ensiodottaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jennn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jennn

Uusi jäsen
10.08.2013
3
0
1
Heips

Tarttisin vähän neuvoja...Mieheni kanssa saatiin toivottu plussa tikkuun yk4.

Olen vähän hukassa noiden päivien ja viikkojen laskemisessa. Olisi kiva tietää mahdollisimman tarkkaan ne, jotta pääsisi kurkkimaan ja googlettelemaan kuinka pikkuinen siellä kasvaa.

Laskurit netissä näyttää kaikki erilailla..

Edelliset kuukautiset (kp1) 4.7, kierto 28-30pv
Ovulaatio todennäköisesti 24.7
Tänään 15.8 kp 43

Olenko siis kuudennella vai seitsemännellä raskausviikolla? Onko viikot tänään 6+0?

Tein positiiviset testit 7.8 ja 8.8, kun menkat noin 5pv myöhässä. Molemmissa tosin viiva haaleampi kun testiviiva...Netistä löytyy aika ristiriitaista tietoa siitä onko vaalea viiva huono juttu vai ei...

Toinen mikä mietityttää on oireet..Tai siis niiden puute..Nännit ovat olleet hieman arat ja menkkamaista kipuilua alamahassa sillointällöin, ei muuta. Alkaa huolettaa onko kaikki niinkuin pitää. Uutta testiä en ole uskaltanut tehdä. Eka neuvola ensi viikolla, en malttaisi odottaa sinne asti. Mietin tuota varhaisutraakin, tulin toistaiseksi siihen tulokseen etten mene koska en kestäisi vielä mahdollisia huonoja uutisia.

Eka neuvola on vaan terveydenhoitajan kanssa juttelua. Onko teillä tietoa otetaanko verikoe raskauden varmentamiseksi?

Toivon siis teiltä apuja..Mieheni ja minä olemme ainoat jotka tästä vielä tietää, eikä miehestäni oikein ole apuja tuskailuihini, koska on tainnut nukkua koulussa biologian tunneilla kun ei tajua näistä oikein mitään :D

Kyllä mun mielestä olet laskenu oikein, ja tänään sulla olis kuukautisten mukaan viikot 6+1. Ultraäänessähän se sitten tarkemmin selviää, sikiön koosta. Silloin sitten vahvistavat lasketun ajan.

Neuvolassa ei oteta verikoetta raskauden toteamiseksi, kotitestit on nykyään luotettavia. Alkuraskauden ultraäänessä sitten tosiaan toteavat, että sikiö on oikeassa paikassa ja sydän lyö jne. Joissain neuvoloissa sykettä voidaan kuunnella myös dopplerilla, mutta sun viikoilla ne ei vielä kuulu, joten luulen, että eka neuvola on jutustelua, pissanäyte ja sit ne verikokeet, joita otetaan kaikista raskaana olevista, siinä oli jotain hiv:tä yms muistaakseni.

Älä suotta stressaa oireettomuudesta. Pahoinvointia tulee vain n. puolelle odottajista. Itselläni pahoinvointia on ollut tähän mennessä vain parina päivänä. Rinnat ei ole olleet kipeät, eikä ole väsyttänytkään tavallista enempää. Mulle lääkäri sanoi, että oireet on vain äidin ongelma - lapsi voi hyvin oireettomuudesta huolimatta. Se käsitys, että mitä pahoinvoivampi äiti, sen paremmin sikiö voi, on ihan täyttä kukkua. Ole onnellinen, jos selviät vähällä :)

Tsemppiä alkuviikkoihin. Stressaavaahan tää voi olla, mutta mitä vähemmän stressaat, sitä paremmin sekä sinä että pieni ihmisenalku jaksatte!

11+0 :)

Kiitti vastauksesta, taisi vähän huolet pienentyä!!

Eli tänään 6+2, loistavaa! kiitos laskuavusta :D

Jos kerran ylihuomenna ekassa neuvolassa ei tehdä mitään testiä raskauden todentamiseksi niin taidampa huomenna tehdä vielä testin, ja ihan varuksi aamuvirtsasta. Vähän kyllä pelottaa jos testi näyttääkin negaa tai vielä haaleaa viivaa.

Edelliset testit tein siis 4+6 ja 5+0 ja molemmissa selkeästi viiva mutta vaaleampi kuin testiviiva. Jos teen yhden vielä varoksi huomenna niin se olisi sitten 6+3, silloin luulisi olevan jo selkeä tumma viiva...Kunkahan sitten tulkita jos onkin vielä haalea viiva...?? :(

Oireettomuus taisi ainakin hetkellisesti muuttua tänään kun koko aamun nyt hieman huimaava ja etova olo...ja sitten tulikin pieni oksu..olen tosin aika oksennusherkkä muutenkin. Kadun tätä ehkä myöhemmin, mutta tuli jotenkin helpottuneempi mieli kun olo on nyt jotenkin ujosti huono...

Eilen kerroin parhaalle ystävälleni ja olipa kivaa kun on joku kenen kanssa jutella tästä, varsinkin kun hän on raskaana itsekin ja jo yhden lapsen äiti. Jos kaikki menee hyvin niin pikkuisillemme tulee vain puoli vuotta ikäeroa :) siinä sitten varmasti riittävästi vertaistukea!

• Tykkää
Reactions: Milk@
eilen tehty clearblue testi joka näytti 3+ <3 <3 <3

Tänään käyty ekassa neuvolassa. Innostusta nyt varjostaa alavatsakipu ja limansekainen ruskea vuoto joka yhtäkkiä alkoi tänään..kuulemma 3 päivää katsastellaan ja jos vielä sen yli jatkuu niin täytyy lähteä tarkistukseen... :(

voi tätä huolen määrää, edellisestä kun pääsee niin seuraava on jo ovella...yritän kovasti pitää stressitasot alhaalla ja olla miettimättä! koskahan sitä pääsisi täysillä nauttimaan elämäni parhaasta ajasta (joka tosin ei siltä nyt tunnu) ilman menettämisen pelkoa... :(

Yhteistyössä