Ensimmäinen lapsi iso syntyessään, oliko toinenkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rinsessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rinsessa

Vieras
Eli itselläni painoi esikoinen 4,5kg kun syntyi viikolla 38+4. Nyt odotan toista ja sektio on tiistaina. Ultran painoarvio väitti että 3,6-kiloinen vauva tulee mutta lääkärikin totesi ettei ole uskomista kun eka lapsi niin iso. Miten teillä joilla on ollut ensimmäinen iso, onko toinen ollut samaa sarjaa vai yllättäen pienempi?

Mulla on kans sillä lailla että ei oo diabetestä tai mitään vaan itsekin olen ollut yli 5kg syntyessään ilman mitään syytä. Toivoisin tästä toisesta vauvasta alle neljä kiloista mutta taitaa todennäköisempää olla että saan taas ison lapsen.

Minä olen kans katsonut nyt syömisieni perään tässä toisessa raskaudessa, mutta saa nähdä auttaako mitään. Nyt viimeisillä viikoilla ei paino ainakaan ole noussut yhtään, pikemminkin vähä laskenut. Hmm, saa nähdä miten käy.

Tätä mäkin jänskään. Esikoinen 4700g. Ei sokeriongelmia, meillä näitä suvussa... Nyt toinen toivottavasti lähipäivinä tulossa. Nyt rv 40+3. Ja kyllä jänskättää pienen mitat. Että mahtuuko se edes syntymään. Mitä jos onkin isompi?!? :/ Painoa on tullut puolet vähemmän. Jospa se olisi hyvä enne... Tosin turvotustakin on paljon vähemmän, että en tiedä siitäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa:
Minä olen kans katsonut nyt syömisieni perään tässä toisessa raskaudessa, mutta saa nähdä auttaako mitään. Nyt viimeisillä viikoilla ei paino ainakaan ole noussut yhtään, pikemminkin vähä laskenut. Hmm, saa nähdä miten käy.

joo, ja huomasin tän toisen kohdalla että itselläkin oli helpompi/ei turvonnut olo koko raskauden ajan, kun katsoi noita syömisiä tarkemmin.

Yhteistyössä