Ensin nega, sitten plussa -tarinoita?

  • Viestiketjun aloittaja _lilja_
  • Ensimmäinen viesti
Ehkäsittenkin..
Huomasin tämän ketjun ja hienoa lukea että muutkin on kuitenki plussanneet.. 4 päivää myöhässä, testi näytti negaa.. kiva lukea että toivoa on vielä. Viikon päästä uusi testi jos ei tätiä ala näkyä :)

Seuraakohan tätä ketjua enää kukaan, olisi mukava lukea päivityksiä tilanteisiin? :)
 
Moonie
Nostetaas vanhaa ketjua. Tästä lienee apua muillekin piinailijoille :)

Testasin tänään dpo10 puhtaan kirkkaan negan. Ärsyttävää mutta ehkä se tosiaan vielä voi muuttua :)

Esikosta oli dpo10 kirkas nega, dpo11 haamu ja dpo12 plussa. Toivon siis että tämäkin vielä plussaksi muuttuu :cool:
 
vierailija
Minulla ollut jo pari viikkoa aivan kuin raskaus oireita (pahoinvointia, kihelmöintiä/kramppeja ala vatasaas, yms.) tänään aamulla tein testin näytti negaa..
Noin kaksi viikkoa sitten minulla oli ns menkat (ei kipuja eikä vuoto ollut normaalia vaan sellaista tiputtelua.) voin olla melkein sata varma että olen raskaana. Mutta täytyy katsoa viikon tai parin päästä uuden testin merkeissä.
Tästä keskustelusta on apua ja tämä antaa vähän lisää toivoa :)
 
KateHill
Mulla kp 26/25-27 tänään ja puhdas negatiivinen testi. Eilen olin vielä näkevinäni jotain haamua eilisessä testissä..Mutta ehkä parin pvn päästä uus yritys, ellei täti nyt kurvaa kylään..
 
Joskonyt
Voi seuraako tätä ketjua enään kukaan? Tuli googlella vastaan. Miten teille kävi, tuliko plussa? Me ollaan miehen kanssa puoli vuotta yritetty nyt toista lasta ja aina ollut säännölliset kuukautiset. Tänään piti alkaa mutta aamulla tein testin ja silmäthän jo tässä vaiheessa näkee missä viivan kuuluis olla ja illalla tein uuden ja täys nega. Menkoista ei vielä jälkeäkään. Huoh ois mukavaa jos joku tänne vielä eksyis ja sais vertaistukea!
 
Täällä kans
Täällä kans menkat nyt 3 päivää myöhässä. Tehny testin eilen ja tänään, molemmat neg. Me alettiin ihan nyt huhtikuussa rennolla mielellä yrittämään ensimmäistä lasta ja voi kun toivois että olis tärpänny.
 
vierailija
Tein kolme negaa netistä tilatuilla halvoilla liuskoilla vähän ennen ja jälkeen kuukautisten oletetun alkamispäivän. Seuraavana päivänä tuli vahva plussa apteekin raskaustestillä. Jos olisin heti tehnyt kunnon testin, olisin säästynyt paljolta epätietoisuudelta.
Ei halvat testit huonoja ole. Sinulla vaan ei ollut virtsassa tarpeeksi sitä raskaus hormonia aikaisemmin. Testi tulokseen vaikuttaa myös se, kauanko virtsa on ollut rakossa. Mitä kauemmin, sen parempi tulos mitä vahvempaa pissa on eli silloin hormoniakin on ehtinyt virtsaan erittyä. Monet netistä tilatut testit ovat paljon herkempiä kuin kaupan tai apteekin omat. Yleensä testissä näkyy viiva kun 25miu ylittyy. Netin herkimmissä testeissä herkkyys jopa 10miu.

Kokeilin kerran kaupasta ostettua erikoista liuskatestiä joka näyttäisi tuloksen jopa 5pv ennen oletettujen menkkojen alkua..negaa näytti vaikka normaalit liuskat jo plussasivat.
 
Viimeksi muokattu:
N43V
Oon 43-vuotias ja yritämme mieheni kanssa lasta. Menkat on nyt myöhässä 10 päivää ja eilen clearbluen viikkotesti näytti negaa. Oli jo toinen testi jonka tein eikä plussaa näy ei kuulu :'( Edelliset kuukautiset tulivat ajallaan (kp24) mutta kestivät vain 1 päivän. Rinnat on olleet tosi kipeät ja turvonneet edellisestä ovulaatiosta saakka eli pian 2 kuukautta. Pelkään että näinköhän orastavat vaihdevuodet sotkee koko raskaustumiskuviot täysin vai voisinko sittenkin olla raskaana... Elättelen toivoa viimeiseen asti.
 
Tuskastunut
Huoh.. Kp 35 (kuukautiset siis viikon myöhässä) ja 4 negatiivista testiä tehnyt. Viikko ennen oletettuja kuukautisia, eli nyt siis kaksi viikkoa sitten, rinnat oli tosi kipeet kuten aina ennen kuukautisia.. Ei muita oireita. Mainittakoon vielä, että emme yritä yrittämällä. Niin ressaavaa tämä :D
 
N32v
Ihana kuulla ettei ole yksin näiden ajatusten kanssa.. Plussaa kovin odotellaan jo, yrittämistä puoli vuotta takana ja taas pitäisi kuukautiset alkaa parin päivän päästä.. Tänään tein nega testin, oli apteekin joku oma joka pitäisi varhaisessa vaiheessa jo näyttää.. Eli tuskin meitä onnisti vielä tälläkään kierrolla vatsassa vähän väliä ohimeneviä menkkamaisia kipuja..
 
N25
Ensmäinen lapsi ois toiveissa. Ja tuntuu et tulee vainoharhaseks näitä kaikkia ”oireita” miettiessä..
Kaks nega-testiä tehnyt eilen ja joskus kolme päivää ennen eilistä testausta. Kierosta ei mittään hajua kun kierukan aikana ei menkkoja ollu..
 
N27
Lopetin pillerit melkein 5kk sitten ja vasta kahdet menkat tulleet. Kierrot 42 ja 44 pv. Nyt menossa jo kp 52 ja menkkamaisia kipuja ollut pari viikkoa mut viikko sitten marketin halpistestillä nega. Jos tästä ei tärppää niin pitänee mennä lääkärille että sais kierron kuntoon.
 
Neiti_toiveikas
Jännäilyä täälläkin. Kp 29/25-30 menossa ja negaa näytti aamulla. Yritystä oli arvioidun ovulaation aikaan. Eilen aamulla tuli ihan hieman vaaleanpunertavaa valkovuotoa. Muutenkin tullut tällä viikolla satunnaisesti valkovuotoa. Ei ole kuitenkaan sitä ruskeaa tuhruvuotoa, mitä aika usein ennen menkkoja. Pillerit lopetin heinäkuussa.

Saas nähdä muuttuuko plussaksi vai alkaako menkat vaan myöhässä. Kumpa ei alkaisi.
 
vierailija
Lupasin että tulen kertomaan jos näin käy: Ja niin kävi!
Tein kp32 negatiivisen, puhtaan sellaisen clearbluen herkällä ja heitin jo toivoni kaivoon sekä odotin menkkojen tulevan. Kiertoni oli hieman sekava vielä kierukan poiston jälkeen, joten luulin sen venyneen vaan. Noh, pahoinvointia ilmeni viikko negatiivisen jälkeen sekä rinnat herkistyi. Sitten ennen työvuoroa tein työpaikan wc:ssä raskaustestin, että "voin sulkea pois raskauden" ja keskittyä toisaalle mistä pahoinvointi johtuisi. Suuri ihme oli, että hetken pidättelyn tuloksena tavalliseen pregchekin testiin lävähti kirkkaan punaiset viivat!! Oli kyllä suuri yllätys. Nyt siis 6+1 ja odottelen ensimmäistä neuvolakäyntiä ❤

Ja oireet ovat voimistuneet plussan jälkeen, rinnat todella arat ja turpeat, pahoinvointi aaltoilee, hajuaisti herkistynyt, väsymys jne.

Jospa tästä jollekkin iloa, itse näitä hulluna luin odotellessa piinaviikoilla.
 
vierailija3
Minäkin liityn tähän keskusteluun.. 6kk pillereiden poisjätöstä ja toiveena esikoinen ❤ Kierto ollut 28-30 pvn mittaisia pillereiden poisjättämisestä. Ainakin luulen tietäväni millon ovulaatiot ovat olleet (flo app käytössä), mutta toistaiseksi ei ole tärpännyt :( Tänään on kp29 ja tein keskellä päivää testin (itseasiassa kaksi erilaista, puikko ja liuska), ja negaahan ne molemmat näytti.. Semmoinen olo, ettei se plussaksi muutukaan, niinkuin ei edellisilläkään kerroilla. Vaikka ei yrittämällä yritetä, niin kyllähän se aina mietityttää että onko jommassa kummassa jotain vikaa, vaikka TIEDÄN että siinä saattaa useampi kuukausi/vuosi mennä ennenkuin tärppää
 
vierailija
Olin parikymppinen ja ekaa lasta tekemällä tehtiin 2,5 vuotta ennen kuin lopulta tärppäsi. Ovulaatio kuulemma tapahtui harvoin, kun kävin tutkimuksissa, vaikka kuukautiset täysin normaalit ja ajallaan aina. Ensin negatiivinen, kun menkat olivat olleet viikon myöhässä, viikon päästä uudestaan testi ja sit näytti haamuviivaa, muutama päivä eteen päin ja sitten vasta selkeä plussa. Olin vihdoinkin raskaana ja terve vauva syntyi. Toinen lapsi sai alkunsa yllärinä 1,5 vuoden päästä, ja oli jo pitkällä ennen kuin tajusin edes olevani uudestaan raskaana, heti näytti testi plussaa. Välissä yksi keskenmeno, mutta aikasilla viikoilla. No nyt ollaan molemmat iältään yli 30 ja toiveena vielä yksi lapsi. Yritystä ollut takana jo 9 kk ja vieläkään ei kuulu, ovis-appi käytössä ja yritys ollut kovaa. Näinköhän enää onnistuu lapsensaanti, jos se oli jo parikymppisenä vaikeaa. :/ Sisarukset ja kaverit kertovat koko ajan lapsiuutisista ja itse tekee kuukausi toisensa jälkeen negatiivisen testin. Aika turhauttavaa. Taas ois menkat vähän myöhässä ja tein kaupan testin, jonka pitäisi näyttää raskaus jo 6 päivää ennen menkkojen poisjäämistä, se oli negatiivinen. Alkaa usko jo mennä siihen, että tulisi se plussa vielä kerran omalle kohdalle...mut seuraavaa testiä en uskalla tehdä vasta kun viikon päästä, jos menkat eivät ala ennen sitä. En vaan jaksa uutta negatiivista. Pidetään silti sormet ristissä, että testi olisi vaan ollut liian aikaisin tehty.
 

Yhteistyössä