ensioireet

  • Viestiketjun aloittaja pyytää kauniisti
  • Ensimmäinen viesti
Martsa
Mulla oireina oli menkkamaiset kivut mahassa - odottelinkin vain menkkoja saapuviksi, mutta niitä ei tullut. Tein testin kun viikon myöhässä ja positiivinen. Maha oli turvonnut kuin pallo. ei muita oireita.
 
Una
Jo noin viikko hedelmöittymisestä alkoi rinnat kipeytyä selkeästi enemmän kuin koskaan aikaisemmin ennen menkkoja. Ne myös turposi vähän. Olo oli sellainen hieman epätodellinen ja mietti et voisko tää nyt olla sitä... Jotain pikku vihlasuja mahassa, yllättävän vähän mitään muuta.

Jotenkin sen kait sisällään tiesi, kun kävin sitten ostamassa testin ja tein sen heti samana päivänä, kun normaalisti ois menkat alkaneet, oli tosi säännöllinen kierto. Ja plussahan se oli. Nyt rv 33 menossa ja kaksospojat kehitteillä. :)
 
Piukki
Jospa minäkin sitten kerron omia oireitani. Eilen plussasin ja tänään on vielä varmistettu terveydenhoitajalla plussa.

Mä nyt oletan, että mun ovis oli yks torstai. Seuraavana tiistaina alko hiivasienen oireet ja sehän mulla sitten kai olikin (tai ainakin lääkkeet auttoi ;)). Eli tuohon ei mennyt edes viikkoa oviksesta kun jo alkoi tapahtumaan.

Noin viikko oviksesta alko rinnat pikkuhiljaa kipeytymään. Ja töissä huimas kerran niin, että silmissä sumeni. 10 pv oviksesta oli yksi yö, jolloin kävin vessassa ehkä 5 kertaa... Niin ja aika väsynyt olin (ja olen edelleen). Ja vilutti hitusen enempi kuin normaalisti. Otsa on myös ollut kuuma pitkään.

Viikko oviksen jälkeen alkoi normaalit menkkakivut, mutta noin 10 pv:n päätä kivut koveni aika lailla. Oli siis enempi ja kovempia kipuja kuin yleensä. Viime perjantaina, kun menkkojen olis pitänyt alkaa, tuli semmonen pitkä kipu, joka yleensä kertoo siitä, että menkat alkaa sit vajaan parin tunnin päästä. Olin jo varma, että ne alkoi kun housut tuntu jotenkin kosteilta, mutta kun kävin vessassa, niin ei siellä ollut kyllä mitään punaista. Edelleen on menkkakipuja, eilen oli jopa ihan järkyttävän pahat kivut pariin kertaan.

Rinnat kipeytyi koko ajan lisää ja ehkä 12 pv oviksen jälkeen alko nännitkin tulla kipeeksi. Sekin paheni sitten koko ajan, ja viime lauantaina kun menin nukkuun ja otin rintsikat pois, sattu ihan kamalasti kun oli viileä makuuhuone. Eli kylmänarkuutta kai sitten. Niin ja rintakipu alkoi mulla rinnan alta kyljen puolelta. Ja ensin alkoi vain toisesta rinnasta, toinen on koko ajan ollut vähemmän kipeä, mutta nyt alkaa olla jo yhtä kipeä kuin toinenkin.

Olikohan jotain muuta vielä... Mä kuvittelin, että tukka olis rasvoittunut ihan kamalasti enemmän kuin yleensä. Mutta nyt en oo enää varma, että johtuuko se tästä vai siitä, että pesin paljon hoitavammalla shampoolla ja hoitoaineella! Varmaan molempia oli siinä limaamassa mun tukan jo muutamassa tunnissa.

Ainiin, viime viikolla ihmettelin kun pissa oli kamalan keltaista ja ehkä vähän haisevaakin, vaikka join ihan normaalisti vettä ellen enemmänkin. Että se oli kanssa vähän erikoista, mutta en tiedä johtuiko se tästä.
 
eliza
mulla oli oireina hirvee ällötys sen jälkee ku syöny rasvasta ruokaa, kihelmöinti rinnoissa ja alavatsalla,parina iltana nukkumaan mennesä viilteli vatsaa.. ja sit janottaa ihan sikana -->vessassa saa ravata melkee tunnin välein.. näin mulla :)
 
Eeva
Kuumeinen olo ja olikin lämpöä 37,5 oviksen jälkeen muutaman viikon ja koko ajan ihan poikki ja väsynyt. Kummasti kyllä plussa piristi ja sitten ei olluktaan oireita ennenkuin viikolta 10 eteenpäin. Muistaakseni..
 
ihaa
Ennen plussausta mun oireeni oli
-hiivasienitulehdus
-järjetön palelu ja kylmänväreet
-lämmöt koholla
-flunssainen olo
-päänsärky
-syke nousi helposti
-katkonainen yöuni
-pissillä ramppaaminen
-äksyily
-""tyhjä pää"" tuntu, et ei tajuu mitään, eikä muista mitään.
-hampaita pestessä oksettaa
-tunne, et jotain tapahtuu

(oireista huolimatta, en yhdistänyt niitä raskauteen, ajattelin pelkkä flunssa, pari päivää ennen plussausta tuli tunne, että minussa tapahtuu jotain.)

nyt rv.5 ja aika pitkälti samoja oireita, mut ei enää niin pahoina. Olenkin ihmetellyt, minne oireeni ovat kadonneet, onneksi joitain on vielä kuitenkin jäljellä...
 
Meggie78
Onko moni raskautunut heti kierron alussa? Milloin teille on tullut oireet? oviksen aikaan ei ole toimintaa ollut mutta kierron alussa sitäkin enemmän. nyt pari viikkoa sen jälkeen tuntu kuin joku olisi repimässä munasarjojani ulos. Nännit on aika kipeät myös. Yleensä ovis kipuni tuntuu yhtenä päivänä parin viiltelyn verran.
 
Lellu81
hei!

Vihdoin pääsn tänne kertomaan oireista. Eilen sain haamuplussan ja tänään tehny positiivisen uusinta testin. Oviksen jälkeen melko heti kipeyty nännit. Kun se kipu katosi alkoi pikkuhiljaa rintojen arkuus. Oviksen jälkeen ehkä n. viikko tuntui mahassa siltä kuin se olis menny maitohapoille. Ei siis perinteisiä menkkakipuja. Samoihin aikoihin tuntui sellaisia nipistelyja ja ne oli melko kipeitäkin. Ne tuli yleensä niin kuin salama kirkkaalta taivaalta. Ihmeellista kuplintaa varsinkin illalla tai voisko sanoa lihasvärinää. Lämmöt on kohonnu pikkuhiljaa. eilen aamulämpö oli 37.1, joten oli pakko testata. Suuta kuivaa, varsinkin öisin. Nyt ei mitään hirveän isoa oireilua ole muuta kuin nuo rinnat, jotka aristaa ja on turvoksissa. Verisuonet kuultaa niissä melko hyvin. Tavallista menkka kipua on ollu aina hetkittäin, mutta menee aina ohi. Ne on siis ihan kipeitä. Toissa päivänä minusta vain tuntui siltä, että kyllä tuolla vatsassa jotain on. Nyt tiedän mitä tarkoittaa se, että sen vain tietää. No ehkä se jotenkin on sidoksissa noihin oireisiin. =0) Ai niin vatsaa turvottaa.
 
tico
minun ensioireet....alkoi vatsan kipeytymisellä ->kuin olisi menkat alkanut..nyt rv 5+4 ja vatsassa tuntuu aika ajoittainpientä poilteta kuin olisi koko ajan kamala nälkä....pientä oksetusta ollu muutamana iltana ja jotkut ruoat ei mene kurkusta alas...palelua ollut melkein joka päivä...suuta kuivaa öisin niin että aamulla on kurkku kipeä kuivan nielemisestä......nänninon todella arat ->suihkussa käyminenkin tuntuu ilkeeltä....maha turvottaa tuntuu kuin oisi syönyt ilmapallon ja kohta halkeaa...niin ja hikoilee ja hengästyy tavallista herkemmin... mutta tämä on ihanaa en valita enkä tätä olotilaa vaihtaisi pois mistään hinnasta... onnea muille odottajille...
 
Lina
Ensimmäisessä raskaudessa muistan rintojen turvonneen jo heti alusta alkaen (siis ovulaation jälkeen). Samoin muistelen olleeni tolkuttoman väsynyt.

Nyt tässä toisessa (rv 5) tein testin jo kp 28/28, koska suussa oli paha maku, jonka tunnistin raskausmauksi. Muita oireita ei ole ollut. Väsymystäkään ei huomaa, koska pienen lapsen äitinä olen tottunut olemaan väsynyt jatkuvasti.. :)
 
Tyyne
Eka raskaudessa:
- kamala väsy
- KAIKKI hajut tuntuivat tosi vahvoilta nenään
- nälkä

Toka raskaus:
- palelu
- ei ole ollenkaan nälkä mutta ei kuvota/ okseta
- vatsakivut
 
oireita
ennen plussausta:
-flunssainen olo
-lämmöt koholla
-järjetön palelu
-päänsärky
-pää ei tuntunut toimivan ollenkaan, unohtelin asioita, enkä pystynyt oikein keskittymään mihinkään.
-hiivatulehdus

plussauksen jälkeen rv4-6
-rinnat kipeyty sivuilta
-hampaidenpesu alkoi kakistuttaa
-väsymys
-turvotus
 

Yhteistyössä