Ensin nega, sitten plussa -tarinoita?

  • Viestiketjun aloittaja _lilja_
  • Ensimmäinen viesti
_lilja_
Itse vasta haaveilija, mutta haluaisin kuulla plussaustarinoita, joissa testi ensin näyttänyt negaa. Niitä kun on niin harvassa ja haluaisin itse pitää toivoa yllä, että tuo nega vielä plussaksi muuttuisi =)
Siksi tälle puolelle, että saisi niitä oikeita plussaustarinoita, eikä kyselyitä, että olisinkohan nyt raskaana vaikka testi näyttääki negaa jne.

Kertoilkaas omia plussaustarinoitanne =)
 
muutos
Voin ilmoittautua =) Kun kuukautiset olivat kolme päivää myöhässä tein raskaustestin. Tulos näytti miinusta. Sitten tasan viikon päästä uusi, erimerkkinen testi, joka näytti plussaa. Mainittakoon, että tuossa viikon aikana ei tullut touhuttua sängyssä miehen kanssa ollenkaan =) Ikävä kyllä raskaustestien merkkejä en nyt muista. Nyt rv 22.
 
plussapalloilija
Tein hyvällä ja luotettavalla testillä (en muista merkkiä) ekan testin kp 27/26-27 ja negaa näytti. Odotin pari päivää ja tein uudestaan ja selkeä plussa pätkähti. Siitä tein sitten vielä seuraavana päivänä uuden ja sekin selkeä plussa. Nyt siis meneillään 31. viikko.
 
mulla kans
Eka testin tein ku menkat oli paripäivää myöhässä. (mulla siis tosi tarkat menkat)Eli tulevat aina ajallaan.Niin negaa näytti. Siitä kaks päivää myöhemmin oli taas nega. Vasta kun menkat oli yli viikon myöhässä niin pärähti plussa. Kaikki testit olivat apteekin omia testejä. Ultrassa selvisi et sikiö oli viikkoa pienempi kuin menkoista laskettuna joten mulla oli just silloin ollu jostain syystä ovulaatio viikon myöhemmin kuin normaalisti. Joten toivoa on tosiaan niin kauan ennenku menkat alkaa! =)
 
myöhään nega
Mulla normaali kp 30 ja vasta kp 41 sain ekan plussan!Monta testiä kerkesin ennen sitä tehdä, netistä tilattuilla herkkillä raskaustesteillä ja apteekin omilla. Apteekin omalla sain plussan, muistaakseeni.Olikin ilmeisesti myöhemmin hedelmöittynyt, kun LA siirtyi ultrassa viikolla eteenpäin, kuin mitä oli menkoista laskettuna. Nyt rv 28 menossa.
 
benghal
mullakin näin käynyt. En kummassakaan raskaudessa saanut ns.liuskatesteillä vahvoja viivoja, ainoastaan negoja tai haamuja. Kunnes sitten testasin clearbluella, heti vahva plussa. Samaisena aamuna olin tehnyt apteekin oman testin ja oli nega, ja sitten tosiaan illalla plussa clearbluella. En muista minä kiertopäivänä testailin mutta muistaakseni muutamaa päivää ennen menkkojen alkua aloitin testailun ja sain plussan viikko tästä
 
plussaaja
Esikoiselta tein raskaustestin jo monta päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Olin silloin itse jo aivan varma raskaudesta. No, miinustahan testi näytti. Toisen testin tein n. viikko sen jälkeen, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa (1,5-2 viikkoa edellisestä testistä) ja se meni sitten samantien plussalle.
Kakkosen taisin testata samana päivänä, jolloin kk olisi pitänyt alkaa, jälleen aivan varma tunne itsellä, että raskaana olen. Ja plussalle samantien.
 
blussa
Tein joka päivä testin kun kuukautiset myöhässä ja tasan viikon kuluttua ensimmäinen testi näytti plussaa. Varhaisultrassa Femedassa kerrottiin, että ovulaationi oli vain myöhästynyt tasan viikolla siinä kuussa, ja sen vuoksi testi näyttääkin myöhemmin positiivisen tuloksen. :) Ja minullakin kierto yleensä aina 28 pv. Joten onnea matkaan! :)
 
Sanna****
Hei!

Minä tein 1. testin kun kuukautiset olivat myöhässä yhden viikon ja se näytti miinusta, seuraavan tein vasta viikon päästä ja se jo näytti plussaa. Laskettu aikani oli 2 viikkoa myöhässä sitä normaalia laskukaava eli ovuloin yleensäkkin vasta 4 viikon päästä kuukautisista. Kierto minulla on 6 viikkoa pitkä ja tätä monet laskurit eivät ota huomioon. Eli varsinkin jos sinulla on pitkä menkkakierto, niin ovulointikin voi olla myöhemmin ja raskaustestit eivät heti kerro totuutta.

 
_lilja_
yyyylöspäin...
Kun aloitin tämän ketjun niin mulla ei silleen ollu ees menkat myöhässä, ne alko sit päivälleen mut hätäilin testin kans. No tällä kertaa testasin vasta ku menkat oli jo 4pv myöhässä, niin nega, ja sit vielä 6pv myöhässä (tänään) niin kans nega ja vieläpä clear bluella. Vielä tsemppausta kaipaisin et olis vielä toivoa, joten jos kellään vielä tarinoita riittää niin kertokoot =)

Joku sanoikin et niin kauan ku ei menkat ala niin on toivoa... Toivottavasti näin on, sillä mulla ei tekis ollenkaan mieli luopua toivosta.
 
halpa ja huono
Tein kolme negaa netistä tilatuilla halvoilla liuskoilla vähän ennen ja jälkeen kuukautisten oletetun alkamispäivän. Seuraavana päivänä tuli vahva plussa apteekin raskaustestillä. Jos olisin heti tehnyt kunnon testin, olisin säästynyt paljolta epätietoisuudelta.
 
horrrmooonit
Myöhästyneen plussauksen syynä ei välttämättä ole aina se, että ovulaatio on ollut myöhemmin kuin normaalisti. Se, että joillakin plussa näkyy vasta esim. viikon päästä siitä kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa, voi johtua ihan siitäkin, että se raskaushormooni vain jostain syystä alkaa näkyä hitaammin elimistössä. Jonkun testin ohjevihkosessa oli just tästä ilmiöstä varoitus, että huolimatta negatiivisesta testistä, voi silti olla raskaana. Jos siis ei menkkoja tuu. Raskaushormonipitoisuuksien nousu veressä kun on yksilöllistä.
 
_lilja_
Joo mullakin tilanne on seuraavanlainen; kp12 harrastettiin seksiä, kp14 oli ovulaatio (melko varmasti). Sitä seuraavan kerran harrastettiin seksiä vasta joskus kp 23-24. Ovulaatiosta olen tosiaan melko varma, jos ei tuolloin tapahtunut niin ei ehkä sitten ollenkaan.
Onko muuten mahdollista, että kiinnittymisessä on ollut eroja? Kiinnittyminen kait tapahtuu n. 4-5 päivää hedelmöityksestä, mutta onko mahdollista, että se on vienyt kauemmin tms.? En nyt tarkoita omalla kohdallani, vaan yleensäkin kun plussaa myöhään.
 
dsfsdfsd
Meikäläinen teki varmaan neljä negatestiä ennen plussaa :D Mutta johtui osin siitä että takana oli km eikä kierrosta ollut tietoa.. Plussatestin tein kun km:n tyhjennysvuodosta oli 33 päivää.
 
iht
Mulla oli taas kierto aivan sekaisin pillereiden lopetuksen jälkeen ja toivo heitettynä raskautumisesta.
Tokassa kierrossa testailin päivien 30-50 välissä hyvinkin tiuhaan ja sitten luovutin. Päivän 62 kohdalle tein vielä testin ja plussahan sieltä tuli. Mulla oli vaan menkat jäänyt väliin ja silti ovulaatio oli näköjään tullut.
Ultrassa sitten laskettu aika siirtyi 4 viikolla eteenpäin.
 
hellokitty
Tein ekan raskaustestin sinä päivänä kun kuukautisten ois pitänyt alkaa, mutta selvä nega. Seuraavan testin tein siitä vasta 2 viikon päästä ja sit näytti selkeetä plussaa! (tossa välissä en testannu)
 
pikkumyy
Mä täällä ihmettelen kun viime viikolla tuli tuhruvuotoa ja yhden päivän ajan aika paljon kuukautisvuotoa muttei kuiteskaan näyttänyt normi vuodolta ja tuon jälkeen vain tullut wc-käynnin yhteydessä ja tänään loppui kokonaan. Terveyskeskuksessa otettiin verikoe ja se testi näytti negaa. Eli näyttäiskö se jo verikoekkin että oisin raskaana vai onko mulla tuo vuoto ollut sitä kiinnittymisvuotoa ja eikä vielä oo veressäkään sitä hcg:tä? Tää on ihan ymmällään.
 
pikkumyy
ja edelliseen viestiin lisäystä että menkkajuilinnat ja paha olo jatkuu edelleen... menkkajuilinnat ovat yleensä vain menkkavuotojen aikana kaksi päivää. ei kellään tällaisesta kokemusta?
 
pluh
Tein eka testin monien raskausoireiden vuoksi, kun menkat olivat vasta muutaman päivän myöhässä. "Varhainen" testi näytti negatiivista, vaikka testihän lupaili varmaa tulosta "jopa 4 päivää ennen kuukautisten alkamista". Seuraavan testin tein, kun menkat oli myöhässä jo yli 2 viikkoa. Tulos oli positiivinen.
 
vierailija
Menkkakierto yleensä 28-31. Tänään 32 päivä menossa. Testin tein ja negaa näytti. Ei juuri mitään menkkaoireita.. mikä on mulle poikkeuksellista. Kierto yleensä tosi säännöllinen ollut, muutamia poikkeuksia on tottakai ollut (26... max 33 päivää). Tän Kuun puolivälissä oli alavatsalla "nippailu" tunnetta kahden päivän aikana..
 

Yhteistyössä