Hae Anna.fi-sivustolta

Ensikertalaisia IVF/ICSI-hoidoissa?

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Milla, 20.10.2006.

1. una76 Vierailija

"samaa mieltä dellan kanssa et muutettaisko tää ketju ivf/icsi/pas ketjuksi"?
    Minä kannatan ajatusta myös \o/
    Kiitos myötätunnosta, mutta ei auta kuin jatkaa taistelua. Pitää vaan rueta selvittelemään jatkohoitoon pääsyä ja että miten edetään??
    Minulle ei kerrottu miten edetään passiin ja tehdäänkö luomukiertoon vai miten? Kehottivat vaan ottamaan yhteyttä jos menkat alkaa tai testi näyttää negaa 16 päivää siirrosta.
    Kiva saada lisää porukkaa mukaan eli tervetuloa Tuisku-67!

2. R Vierailija

Jelli: Kävin "varkain" katsomassa ja olit kuin olitkin siirtynyt jo odottajien puolelle:) Mukava niin! Minä muuten oon kliniklata jo kysellyt siirron yhteydessä, että miten tuo laskettua aika nyt laskettaisiin, niin mulle neuvottiin, että siirrosta 2vko taaksepäin pitäisi olettaa, että on ollut viimeiset menkat. Eli mulla se tarkoittaisi, että kun siirto oli 8.2 niin menkat olis ollu 25.1 (vaikka olivatkin jo 22.1.) Mutta että jokseenkin tolleen saisi sen suht oikean lasketun ajan. Aiotko muuten kertoa neuvolassa ja lääkärissä, että olet lapsettomuushoidot läpi käynyt? Entä mitä mieltä muut on, jos plussaatte/olette plussanneet?

Nyt saunaan ja tunnin päästä viimeisen Idols -msemifinaalin pariin!

Niin ja aloitetaan vaan uusi ketju IVF/ICSI/PAS -nimellä.

Rosa

3. Milla77 Vierailija

Tulin taas pitkästä aikaa näille sivuille, syksyllä taisin viimeksi jotain kirjoitella. Itselläni takana neljä ICSI-hoitoa, lukemattomia pakastealkion siirtoja, avioero, endometrioosileikkaus, uusi mies, uusi lapsettomuussairaala, samat hoidot ja vihdoin viiden vuoden odottamisen ja toivomisen jälkeen plussaa pakastealkiosta :)

Ei tätä vielä todeksi osaa uskoa, olemme niin onnellisia ja kiitollisia, mutta kuitenkin peloissamme josko jotain meneekin pieleen. Tänään alkaa rv 17, joten pitkälle ollaan jo päästy ja laskettu aika on heinäkuun lopussa. Ehkä vähitellen tämän onnen voi jo maailmalle kuuluttaa, tähän asti emme ole uskaltaneet kertoa kuin vanhemmillemme. Sitä paitsi, pian tämä vatsa näkyykin jo :)

Onnea teille kaikille hoidoissa oleville ja siihen tuleville. Toivoa näyttää sittenkin olevan, vaikka luulin sen jo vuosien varrella kokonaan hukanneeni.

4. sussu75 Vierailija

ONNEA plussanneille! Ihanasti tsemppaa meitä muita!
    Rosa kyseli Lugeista. Minä ainakaan en uskaltaisi olla ilman edes kahta päivää, onhan keltarauhashormoni tarkoitettu raskauden tueksi. Kannattais varmaankin pyytää uusi resepti (sitä silmälläpitäen, että olet raskaana, olethan!!) vaikka puhelimitse, lääkärithän voi vaikka soittaa sen apteekkiin, jos sun on hankala hakea se paikan päältä. Mulla on kyllä samassa reseptissä Progesteronia lisää siltä varalta, että...pp 2 menossa tästä toisesta ivf:stä...turvottaa ja välillä kipuillut.

5. della Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Rosa: Ehdin ennen keskenmenoa käymään neuvolassa kaksi kertaa ja siellähän kyseltiin kaikenlaista ja laitettiin tietoja ylös. Muistaakseni kysyttiin myös, että miten raskaus on saanut alkunsa. Että jos hoidoilla, niin millä. Eli se kuuluu kai siellä ilmoittaa.

6. R Vierailija

Niin, vähän samoja ajatuksia oli lugeista, kuin Sussullakin... Pitää varmaan heti huomenna soitella klinikalle ja kysellä mitä tehdään. Toki tunne on suuri, että lugeja ei kohta enää tarvita...

Kysyin itse hoitajalta kerran, että jos hoidoissa onnistutaan, niin onko lääkärissä ja neuvolassa kerrottava, että lapsi on saanut alkunsa hed.hoidoilla. Kysyin tätä toki sen takia, että onko seuranta jotenkin erilaista lapsen kannalta, jos on hoidoissa oltu. Hoitaja sanoi, että ei ole erilaista ja että on täysin oma valinta kertoakko vai ei, mutta henkisen hyvinvoinnin ja neuvolan tädin mahdollisen paremman(?) suhtautumisen kannalta olisi hyvä kertoa. Mitään muuta varsinaista "syytä" ei ole. Mulla vaan hirveästi hankaa vastaan, kun meidän terveyskeskuksessa on muutama (puoli)tuttu töissä, joiden tietoon en tätä haluaisi mitenkään saattaa. Eikä sekään mitään, heillähän PITÄISI olla vaitiolovelvolliuus, mutta olen juuri näiden kahden tyypin kerran kuullut käyvän läpi jonku papan sairaskertomusta, niin en vaan haluaisi tästä puhua... Saa nähdä, saattaahan kanta tästä vielä muuttua. Ja onhan se totta, että henkinen tuki eteenkin voi olla neuvolassa jotenkin erilaista, jos "täti" tietää minun käyneen tämän rulianssin lävitse. Mutta, lähdetään nyt vielä siitä, että en ole raskaana...

Rosa ja Piiperöinen pp10

PS: Kuka menee Idolssista jatkoon???

7. betty. Vierailija

Aloitan nyt sit ton uuden ketjun,tulkaahan perässä,jos vaik saatais siitä oikee kunnon PLUSSA ketju.... :)

jatkoon menee nro 3 ja nro 4 tulee tokaks. Molemmat ollu alusta asti mun tyttösuosikit,toivoisin molemmat jatkoon

8. Minna Vierailija

Mikäköhän sen uuden ketjun nimi on? Olen itsekin menossa samoihin hoitoihin joten mahdollisesti suunnilleen sama on edessä kuin minkä täällä olevat ovat kokeneet. kiinnostaisi tietää miten on kenellekin käynyt.

9. Ninna Vierailija

Nostan tämän ketjun...

On ollut hienoa lukea teidän kokemuksia.
    Kävimme mieheni kanssa eilen ensikäynnillä, jossa minulle tehtiin ultratutkimus. Löytyi paksuuntuneet kohdun seinämät (polyyppi?) Sekä munajohtimesta kysta :/ Sain keltarauhashormonia ja uuden ajan tutkimuksiin. Olen 40 vuotias kuten miehenikin. Kysyisin nyt teiltä kokemuksia, onko muilla vastaavanlaisia löydöksiä ja onko niistä selvitty ja päästy aloittamaan IVF? Jännitää...

10. meppu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei kaikille!

Itse olen täällä jo aiemmin kirjoitellutkin, mutta vaan tuolla inseminaatio/ clomifen palstoilla. Eli meillä siis tilanne se, että nyt on sitte inssit tehty ja viimene yritys vielä lähtee jonka jälkeen sitte ens kuusta siirrytään ivf hoitoon! Ja siis jännittää ihan sikana miten tää ivf hoito toimii, mitä siinä tehään, onko se kivulias jne. :O

Meillä tosiaan jo 4 tuloksetonta inssiä tehty ja nyt viimeks lääkäri sit sano et yks enää tehdään ja sitte siirrytään hoidoissa eteenpäin. Eli nyt oon varannu ivf suunnittelukäynnille ajan 19.12 jossa sit kuulen et millä lääkityksellä aloitellaan ja millä kaavalla lähdetään viemään tuota ivf:ää, lyhyellä vai pitkällä kaavalla. :) siis jos nyt sit käy niin et ne menkat taas alkaa mut onhan tuo jo tosi epätodennäköistä et nyt sit 5:s inssi toiski plussan raskaustestiin ku 4 aiempaakaan ei oo tuonu. Ja ottaen huomioon et mul on koko ajan vaan ongelmat pahentunu ja lääkityksiä jouduttu lisäämään ja tehostamaan ni en oo ite mitenkään kovin positiivisella linjalla ton inssillä onnistumisen kanssa! :(

Jotenka nyt jos saatais tänne kokoon ivf:llä jännääjien ketju, olis kiva vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia hoidoista samassa tilanteessa olevien kanssa ja mielelläni kuulisin muiden kokemuksista ivf:n suhteen! :)

Itse siis 31 v ja lasta ollaan miehen kans yritetty kohta 2 vuotta ja mulla siis todettu pcos toisessa munasarjassa ja miehellä aika paljon epämuodostuneita siittiöitä. Siinä siis lyhyesti meijän tausta. :)

11. meppu Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ja tää tuli siis väärään paikkaan, piti tehä oma ketju tästä asiasta. :(

12. V73 Vierailija

Täällä etsitään ensikertalaisena ja yli 40-vuotiaana tietoa IVF/Icsi hoidoista ja kokemuksista. Hoito felicitaksessa ja käyty läpi keruuta ja hitaahkon, kuoritun alkion siirto 10.11. Huomenna verikokeesta tiedän tuloksen. Tänään aamupissasta tein testiä, mutta nega oli, mutta oliko liian aikaista? Lugesteroni käytössä 2+2. Sain vajaa vko keruusta ja Otrivinin injektion jälkeen kipushokin ja pyörryin kuin pahainen teini. Piti yksi Otrivin lrin pyynnöstä jättää välistä. Lapsettomuuden syynä miehen hitaat siittiöt, tosin mistä ma tiedän omaa hedelmällisyyttäni, kun ei oo aiemmin testattu. Jotekii tosi toivoton olo, sillä felicitaksen hinta koko lystistä nousi yli 5000 egeen ja ei meillä ole enää varaan toiseen kierrokseen, vaikka mol käydään keskitason töissä. Töissä ja muualla kiukuttaa ihan hulluna kun tulee vastaan raskauden keskeytyksiä milloin mistäkin syystä tai lapsen saantia tosi törpöille tai tosi syrjäytyneille, joilla ei ole mitään mahd hoitaa lastaan. Miksi jako menee näin epäoikeudenmukaisesti.

13. Wiikis Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei,

Tässä mieheni kanssa olemme toivoneet lasta jo pitkään ja päätimme sitten mennä lääkärille tämän asian takia kun luomuna ei ole onnistunut 5-vuoteen. Saimme selville, että minussa on vika. Munasarjani ovat liian pienet joka viittaa ennen aikaiseen menopaussiin valitettavasti. Vieläkö on tuo kilpirauhasen vajaatoiminta. :( Päätettiin sitten, että mun munasoluista ei varmaa saa mitään irti, että jos mennään toisen munasolulla. Odottettiin maksutoumusta sairaalasta, mutta ei sitä tietenkään tullut :). puolivuotta mentiin varmaan eteenpäin ja olin todella itkuinen kun lapsi haaveni oli mennyt nurin. Sitten päätin tossa, että voitaisi yrittää minun munasarjoilla vielä jos vaikka onnistuiskin. Yksityiselle mentiin ja pistot sitten alkoi viime kuussa ja saatiin 2x munasolua ja ajattelin, silloin, että tämä oli tässä, että ei voi onnistua vain 2 munasolusta saamaan yhtä edes. 1 munasolu oli sitten hedelmöittynyt ja sitten tietenkin alkoi tämä jännitys että jakaantu se. Voi että kun ihmiset jotka saavat luomuna lapsia niin tietäisivät miltä tuntuu kun pitää odottaa ja odottaa että hedelmöittyykö se munasolu ja jakaantuko se!!!! :(. Munasolu oli lähtenyt onneksi jakaantumaan. 03.12.2014 Munasolu oli jakaantunut 5 osaan ja silloin se pistettiin myös kohtuun. ODOTTAMISTA ODOTTAMISTA!!!!! Toivon kaikille jotka näitä hoitoja joutuu käymään niin paljon voimaa ja yrittäkää jaksaa!!!! <3

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri