ensioireet

  • Viestiketjun aloittaja pyytää kauniisti
  • Ensimmäinen viesti
peps
nyt ollaa oltu ovulaation aikaan sänky puuhis=)olen varma et oli ovulaatio ku panetti nii hillittömästi!ja näin kaikkia seksi unia, ois se pikkukakkonen niiiin odotettu=)esikko on 1,9 ihanaa taas ajatella et oiskohan pulla uunis=))mutta katsotaan
 
reija
ennenkö on se ajankohta että kuukautiset jää pois, niin kun monilla on jomotusta silloin ala mahassa niin se kuulemma on keltarauhashormooni eritystä joka ylläpitää alkiota ennenkö se ruskuaispusiinsa kaa kiinnittyy kohdun seinää, koska sit se saa sen kiinnittymisensä kautta ravinnot=)
 
VauvaToiveissa
Hei!
Ajattelin että tämä palsta olisi hyvä keskustella alkuraskaudesta ja sen aiheuttamista tuntemuksista. Itse olen syönyt minipillereitä (Cerazette) noin kolme kuukautta. Nyt olemme kuitenkin kumppanini kanssa päättäneet yrittää vauvaa ja lopetin pillerit kesken liuskan torstaina. Pillereitä olisi ollut vielä tässä liuskassa parisen viikkoa ja silloin kuukautisenikin pitäisivät alkaa. Olemme puuhailleet tässä torstain ja perjantain aikana muutaman kertaa, mutta uskon kyllä että kuukautiset alkavat ihan normaalisti. Mieleeni juolahti kuitenkin että olisiko mahdollista olla jo raskaana tämän kierron aikana? Onko muilla mahdollisesti kokemuksia pillereiden lopettamisesta kesken liuskan ja miten se vaikuttaa hormooneihin ja raskautumiseen? :) Kiitos kaikille jo etukäteen!
 
jenni
Hei!
Ajattelin että tämä palsta olisi hyvä keskustella alkuraskaudesta ja sen aiheuttamista tuntemuksista. Itse olen syönyt minipillereitä (Cerazette) noin kolme kuukautta. Nyt olemme kuitenkin kumppanini kanssa päättäneet yrittää vauvaa ja lopetin pillerit kesken liuskan torstaina. Pillereitä olisi ollut vielä tässä liuskassa parisen viikkoa ja silloin kuukautisenikin pitäisivät alkaa. Olemme puuhailleet tässä torstain ja perjantain aikana muutaman kertaa, mutta uskon kyllä että kuukautiset alkavat ihan normaalisti. Mieleeni juolahti kuitenkin että olisiko mahdollista olla jo raskaana tämän kierron aikana? Onko muilla mahdollisesti kokemuksia pillereiden lopettamisesta kesken liuskan ja miten se vaikuttaa hormooneihin ja raskautumiseen? :) Kiitos kaikille jo etukäteen!

no tuota mullo sen verra kokemusta ja tietoa tuosta asiaasta että kun mä söin aikoinani useita vuosia e-pillereitä, diane nova, ja sitte ku lopetin ne vauvan toivossa niin meni 9kk ennenkö menkat tuli ees seuraavan kerran , ja kun nainen ei ovuloi, niin käsittääkseni ei voi raskautuakkaan,no sen tiesin että siinä voi mennä aikaa kuten kävi, kun keho jää oottaan sitä hormoni pläjäystä, mutta sitten lopuksi menin lääkäriin ja oli puhe että aloitetaan keltarauhas hormooni kuuri että saatas kuukkikset tulemaan, mut sitte ennenkö ehin aloittaa kuuurin niiiin kuukautiset tuli, kuulivat varmaa että hormooni kuuri uhkaa siellä kohdussa=)mutta jooo, tää on mun kokemus, mutta onhan niitä sattunut että vaikka syö pillereitä niin tulee raskaaksi, ja sulla tuo riiippuu myös ihan siitä että kun olitte peti puuhissa että oliko sulla juuri silloin ovulaatio,sillon voi raskautua=)
 
Viimeksi muokattu:
peps
hmm.. viime yönä kun menin syömää jukurttia,ni kun kävin takas maaten niituli iha ällö olo!ja toiseksi:pissa on alkanu haista ihan hirveelle, 9 päivää ni pääsee testaan=)kyl aika varma oon , ja joka ilta varsinkin nipistelee, nykii, ja repii kohtua ja munasarjoja! sekä ummetus on välil ihan kamlaa, nyt ei o maha toiminut koht 3 vuorokauteen!yks ilta pylly oli jostai sisuksistaan tosikipee ja laselkä, ei pystynyt nukkumaan!
 
VauvaToiveissa
no tuota mullo sen verra kokemusta ja tietoa tuosta asiaasta että kun mä söin aikoinani useita vuosia e-pillereitä, diane nova, ja sitte ku lopetin ne vauvan toivossa niin meni 9kk ennenkö menkat tuli ees seuraavan kerran , ja kun nainen ei ovuloi, niin käsittääkseni ei voi raskautuakkaan,no sen tiesin että siinä voi mennä aikaa kuten kävi, kun keho jää oottaan sitä hormoni pläjäystä, mutta sitten lopuksi menin lääkäriin ja oli puhe että aloitetaan keltarauhas hormooni kuuri että saatas kuukkikset tulemaan, mut sitte ennenkö ehin aloittaa kuuurin niiiin kuukautiset tuli, kuulivat varmaa että hormooni kuuri uhkaa siellä kohdussa=)mutta jooo, tää on mun kokemus, mutta onhan niitä sattunut että vaikka syö pillereitä niin tulee raskaaksi, ja sulla tuo riiippuu myös ihan siitä että kun olitte peti puuhissa että oliko sulla juuri silloin ovulaatio,sillon voi raskautua=)

Kiitos vastauksesta! ajattelin kirjoittaa tähän vähän väliaikatietoja eli minulla alkoi tänään kuukautiset. viikko aikasemmin kuin jos olisin syönyt pillereitä. ja noissa minipillereissähän on se, että ne voivat estää ovulaation, mutta eivät kaikilla. oon yrittäny nyt noilla ovulaatiolaskureilla laskea, että millo olis seuraava ovulointi. :)
 
Viimeksi muokattu:
peps
hmm.. viime yönä kun menin syömää jukurttia,ni kun kävin takas maaten niituli iha ällö olo!ja toiseksi:pissa on alkanu haista ihan hirveelle, 9 päivää ni pääsee testaan=)kyl aika varma oon , ja joka ilta varsinkin nipistelee, nykii, ja repii kohtua ja munasarjoja! sekä ummetus on välil ihan kamlaa, nyt ei o maha toiminut koht 3 vuorokauteen!yks ilta pylly oli jostai sisuksistaan tosikipee ja laselkä, ei pystynyt nukkumaan!
nyt vasta toimi maha ja kyl sattui kakkia, ihmettelen vaan kun muut raskausoireet on hävinnyt, mut oisko kyse siitä että eka ne kivut johtu siitä että munasarjat erittäää keltarauhas hormoonia et alkio pysyy elos, ja sit kun se nyt ilmeisesti on kiinnittynyt niin sit ei okkaa enää kipuja??miten täää asia on?oks muilla tietoa??
 
Viimeksi muokattu:
peps
nyt vasta toimi maha ja kyl sattui kakkia, ihmettelen vaan kun muut raskausoireet on hävinnyt, mut oisko kyse siitä että eka ne kivut johtu siitä että munasarjat erittäää keltarauhas hormoonia et alkio pysyy elos, ja sit kun se nyt ilmeisesti on kiinnittynyt niin sit ei okkaa enää kipuja??miten täää asia on?oks muilla tietoa??

olen aika varma että vaavi tulossa=)nyt on kauheet kohtukivut ja samal ummettaa!tää kipu o iha sairaan kova=)mut iloinen olo on kuitenki!koska se on raskaus oire, mietin vaa että millo sitä testailis ku en oo ollenkaa varma että oliko kuukkikset viiime kuun 25. alkanu.,jos b´voiikon pääst testeais, sillo niitte pitäs tulla, tai siis, on tulematta=)
 
Viimeksi muokattu:
peps
olen aika varma että vaavi tulossa=)nyt on kauheet kohtukivut ja samal ummettaa!tää kipu o iha sairaan kova=)mut iloinen olo on kuitenki!koska se on raskaus oire, mietin vaa että millo sitä testailis ku en oo ollenkaa varma että oliko kuukkikset viiime kuun 25. alkanu.,jos b´voiikon pääst testeais, sillo niitte pitäs tulla, tai siis, on tulematta=)

korjaanjos viikon päästä testais=))ja yskiminenkin sattuu iha hulluna, ihanku munasarjat poksahtais justiinsa!
 
Viimeksi muokattu:
pelokas ja tietämätön
Mulla on nyt 4levy menossa yasmin-nimisiä e-pillereitä.. siinä on enää kolme tablettia jäljellä.. mulla on ollu semmosia oireita että olisin raskaana.. palelua, väsymystä ja ihankuin mahassa ns. "muljuis" joku.. tai semmonen kätevä tunne, ei siis mitään nipistelyä tai mitään.. viimeviikolla hain apteekista testin ja tein sen ja negatiivista näytti.. mutta silti nämä oireet kiusaa.. vai oonko vain luulotautinen?? menkat on yleensä alkanu 4-5 päivänä viimesen tabun ottamisesta.. jännittää niin kauhiasti.. voiko tämmönen johtua e-pillereiden sivuvaikutuksista? Ollan avomiehemme kanssa heilutelleet peittoa silloin tällöin, ja aina joskus ollaan käytetty kondomia. enkä ole unohtanut ottaa yhtäkään pilleriä. kuinka suuri todennäköisyys on siis tulla raskaaksi jos ottaa pillerit säännöllisesti..? APUA.
 
Emmi
Alkuperäinen kirjoittaja pelokas ja tietämätön;10986544:
Mulla on nyt 4levy menossa yasmin-nimisiä e-pillereitä.. siinä on enää kolme tablettia jäljellä.. mulla on ollu semmosia oireita että olisin raskaana.. palelua, väsymystä ja ihankuin mahassa ns. "muljuis" joku.. tai semmonen kätevä tunne, ei siis mitään nipistelyä tai mitään.. viimeviikolla hain apteekista testin ja tein sen ja negatiivista näytti.. mutta silti nämä oireet kiusaa.. vai oonko vain luulotautinen?? menkat on yleensä alkanu 4-5 päivänä viimesen tabun ottamisesta.. jännittää niin kauhiasti.. voiko tämmönen johtua e-pillereiden sivuvaikutuksista? Ollan avomiehemme kanssa heilutelleet peittoa silloin tällöin, ja aina joskus ollaan käytetty kondomia. enkä ole unohtanut ottaa yhtäkään pilleriä. kuinka suuri todennäköisyys on siis tulla raskaaksi jos ottaa pillerit säännöllisesti..? APUA.
Heippa hei! Ajattelin nyt kertoa sinulle hiukan omista kokemuksistani, jospa se vaikka rauhoittaisi vähän mieltäsi. :) Ensinnäkin haluaisin sanoa, että mikään ehkäisy ei ole sata varma, mutta sen varmaan tiesitkin. Mutta itsekin olen syönyt ehkäisypillereitä (Mercilon) täysin säännöllisesti, yhtään en ole unohtanut. Melkein joka kierron aikana olen tuntenut raskauteen liittyviä oireita, lähinnä pissillä on pitänyt juosta koko ajan, mahaan lähinnä alamahaan on vihlonut ja särkenyt ja lämpökin on ollut välillä koholla. Olen itsekin ollut näistä huolestunut ja tehnyt raskaustestejä, mutta ne ovat olleet aina negatiivisia. Niinpä luulenkin että joissain tapauksissa e-pillerit voivat aiheuttaa samantapaisia oireita. Lisäksi minä en ole mieheni kanssa käyttänyt koskaan kondomia lisäehkäisynä, vain siis pillereitä ja hyvin ovat ehkäisseet. :) Tällä hetkellä kovasti yritämme vauvaa ja pillerit on siis jätetty syömättä. Toivottavasti tämä nyt vähän rauhoittaa mieltäsi! Eihän se tietenkään ole mahdotonta tehdä niitä raskaustestejä, mutta sekin käy kalliiksi pidemmän päälle. Hyvää jatkoa sinulle! :)
 
Kauhuissaan
Hei, kysympä nyt täältä, kun lääkärit hokee mantraa "tee testi uudelleen kahden päivän päästä ja ota sitten yhteyttä".

Eli harrastin seksiä mieheni kanssa vajaa kolme viikkoa sitten ja kuukautisten olisi pitänyt alkaa 10pv. sitten. Seksi oli erittäin hyvin suojattua, mutta kaikkeahan voi tapahtua, kuten lääkäri asian ilmaisi.

Eli 10 päivä ilman kuukautisia, jotka yleensä tulevat kellon tarkkuudella. Ei stressiä, ei muutoksia, ei mitään ihmeitä. Oireita kyllä. Mahaa kouristaa kuin olisi menkat, pistelee, välillä viiltää. Pää on kipeä. Haistan kaiken, kuin joku teräsmies! Huono olo, varsinkin iltaisin. Koko ajan nälkä, mutta mitään ei oikein tee mieli syödä. Maha käyttäytyy ihan oudosti..ja pahin on selkä! Kuin salamaniskusta se kipeytyy mahan kohdalta ja kipuilee päivän ja yhtä nopeaa kuin tuleekin, se katoaa. Lääkäri uskoi selän liittyvän kuukautisten poisjääntiin.
Olen tehnyt jo usean raskaustestin, jotka kaikki näyttävät negatiivistä. Turhauttaa. Epätietoisuus raastaa ja lääkäreistäkään ei oikein ole apua. Raskaus olisi hyvä todeta mahd. nopeaa sillä sairastan pitkäaikaissairautta, jota hoidetaan vahvoilla lääkkeillä ja jos tosiaan olisin raskaana, olisi lääkitys lopetettava tai keksittävä jokin ratkaisu!

Mitä teen? Olenko raskaana (mistä te sen voitte ennustaa, jos minäkään en tiedä :))
 
aasi
Menkat alkoikin sitten, eli ei ongelmaa..

Hei, kysympä nyt täältä, kun lääkärit hokee mantraa "tee testi uudelleen kahden päivän päästä ja ota sitten yhteyttä".

Eli harrastin seksiä mieheni kanssa vajaa kolme viikkoa sitten ja kuukautisten olisi pitänyt alkaa 10pv. sitten. Seksi oli erittäin hyvin suojattua, mutta kaikkeahan voi tapahtua, kuten lääkäri asian ilmaisi.

Eli 10 päivä ilman kuukautisia, jotka yleensä tulevat kellon tarkkuudella. Ei stressiä, ei muutoksia, ei mitään ihmeitä. Oireita kyllä. Mahaa kouristaa kuin olisi menkat, pistelee, välillä viiltää. Pää on kipeä. Haistan kaiken, kuin joku teräsmies! Huono olo, varsinkin iltaisin. Koko ajan nälkä, mutta mitään ei oikein tee mieli syödä. Maha käyttäytyy ihan oudosti..ja pahin on selkä! Kuin salamaniskusta se kipeytyy mahan kohdalta ja kipuilee päivän ja yhtä nopeaa kuin tuleekin, se katoaa. Lääkäri uskoi selän liittyvän kuukautisten poisjääntiin.
Olen tehnyt jo usean raskaustestin, jotka kaikki näyttävät negatiivistä. Turhauttaa. Epätietoisuus raastaa ja lääkäreistäkään ei oikein ole apua. Raskaus olisi hyvä todeta mahd. nopeaa sillä sairastan pitkäaikaissairautta, jota hoidetaan vahvoilla lääkkeillä ja jos tosiaan olisin raskaana, olisi lääkitys lopetettava tai keksittävä jokin ratkaisu!

Mitä teen? Olenko raskaana (mistä te sen voitte ennustaa, jos minäkään en tiedä :))
 
Viimeksi muokattu:
peps
ei oltukaan raskaana, eilen alkoi kuukatiset muutaman päivän ajoissa, olin iha varma siitä!ehkä se oli joku keskenmeno?vai voiko keskenmeno tulla ilman kipuja??ku mul ei sillo ollu kipuja, ja kaikki nippailut ja muut tuntemukset loppui reilu vuorokausi ennen kun kuukaitiset alkoi=((
 
Vierailia
Plussasin tänään! Menkkojen oisi pitänyt alkaa eilen. Onko normaalia, että rinnoissa ei oo tapahtunut vielä mitään muutosta. Moni keroo, että on tullut rintoihin nystyröitä jo ennen plussaa..
 
Keskenmenon kokenut
ei oltukaan raskaana, eilen alkoi kuukatiset muutaman päivän ajoissa, olin iha varma siitä!ehkä se oli joku keskenmeno?vai voiko keskenmeno tulla ilman kipuja??ku mul ei sillo ollu kipuja, ja kaikki nippailut ja muut tuntemukset loppui reilu vuorokausi ennen kun kuukaitiset alkoi=((
keskenmenoa jos ei ole edes raskaustesti näyttänyt plussaa vielä. Järki käteen.
 
Viimeksi muokattu:
Tiituli91
- Tosi väsynyt olo, päikkäritkin pitää nukkua (tosi harvinaista mulla !)
- Menkkamaiset mahakivut ja selkäkivut (tulevat ja menevät aaltoina) <--- yleensä nuita menkkamaisia mahakipuja ja selkäkipuja on mulla menkkojen ensimmäisenä päivänä.
- Palelee koko ajan
- Ällötys ja äklötys. Tuntuu että pitäs mennä okselle, mut ei sit okseta.
- Jano !
- Ei tee hirveästi mieli makeaa (mun kohdalla outoa), suolaista taas tekee kauheasti mieli

Tässä nuita oireita.
Eihän mulla vielä ole ko päivän menkat myöhässä, mutta kävin pissanäytteen viemässä labraan tänään ja huomenna saa tietää tuloksen.
Kauheen innolla toisaalta odotan ja toisaalta taas en. Mieheni kanssa ollaan yritetty jo yli puoli vuotta lasta, ei oo vielä tärpännyt.
Voisiko nuo oireet viitata raskauteen?
 
pöppö
viime kierrossa luulin olevani raskaana, , oli oireita, mut sit tulikin menkat, ja tässä kierrossa on aina välil tuntenu jotai, mut yks päivä tuntui kova repäisy, mut se mikä on outoo, ni miehen kans ei olla ollenkaa harrastettu seksiä ovulaation aikoihin, tai koko kiertonakaan, ja tän viikon kuluessa pitäs menkkojen tulla, ei o viel tullu ainakaa, mut ootan viikon loppuun,. mut jossei kuulu ja raskaana oonkin ni sen on pakko olla ollu jo viime kierrosta ja ne menkat ois ollu jotkut vale menkat!!tosi outoo, mut kai ninki voi käydä, mut en hötkyile vielä mitää...
 
toiveita
Kuinka pitkän ajan päästä hedelmöityksestä olette saaneet positiivisen tuloksen testistä, joilla tämä onni on sattunut? Itselläni on monenmoista oiretta ollut, jotka viittaisivat raskauteen, mutta tein lauantaina testin, joka näytti vielä negatiivista ja silloin hedelmöityksestä oli kulunut hieman yli 2vk. Onko minulla vielä toivoa, että se kääntyisikin positiiviseksi ?
Menkkojen käytännössä olisi pitänyt jo alkaa, mutta minulla on niin epäsäännöllinen kierto ollut sen jälkeen kun lopetin pillereiden syönnin :/
 
PK82
Itsellä raskausoireita riittää, mutta kuukautiset (niukat) oli 2 viikkoa sitten. Testit näyttävät edelleen negatiivistä. Kuulostaa luulosairaan kuumeilijan höpinöiltä, mutta siskollani tuli vielä raskautumisen jälkeen kuukautiset eivätkä virtsatestit muistaakseni näyttäneet plussaa kovinkaan varhain (jos ollenkaan). En haluaisi kysellä siskolta asiasta, sillä pitäisin mielummin raskauden vielä tässä vaiheessa sukulaisilta salassa.

Työskentelen toisinaan säteilyn parissa, joten raskaudesta olisi hyvä tietää ajoissa. Tämä on hankala tilanne, sillä olen ennenkin kuvitellut raskausoireita. Nyt raskaus tuntuu kuitenkin todennäköisemmältä. Toisaalta voi myös olla, että oireet ovat muuttuneet vahvemmiksi kovemman vauvakuumeen myötä.

Olisikohan täysin typerä ajatus vaatia verikokeita. Toisaalta pettymys ja nolous olisi silloin vieläkin suurempi...
 
zips
mä rupeen olee tosi väsynyt tähä ku ei vaan tuu raskaaks ja kaverit ympärillä sikiää senkin edestä=//toista lasta siis meillä toivotaan.nyt ollu hiuksen hienoja nippauksia mahassa ja eilen kun olin jumpassa ja tehtii selkälihaksia mahallaan lattialla ni tuntui kuin siellä olis ollu jotain, mahassa siis=)perin omituistamut menkat pitäs tulla nyt tän viiikon la.-ens ke.ei oo ihan tarkka kierto mulla, mut väitän että' tiedän kyllä millo mul on ovulaatio, ku tulee erilaista limaa ja panettaa iha hirveesti, ja muiehen kaa olllaa heiluteltu peittoi sinä aikana aika hyvin=))
 
zips
mä rupeen olee tosi väsynyt tähä ku ei vaan tuu raskaaks ja kaverit ympärillä sikiää senkin edestä=//toista lasta siis meillä toivotaan.nyt ollu hiuksen hienoja nippauksia mahassa ja eilen kun olin jumpassa ja tehtii selkälihaksia mahallaan lattialla ni tuntui kuin siellä olis ollu jotain, mahassa siis=)perin omituistamut menkat pitäs tulla nyt tän viiikon la.-ens ke.ei oo ihan tarkka kierto mulla, mut väitän että' tiedän kyllä millo mul on ovulaatio, ku tulee erilaista limaa ja panettaa iha hirveesti, ja muiehen kaa olllaa heiluteltu peittoi sinä aikana aika hyvin=))

että mua on pyörryttäny ylös noustessa ja tissit hieman sivuilta kipeet,mut se voi kyllä olla jumpankin jäljiltä rtissikipu,mutku se ei oo siin lihaksessa oikeestaa vaan siinä rasvakudoksessa alhaalla sivulla...ota näistäki sit selkoo!!...noo ei enää kauan menkkoihi, tai siihen et ne ei tuukkaa=))
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä