Ensilahja vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Hyvä ystäväni saa näinä päivinä vauvan ja pitäähän sitä mennä katsomaan heti kun saa.

Kertokaapa mitä vastasyntyneelle on tapana viedä lahjaksi, tai jos ei suorastaan tapana niin mikä olisi hyvä lahja? Vaatteita on kuulema kaapit täynnä, joten mielellään jotain muuta.

En mä tiedä mitä on tapana mutta oman kokemuksen mukaan, kiva ylläri olis ollut vaikka paketti vaippoja ja bebanthen (sitä menee..). Joku suht hiljaa soiva narusta vedettävä soittolelu oli kanssa kiva kun jompikumpi lapsista sai..

mä tykkäsin kun ensimmäisenä sai (jo laitoksella) pienen pehmolelun. kaikilta lapsilta olenkin säästänyt sen ensimmäisen pehmosen.

kotiin ehkä parasta olisi jokin viltti jolla vauva voi pötkötellä lattialla tai käytännöllinen helistin/purulelu

Minä taas olisin arvostanut ensilahjaksi vaatteita, koska olin itse varannut neutraaleja värejä (emme tienneet sukupuolta) ja aika niukasti koska olin lukenut että sukulaiset ja tuttavat tuovat niitä vaatteita kyllä lahjaksi enkä ollut halunnut turhaan ostaa ihan pienen pieniä kokoja jos tulisikin iso vauva.. No, me saatiin sitten lahjaksi tasan yksi vaate ja kaikki muut olikin sitten niitä soivia leluja (niitä tuli kolme ja itsekin oltiin ostettu yksi) ym. tavaraa.

Mutta jos ystäväsi on sanonut että ei vaatteita, niin entäs vauvakirja? Onko hänellä sellaista vielä? Tai sitten joku lelu tai pieni pehmo jonka saa vaikka roikkumaan vaunuihin.

Mä olisin kans toivonut vaippoja siihen valtavan lelu- ja vaatemäärän kylkeen! Mutta toiset tietysti käyttää kestovaippoja että silloin ne ei kai olis tarpeen. Me saatiin muuten "pötköttelypeittojakin" 4kpl ja pussilakanasettejä 3kpl ja sitten 4 serkun äitiyspakkausetit ja oma tietysti lisänä eli niitä on yhteensä 8 settiä. Vauva ei oo pulautellut eikä vaipat falskannut eli pinon kahta päällimmäistä on lähinnä tullut käytettyä..

Yhteistyössä