkoi menkkamaiset kivut joita tulee ja menee aaltoina, lämmöt on ollut normaalia korkeammat mutta tänään alkoi vähäistä tuhrua tuleen =(( tässäkö tämä sitten oli....

24. Jelli Vierailija

Una: Pahoittelut negasta! Toivottavast saat energiaa uutta kierrosta varten! Ja onneksi pakkasessa on hienoja alkioita odottamassa!

Rosa: Minulla menkkajomotukset olivat valtavat ja ovat jatkuneet vieläkin. Varsinkin viime sunnuntaina eli taisi olla mullakin pp10, olin töissä ja itkin tietokoneella, kun olin varma, että menkat alkavat. Siis ei mitään lievää tunnetta vaan ihan järkyttäviä, melkein kaksinkerroin vieviä kramppeja. Tuskan hikikin tuli välillä aaltojen mukana. Samaa jatkui koko viikon,välillä enemmän ja joinain päivinä vähemmän. Joten, kuten hoitaja sanoikin viikolla soittaessani, krampit eivät tarkoita, ettei raskaus olisi alkanut.

Pelkään kyllä hirveästi kaikkea nyt. Vaikka onhan sen karman oltava hirvittävän huono, jos mahtui siihen muutamaan prosenttiin, joilla lapsenteko ei luonnollisesti onnistunut ja sitten vielä mahtuisi siihen porukkaan, joille tulee keskenmeno tai joiden lapsi on vakavasti sairas. Voi, kun osaisi vaan rentoutua! Tilanne varmasti helpottuu, kun pääsee ekaan ultraan (joskus loputtomien muutaman viikon kuluttua) ja näkee, onko kaikki kohdallaan.

25. R Vierailija

Jelli: Kuulostaa "hyvältä", vaikka onkin ollut aivan tuskaisen kipeitä aaltomaisia menkkakipuja. Siispä ei huolta... Muistelinkin, että sulla oli näitä kipuja ja siksi mainitsinkin. Tänään ollut päivällä vähän helpompaa. Tai aika paljonkin, mutta välillä tulee kipuaalto.

Kävin tuossa vähän miehen kanssa lenkkeilemässä. Laskeskelin siinä samalla sitten, että JOS sattuisi niin hyvä säkä käymään, että tämä onnistuisi ja raskaus alkaisi, niin lugejahan pitää sitten jatkaa, mutta mulla ainakin loppu ne jo perjantaina päivällä! Ja lauantai aamusta saan tehdä testin ja jos se on positiivinen, niin mitäs sitten, menee vissin maanantaille ennenkö voin soitella klinikalle??? Vai miten tässä sitten toimitaan? Saako siinä sitten jäädä pari väli päivää käyttämättä lugeja???

Rosa

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari