Ensin olin mielestäni liian nuori tekemään lapsia, nyt taas liian vanha!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen 30 -vuotias nainen.

Kummallista, että nyt kun vauvakuume on iskenyt minuun, tunnen itseni jo liian vanhaksi saamaan lapsia.
Lähes kaikilla ystävilläni on jo lapsia, useimmilla jo ala-asteikäisiä.

Aikaisemmin tunsin itseni tavallaan liian nuoreksi äitiyden velvoitteisiin. Vaikka työpaikka, taloudellinen tilanteeni ja parisuhde on ollut jo kauan kunnossa, tunsin kuitenkin että asiat eivät ole tarpeeksi hyvin vauvan kannalta. Meillä ei ollut tarpeeksi rahaa.

no et ole liian vanha. Itse olin 25v kun sain ensimmäisen lapseni ja silloin juurikin puhuin ääneen, että en kyllä yli 30veenä enää lapsia halua. No synnytin 4kk sitten ja olen 31v. kolmannen lapsemme. oikein hyvä ikä enkä ole mikään vanha. nyt kun elämän kokemustakin on enemmän niin vauva-aikakin ihan erilaista!

No et oo.
Esikoisen sain 28 vuotiaana, kuopuksen saan 36 vuotiaana, ja oon miettinyt, että jos meinataan kolmas, joka hyvinkin mahdollista, niin alkaa olla jo "vähän kiire".

aina löytyy tekosyitä olla hankkimatta lapsia jos sellaisia haluaa etsiä

Ei, haluan lapsia.

Tunnen vain itseni niin vanhaksi, kun kavereilla alkaa lapset olla jo niin isoja.
Olen siis palstan mukaan tuleva mummoäiti :D

Olen aina halunnut lapsia, mutta odottanut sopivaa hetkeä.

Me olemme mieheni kanssa antaneet vauvalle tilaisuuden tulla meidän perheeseen <3

niiin, äitini hyvä ystävä muinoin siirsi lasten hankkimista kun hänen vartalonsa menee pilalle...ja sitten ei lapsia saanutkaan kun se piloille meno ei olisi haitannut..

[QUOTE="alkup.";24546974]Ei, haluan lapsia.

Tunnen vain itseni niin vanhaksi, kun kavereilla alkaa lapset olla jo niin isoja.
Olen siis palstan mukaan tuleva mummoäiti :D

Olen aina halunnut lapsia, mutta odottanut sopivaa hetkeä.

Me olemme mieheni kanssa antaneet vauvalle tilaisuuden tulla meidän perheeseen <3[/QUOTE] Palstan mukaan alle 30 on teiniäiti ja yli 30 mummoäiti, joten en menisi ottamaan tosissaan. Aina jollain kolahtaa se vastakkainen ikä ja sitten taas haukutaan kun on liian nuori ja liian vanha. :D

Höpö höpö. Et sinä mikään vanha ole :) Minä haaveilin kolmesta tai neljästä lapsesta.. kaksi ekaa sain kun olin 23v ja 25v. Ja sitten nousi seinä eteen ja lääkäri tuumasi,että lapset ovat tässä... noh elämä yllätti ja kuopus syntyi kun olin 37 v.

Nyt mietin,että olenko itse liian vanha yrittämään neljättä. Ja haluanko edes uhmata kohtaloani enää....

Hassua, että joku tuntee itsensä vasta 30-vuotiaanan liian vanhaksi. Mä taas tunnen näin 29-vuotiaana itseni liian nuoreksi lapsenetekoon:D Voi johtua siitäkin, että opiskelen/olen töissä yliopistolla ja täällä porukkaa lisääntyy melko myöhään, harvemmin alle 30-vuotiaana. Olemme olleet miehen kanssa yhdessä jo monta vuotta ja lapsenkin tahtoisimme, mutta enpä voisi kuvitellakaan sitä vielä muutamiin vuosiin. Aika harvalla suunnilleen samanikäisellä kaverillakaan on vielä lapsia. liian nuori olen.

Kai ne tuntemukset ja paineet sitten tulee ympäristöstäkin.

Sain esikoisen 29 vuotiaana ja silloin se oli mielestäni juurikin passeli ikä tulla äidiksi.Kunnes koitti se suuresti mainostettu kolmenkympin kriisi....mietin joka päivä että miksen voinut tulla äidiksi aikaisemmin ja olin melkeinpä kateellinen nuorille äideille.Yritin järkeillä itselleni syitä, esim jossain vaiheessa vannoin etten ikinä edes haluaisi lapsia+tapasin lasteni isän vasta 27 vuotiaana ja kyllä se kriisinpoikanen on onneksi jo hellittänyt...tosin muutaman vuoden päästä olis 40vee mittarissa,mitähän silloin on luvassa?!Liekö sinulla samoja tuntemuksia kuin mullakin?Anyway, et todellakaan ole ikäloppu saamaan lasta, onea raskautumiseen!

Riippuu ystäväpiirin lastenhankinnoista ja työpaikan ihmisistä kuinka vanhaa pitää vanhana äitinä. Omalla alallani harva alle 30v. on lisääntynyt. Itse sain esikoisen 31 vuotiaana ja nyt toinen syntyy ollessani 34. Mä tunnen itseni ihan teiniksi, joten en todellakaan koe itseäni vanhaksi äidiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras täälläkin;24547216:
Sain esikoisen 29 vuotiaana ja silloin se oli mielestäni juurikin passeli ikä tulla äidiksi.Kunnes koitti se suuresti mainostettu kolmenkympin kriisi....mietin joka päivä että miksen voinut tulla äidiksi aikaisemmin ja olin melkeinpä kateellinen nuorille äideille.Yritin järkeillä itselleni syitä, esim jossain vaiheessa vannoin etten ikinä edes haluaisi lapsia+tapasin lasteni isän vasta 27 vuotiaana ja kyllä se kriisinpoikanen on onneksi jo hellittänyt...tosin muutaman vuoden päästä olis 40vee mittarissa,mitähän silloin on luvassa?!Liekö sinulla samoja tuntemuksia kuin mullakin?Anyway, et todellakaan ole ikäloppu saamaan lasta, onea raskautumiseen!

Minulla on ollut juuri samanlaisia ajatuksia kuin sinulla! Välillä jopa kaduin, ettei alettu aiemmin yrittämään lapsia.

Lähipiirissäni on ehkä ollut niin paljon varhain (19-25 -vuotiaana) äidiksi tulleita, että se on melkeinpä vääristänyt ajatuksiani, ja saanut minut tuntemaan itseni iäkkääksi. Ei minulla vielä sen ikäisenä olisi ollut paljonkaan tarjota syntyvälle lapselle, vuosia kestäneiden opiskelujen vuoksi.

Kyllä tämä nyt kuitenkin on kuitenkin minulle oikea ikä tulla äidiksi. Ei ole taloudellisia huolia, on ikioma (velaton) koti, työpaikka ja hyvä aviomies :)

No et oo.
Esikoisen sain 28 vuotiaana, kuopuksen saan 36 vuotiaana, ja oon miettinyt, että jos meinataan kolmas, joka hyvinkin mahdollista, niin alkaa olla jo "vähän kiire".

Mulla sama paitsi että esikoisen sain 28v. ja kuopuksen, joka on kolmas lapsemme 36v. Hyvin jaksan tuon juniorin kanssa, vaikka oon nelikymppinen ja kuopus on vilkas tapaus. En kyllä todellakaan tunne itseeni mummoksi enkä haluisi vielä mikään mummo ollakaan, kun oon ihan kakara vielä itsekin :)

Yhteistyössä