Ensimmäinen plussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapuaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aapuaa

Vieras
Mitä mä nyt sit oikein teen? Soitan terveyskeskukseen vai suoraan johki äitiysneuvolaan vai mitä ihmettä?

Lopetin allergialääkkeet heti ku huomasin, että menkat jäi tulematta mut onko jo voinu vahingoittaa lasta jotenkin?

Muutenkin mitä siel neuvolass ekoil kerroil tehään? Miten päin tässä nyt muutenkaan pitäis olla :D

Oon iha eksyksissä näissä asioissa, auttakaa!

Odotat ekaa ultraaa yksityisellä ja vasta sen jälkeen soitat neuvolaan. Ekaan ultraan kantsii mennä aikaisintaan rv 6, mielummin vasta rv7. Tarkistetaan, että raskaus on oikeassa paikassa ja kaikki on hyvin.

[QUOTE="vieras";26292994]Odotat ekaa ultraaa yksityisellä ja vasta sen jälkeen soitat neuvolaan. Ekaan ultraan kantsii mennä aikaisintaan rv 6, mielummin vasta rv7. Tarkistetaan, että raskaus on oikeassa paikassa ja kaikki on hyvin.[/QUOTE]

No ei turvin mihinkään yksityiselle mennä,paitsi jos haluaa.
Ottaa yhteyttä oman alueen neuvolaan,löytynee netistä ja ilmoittaa tehneensä positiivisen testin niin kertovat jatkot sitten.

Ei toi yksityinen ultra oo pakollinen, mutta toki jos on ylimääräistä rahaa n. 140e niin mikäs siinä. Mutta liian aikaisin ei kannata mennä, ei välttämättä näy mitään.
Neuvolaan voit soittaa maanantaina, eka aika on todennäköisesti noin kuukauden päästä.

[QUOTE="Vieras";26293004]No ei turvin mihinkään yksityiselle mennä,paitsi jos haluaa.
Ottaa yhteyttä oman alueen neuvolaan,löytynee netistä ja ilmoittaa tehneensä positiivisen testin niin kertovat jatkot sitten.[/QUOTE]

No, ei tietenkään ole pakollinen. Mutta, jos haluaa tietää, että kaikki on OK, niin siinä tapauksessa voi mennä.

Kiitos vastauksista! Tosiaanko kuukauden päähän vasta saa luultavimmin ajan? :O Jotenki olin kuvitellu et melko pian sinne ois saanu ajan, mut turhaahan sinne menemää jos ei mitää näy niinkö? Viimeset menkat oli huhtikuun alussa ja kovasti tekis mieli jo tietää et kaikki on varmasti hyvin mut ei auta ku ootella :(

[QUOTE="aapee";26293636]Kiitos vastauksista! Tosiaanko kuukauden päähän vasta saa luultavimmin ajan? :O Jotenki olin kuvitellu et melko pian sinne ois saanu ajan, mut turhaahan sinne menemää jos ei mitää näy niinkö? Viimeset menkat oli huhtikuun alussa ja kovasti tekis mieli jo tietää et kaikki on varmasti hyvin mut ei auta ku ootella :([/QUOTE]

Ennen rv7 ei täällä suositella alkuraskauden ultraa, koska sykettä ei välttämättä näy aiemmin.

Mutta neuvolaanhan voit soittaa heti. Ite olin ekan kerran esikoisesta neuvolassa rv5-6 ja tokasta vasta joskus rv10. :)

Joo eli maanantaina soitat paikalliseen neuvolaan eikä tosiaankaan tarvi missään ultrassa käydä ennen sitä. Käytännöt vaihtelee, mutta yleensä ensimmäinen neuvolakäynti on rv 7-8 aikaan :)

Ja onnea! :)

Eka neuvola on täälläpäin rv 8 tienoilla ja toinen noin rv 12 jolloin tehdään myös ultra. Mutta soita ihmeessä ja varaa aika heti maanantaina, kesälomakausi kun lähestyy niin aika kannattaa varata ajoissa. Ja voit puhelimessa kysyä noista allergialääkkeistäkin.

Yhteistyössä