ensioireet

  • Viestiketjun aloittaja pyytää kauniisti
  • Ensimmäinen viesti
pirre
20 min sitten tein positiivisen testin!!! Ja onnellinen olen.

Oireena:
palelu
nenä tukossa
rinnat hieman arat
vatsakrampit, kuten ennen tätiä, mutta ehkä kovempia
viikko oviksen jälkeen yöllä heräsin kovaan viiltokipuun, ilm kyseessä oli kiinnittyminen
nälkä

Muuten olen todella pirteä! Ja toivon että tämä tästä jatkuu hyvin, nyt vasta täyttyy 4s. rv
 
ellinoora
mua hämäs TÄYSIN samanlaiset kivut kuin menkkojen alkaessa. ehdin jo surra ettei tärppiä tullutkaan:)

muut oireet alkoi ehkä noin viikko plussan jälkeen, eli rv 5. mieletön palelu, jatkuva ""krapula"" ja rintojen turpoaminen. sitä on nyt riittänyt..:) nyt siis rv 8+2.
 
Maria
Ennen plussausta ei oikeastaan muita oireita ollut, kuin menkkamaiset kivut ja pistely alamahassa.
Plussauksen jälkeen pari päivää alkoi pahoinvointi ja oksentelu päivittäin, jota sitten kestikin viikolle 23 saakka!!
Armoton väsymys myös alkoi melkein heti plussauksen jälkeen. Joskus viikolla 7 alkoi ylävatsan turvotus ja näytti kun olisin ollut pitemmälläkin raskaudessa!

Nyt menossa rv 33+1 ja pahoinvointi + väsymys taas alkanut...
 
hohhoijaa...
...aivan täysin samanlaisia oireita pystyy ihmisen mieli kehittämään, jos vain tarpeeksi kovasti sitä raskautta toivoo. Kuten näistä kommenteista huomaa, oireet ovat melko samanlaisia kuin ennen menkkoja, joten yrittäkää nyt hyvät jännäilijä ihmiset jaksaa rauhassa odottaa siihen testauspäivään - vasta sitten saatte varman vastauksen. Plussaonnea kaikille!
 
*
Hirvee palelu, rintojen aristus ja armoton väsymys (nukun kunnon yöunet ja sit vielä 3 tunnin päiväunet jos vaan on vapaapäivä) Vatsakin on ollut kipeä, ja pääkin vähäsen. Oksentelua ei oo ollu, mitä nyt vähän paha olo ku herää,että sellaista täällä. =)
 
Johanna
Mulla ainoa oire joka poikkesi aikaisemmista kierroista oli mahan kamala turvotus iltaisin n. viikko ovulaatiosta. Lisäksi palelsi iltaisin. Rinnat kipeytyi vasta sitten, kun menkkojenkin ois pitänyt alkaa.

Mä kyllä kuitenkin odotin ihan tätiä, en plussaa. Jälkeenpäin ajatellen mahakivut oli kuitenkin erilaisia kuin ennen tätiä, enemmin nipistelyä kuin kouristelua.
 
Ulpu
MoI!

Ihan eka oire oli aamuyöstä herääminen vessareissulle, joka alko jo oviksesta seuraavalla viikolla ja on jatkunu näihin päiviin asti(nyt rv 8) Seurasin myös aamulämpöjä, jotka sitten loppupuolella kiertoa kertoivat mahd. raskaudesta kun vaan pysyivät koholla(n.+37,2):) Sitten alkoikin paleltaa ja oli jonki sortin närästystä pari päivää+kuplimista, myös öklö maku suussa nälän lähestyessä kesti vähän aikaa(n.viikon). Massua nippaili kunnolla ja jomottikin välillä, veto oli poissa ja nälätti+janotti melkein kokoajan ennen menkkoja. Valkovuotoa myös aika runsaanlaisesti, oletettujen menkkojen aikoihin päivän kestävä tuhruvuoto.
Plussan kokemisen jälkeen on tissit kipeytyny ja kasvanu, valkovuoto jatkuu, paleltaa ja nyt ilmestyny taas tuo öklötys maku:(...niin ja huomaan nukkuvani aina selällään, varsinkin jos rakko on täynnä;)

olkaatten hyvät, toivottavasti on hyötyä;)
 
..........
itselläni on ollut juuri tuollaisia oireita, kun teilläkin. ja oireet eivät ole hävinneet minnekkään vaikka nega tuli ja täti on juuri kylässä tosin jo on lähtöä tekemässä. en sitten tiedä... jos vaikka testaisi tädistä huolimatta uudellee. onhan niitäkin joille on tullu ihan runsaat kuukautiset vaikka ovat raskaana olleetkin.
 
Kuuhullu
Mun ensi oireena oli samanlaiset alamahan säryt kun kuukautisten aikaan. Niimpä odotinkin vaan kuulautisten alkavan, mutta kun särkyä alkoi olemaan toista viikkoa ja vuotoa ei ollut niin aattelin varmuuden vuoks tehdä raskaustestin. Olin varma et alamasussa on vaan jotain häikkää, mut aattelin eka karsia raskauden mahdollisuuden pois ja sit lääkärille. Mut enpä kerenny lääkäriin asti kun raskaustesti oli positiivinen.. ;)
 
pirkko
Kuten huomaatte hyvät elli, oireet ovat monella samat kuin tätiä odotellessa. Itsellä näin oli myös, ainoa ero se ett vatsakivut alkoivat jo viikkoa aikasemmin kuin yleensä. Nyt on rv 5 menossa ja olo on muuten hyvä, paitsi että hieman paleltaa ja väsyttää. Vatsakin välillä tuvonnut, ja rinnat samoin. Jos en tietäisi olevani raskaana, en tuntisi mitään eroa normaaliin.

Joku tuossa mietti että teksi testin uudestaan vaikka on jo kerran negannut, ja kuukautiset ovat päällä... Hyvät ystävät, älkää piinatko itseänne uskottelemalla raskautta jos on kuukautiset. On totta että joillakin on aika paljonkin vuotoa raskauden aikana, mutta harvassahan he ovat. Kyllä se on aika varma merkki ettei ole raskaana jos on - testi ja kuukautiset ovat päällä... Sanon vain ihan sen takia ettette turhaan piinaa itseänne.
 
mimi85
Hei! itse testasin tänä aamuna aconin 10-raskaus testillä kp30/28, vaikken ehkä olisi uskonut olevani vielä raskaana. oireet oli kuin olisi kuukautiset alkamassa, paitsi vatsa oli kipeä(luulin että tulehdusta munasarjoissa) paljon ylempää, jonnekkin navan sivuille, kun normaalisti ennen menkkoja. no, kp24 nukuin yön ja päivän yhteen menoon ja ihmettelin kun unta riitti. ja tupakin savu alkoi yskittämään, vaikkei ennen(en itse polta). hmm.. nyt on selkäkivut yltyneet ja flunssa iskenyt viime yön aikana, pää on kovin tukkoinen ja olo räkäinen. mutta niin on vaan hienosti että immuniteetti laskee ettei keho alkaisi hylkimään hedelmöittynyttä munasolua. plussa onnea kaikille!!:)
 
Mariska
Vihdoinkin pääsen kirjoittelemaan oireita jotka ei ole mielikuvituksen tuotetta.

Ennen plussaa
-pahoinvointi
-menkka poltot
-väsy
-itkuherkkyys
-jano
-pissahätä

Plussauksen jälkeen tuli seuraavat oireet lisäksi..
-nännit nöpöttää ja ovat todella arat varsinkin iltaisin
-mahdoton ruokahalu
 
dina
Ennen kuukautisten poisjääntiä ei mitään oireita, joten en osannut odottaa plussaa. Puristelin tissejä ja kuulostelin alavatsaa eikä mitään. Jälkeenpäin katsottuna muistan ainoastaan, että iltaisin hieman paleli, mutta ei merkittävästi. Rinnat alkoivat hieman kipeytyä sivuilta sinä päivänä kun kuukautisten olisi kuulunut alkaa, muuten ei edelleenkään mitään.

Vaikka siis paljon puhutaan oireista heti oviksen jälkeen, ei välttämättä kaikki oireile vasta kun kuukautiset ovat jääneet pois!

Plussaonnea!
 
outoja oireita
Minulla on rinnat arat ja nännit nöpöttää jatkuvasti, oli sitten kuuma tai kylmä. Samoin on väsymystä ja ilmavaivoja :p

Sen sijaan vessassa ei tarvitse käydä yhtään useammin kuin ennenkään.

Samoin vaivaa lievä ruokahaluttomuus sekä suurin ihme: karkkia ja suklaata ei tee mieli yhtään vaikka niitä löytyykin kaapista. Aikaisemmin eivät säilyneet noin hyvin...

Hammastahnakin piti vaihtaa herkkähampaisille tarkoitettuun, en tiedä johtuuko raskaudesta mutta yhtäkkiä hampaita alkoi vihloa.

Mulla on menossa kiertopäivä 42/34... Testasin erittäin selvän plussan vajaa viikko sitten.
 
oireeton...
Vauvaa oli ehditty yrittämään jo vuosi ja monena kuukautena olin tuntevani jos vaikka mitä oireita. Menkat kuitenkin alkoivat aina ajallaan.... Sitten kun se tärppi kävi en tuntenut mitään oireita. Odottelin jälleen menkkoja alkavaksi, ja pientä tiputtelua tulikin. Ruskea vuoto kuitenkin loppui parin päivän päästä ja tein testin, +. Nyt onnellisesti raskaana viikolla 35....
 
Nennukka
Ensioire oli kun pillerien syönnin välissä pidettävän viikon tauon aikana ei menkkoja kuulunut,siitä sitten neuvolaan soittamaan että mitäs hittoa tämä tarkoittaa,apteekista testiä hakemaan ja plussaahan se näytti! Olipahan jymy yllätys! Paras yllätys mitä koskaan olen saanut! Raskauden edetessä tuli sitten jos jonkin laista ""oiretta"", ehdottomasti kamalinta oli yölliset levottomat jalat ja järjetön närästys! Mutta ne jäi molemmat synnytyssaliin. Mukavin ""oire"" oli kun migreeni katosi, tosin raskauden jälkeen eka migreeni kohtaus tulikin sitten jo laitoksella =/
 

Yhteistyössä