ensimmäistä kertaa etelään, mitä mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja innoissaan.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

innoissaan.

Vieras
heippa :)
oon lähdössä ensimmäistä kertaa etelään viikon päästä. egyptiin ois suunta parhaan kaverin kanssa. :) nyt tässä keräilen listaa mitä matkalle mukaan ja voisin tarvita hiukan apuja ettei jää mitään oleellista pois laukusta.

mitä tahansa siis sellaista mitä ajattelette että mukaan tarvisi ja sellaisia mitkä usein tuppaa unohtumaan..
kiitos :)

Lääkkeitä, kuumeeseen, särkyyn ja vatsaoireisiin (ripuliin) maitohappobakteerit on hyvä muistaa. Semmoista tavaraa, jonka mahd. voi jättää sinne, jolloin saa tuliaisille tilaa laukkuun esim. aikansa palvellut pyyheliina.

Meikit
Hygieniatuotteet (aurinkorasvat ym)
Särkylääkettä, laastarii, käsidesii, RIPULILÄÄKE, bepanthen
kesävaatetta
aurinkolasit
huivi
sandaalit tms, tennarit, iltakengät
neuletakki.

Lentokoneeseen legginssit, hihaton mekko, neuletakki ja tennarit...neule vaan perillä pois niin kesävaatteet valmiina päällä... MUKAVAA MATKAA

apteekista sai hyvän listan mitä kannattaa ottaa matkalle mukaan. Siinä oli siis lääketarpeet + kaikki muukin lueteltu. Suosittelen myös ottamaan mukaan ripuli/pahoinvointi lääkettä. Olen ollut yli 15 kertaa ulkomailla ja koskaan ei mitään, viimekerralla sitten karmea oksennus/ripuli tauti ja kova kuume, lähellä oli etten joutunu nesteytykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
apteekista sai hyvän listan mitä kannattaa ottaa matkalle mukaan. Siinä oli siis lääketarpeet + kaikki muukin lueteltu. Suosittelen myös ottamaan mukaan ripuli/pahoinvointi lääkettä. Olen ollut yli 15 kertaa ulkomailla ja koskaan ei mitään, viimekerralla sitten karmea oksennus/ripuli tauti ja kova kuume, lähellä oli etten joutunu nesteytykseen.

muistatko yhtään mitä kaikkea siinä listassa oli?

Mun mielestä ripulilääkkeitä ei kannata raahata Suomesta mukaan. Paikalliset mömmöt on niin paljon tehokkaampia täkäläisiin verrattuna. Jos haluaa pelata varman päälle, niin voihan siellä käydä vaikka ekana päivänä apteekissa ostamassa vähän varoiksi jotain lääkettä. :) Tosin ripulissa tärkeintä on riittävä nesteytys, ja suolen toimintaa hidastavia lääkkeitä ei kannata syödä liikaa, koska se hidastaa myös taudinaiheuttajien poistumista elimistöstä. Mutta jos on vaikka pitkä bussimatka edessä ja kova ripuli iskee, niin tehokkaat lääkkeet on kyllä todellinen pelastus. :D

Yhteistyössä