ensioireet

  • Viestiketjun aloittaja pyytää kauniisti
  • Ensimmäinen viesti
zips
että mua on pyörryttäny ylös noustessa ja tissit hieman sivuilta kipeet,mut se voi kyllä olla jumpankin jäljiltä rtissikipu,mutku se ei oo siin lihaksessa oikeestaa vaan siinä rasvakudoksessa alhaalla sivulla...ota näistäki sit selkoo!!...noo ei enää kauan menkkoihi, tai siihen et ne ei tuukkaa=))

että olen myös nähny ihan hulluja unia, joka oli sekin edellisen raskauden alussa varsinkin,kamalia painajaisia esim, mis mun mies kuoli ja yks oli joku seksi uni, ja paljon muutaki iha päätöntä!!ne on sillei erilaisia ne unet et ne on kauheen vahvan olosia ja muistan ne edelleen selkeesti....mut joo..en usklalla vielä intoutua et paksuna oisin=)))heheh
 
Viimeksi muokattu:
zips
että olen myös nähny ihan hulluja unia, joka oli sekin edellisen raskauden alussa varsinkin,kamalia painajaisia esim, mis mun mies kuoli ja yks oli joku seksi uni, ja paljon muutaki iha päätöntä!!ne on sillei erilaisia ne unet et ne on kauheen vahvan olosia ja muistan ne edelleen selkeesti....mut joo..en usklalla vielä intoutua et paksuna oisin=)))heheh

yöllä tuli hirvee mielihalu juoda maitoa!!=)eikä menkkoja näy!monesti ne on jo tullu nykysellää kierto on 24-29päivää ja nyt on 25/29=))
 
Viimeksi muokattu:
PK82
Itsellä raskausoireita riittää, mutta kuukautiset (niukat) oli 2 viikkoa sitten. Testit näyttävät edelleen negatiivistä. Kuulostaa luulosairaan kuumeilijan höpinöiltä, mutta siskollani tuli vielä raskautumisen jälkeen kuukautiset eivätkä virtsatestit muistaakseni näyttäneet plussaa kovinkaan varhain (jos ollenkaan). En haluaisi kysellä siskolta asiasta, sillä pitäisin mielummin raskauden vielä tässä vaiheessa sukulaisilta salassa.

Työskentelen toisinaan säteilyn parissa, joten raskaudesta olisi hyvä tietää ajoissa. Tämä on hankala tilanne, sillä olen ennenkin kuvitellut raskausoireita. Nyt raskaus tuntuu kuitenkin todennäköisemmältä. Toisaalta voi myös olla, että oireet ovat muuttuneet vahvemmiksi kovemman vauvakuumeen myötä.

Olisikohan täysin typerä ajatus vaatia verikokeita. Toisaalta pettymys ja nolous olisi silloin vieläkin suurempi...

Lisäyksenä vielä, että verikoe oli negatiivinen, mutta oireet ovat vaan pahentuneet. En siis usko, että olisin raskaana, mutta jotain häikkää minussa kyllä on. Rinnat ovat todella kipeät ja turvonneet ja niiden muoto on muuttunut. Myös alavtsa kipuilee lähinnä oikealta alavatsasta. Todella selkeiksi oireet muuttuivat kp 14/36. Testi tehtiin 17/36 ja nyt on 21/36

Tällaisia oireita ei ole koskaan ollut kierron alkuvaiheilla. Pientä rintojen aristusta on kuitenkin joskus ollut ennen kuukautisia. En käytä ehkäisyä enkä mitään lääkkeitä. Osaisitteko sanoa mista tässä voisi olla kyse?? Kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
zips
eli minä en olut raskaana vaikka oireita oli ja olin lähes satavarma et oisi ollu paksuna, mut kuukkiksethan sieltä tuli!!nyt on ollu vipinää taas peiton alla ja taas luulen et oon raskaana kun liikunta tai ei tavalline reipas lenkki tunnu missään mutta kun oin jumpassa , nopea tempo, ja paljon hyppyjä ja kaikissa ihme asennoissa pomppimista nii se teki pahaa mahassa,mut seuraavii kuukautisiin on viel aikaa, et en nyt hötkyile, mut pistimpä vaan merkille
 
unknown
voinko olla raskaana ? käytän e-pillereitä ja unohdin ottaa pakkauksen toiselta riviltä yhden, unohduksesta oli yli 12 tuntia. otin unohtuneen pillerin ohjeiden mukaisesti ja jätin väliin lume pillerit. ohjeissa kuitenkin sanottiin että käytä lisäsuojausta 7 päivän ajan, tätä en noudattanut.
yhtenä yönä heräsin oksentamaan ja alavatsaa särki voimakkaasti. Nyt oireiluna vatsan turvotusta ja alavatsan vihlomista? kahden päivän ajan myös tullut pientä menkkamaista tiputtelua. Huomenna teen raskaustestin, ja siitä se sitten selviää. Mutta onko mahdollista olla raskaana?
 
Zips
eli minä en olut raskaana vaikka oireita oli ja olin lähes satavarma et oisi ollu paksuna, mut kuukkiksethan sieltä tuli!!nyt on ollu vipinää taas peiton alla ja taas luulen et oon raskaana kun liikunta tai ei tavalline reipas lenkki tunnu missään mutta kun oin jumpassa , nopea tempo, ja paljon hyppyjä ja kaikissa ihme asennoissa pomppimista nii se teki pahaa mahassa,mut seuraavii kuukautisiin on viel aikaa, et en nyt hötkyile, mut pistimpä vaan merkille

kun olen odotellu ovis limailuja tai en tiijä mitä limailuja ne on kun on aina jokusen päivän nä'ihin akoihin kiertoa, mut nyt ei oo näkynyt=)täytyy tässä seurailla=)
 
Viimeksi muokattu:
Zips
kun olen odotellu ovis limailuja tai en tiijä mitä limailuja ne on kun on aina jokusen päivän nä'ihin akoihin kiertoa, mut nyt ei oo näkynyt=)täytyy tässä seurailla=)

aika omituisdta, just tajusin että mulla on pienesti lähes päivittäin särkeny päätä, ja luin et josse on jotain muuta ni särkee jostai muualt pätä esim takaraivosta, mut jos otsalohkoa tai siitä jostai ni se on raskauden aiheuttamaa hormonaalista särkyä!!ja sitä mul on!...no , en vielä hurraa
 
Viimeksi muokattu:
zips
aika omituisdta, just tajusin että mulla on pienesti lähes päivittäin särkeny päätä, ja luin et josse on jotain muuta ni särkee jostai muualt pätä esim takaraivosta, mut jos otsalohkoa tai siitä jostai ni se on raskauden aiheuttamaa hormonaalista särkyä!!ja sitä mul on!...no , en vielä hurraa

heii, olen iha äimänä, en osaa uskoa todeksi!eilen ilalla tuli vähän verta paperiin kun kävin pissalla!!kiinnittymisvuoto!!varmaankin,eihän tommosta nyt voi kuvitella, ikinä en ole vuotanut mitää välivuotoja=))mut nyt tuli, en tiijä mistä muualtakaa se vuotais, ei oo haavaumia, eikä tullu byllystä, mut ku pyyhki nii sen pissan seassa(ei ole virtsatie tulehdusta tiän kyllä sen mitä se on ku se tulee, ollu nii monta kertaa)siis valkkaria ei ollu mut sekoittu pissaan paperiin,oli semmone sävy siinä...uskaltaisko täs jo hurrata!!
 
Viimeksi muokattu:
zips
heii, olen iha äimänä, en osaa uskoa todeksi!eilen ilalla tuli vähän verta paperiin kun kävin pissalla!!kiinnittymisvuoto!!varmaankin,eihän tommosta nyt voi kuvitella, ikinä en ole vuotanut mitää välivuotoja=))mut nyt tuli, en tiijä mistä muualtakaa se vuotais, ei oo haavaumia, eikä tullu byllystä, mut ku pyyhki nii sen pissan seassa(ei ole virtsatie tulehdusta tiän kyllä sen mitä se on ku se tulee, ollu nii monta kertaa)siis valkkaria ei ollu mut sekoittu pissaan paperiin,oli semmone sävy siinä...uskaltaisko täs jo hurrata!!

semmonenkin tuli joka on melko varmaan raskauden oire kun toinen suupieli on haljennut, mulla ei koskaan muute ole semmosta mut muistan et viime raskaudessa oli kanssa!!että hmm...vielä menkkoihin 2vk.sit tiedetään
 
Viimeksi muokattu:
sisla
eilen aattelin et en varmaan oo raskaana kun eilen ei tuntunu mitään!!mut tänää ollu alamaha kipee!!toisaalta toivos etten ois raskaana kun olis tarkotuksena mennä lähiaikoina otttaa ihanan tatuointi!mut jos oon paksuna, ni onnellisempihan siitä olen kun mistään tatskasta!ku raskaana olevaa ei voi tatuoida en tiijä tarkalleen miksi.mut sillä sääännöllä monet on raskautunut että päättää pistää raskautumis haaveet pois ja menee vaikka töihin tai aloittaa opiskelun(joka mullaki ois tarkotus aloittaa tammikuussa)mut sit heti ku ei toivo ja ajattele koko asiaa niin POKS!tuleeki raskaaks!-aika hassua mut jo täs mun teoria johon tiedän et moni voipi yhtyä!!=)
 
jen
mä just tajusin et mullo koko tän kierron vähä väliä särkeny päätä!!jota on muutoin aika tosi harvoin, mietin et oks mun niskat jumis, ja saattaa ollakki, mutku nekää ei o ollu koskaa jumis!
 
emböy
Mulla tuli viime viikon ma tiputteluvuotoa, se oli ruskeeta. Eilen ja tänään tullut ruskeaa vuotoa vajaa siteellinen.. Eli tosi vähän.
Oireina:
Kauhea väsymys
Kylmä ja yhtäkki taas kuuma
Koko aika on nälkä
Menkkamaiset vihlonnat
Paineen tunne alavatsassa
Huulessa haava
Ärtynyt olo
Hikoiluttaa enemmän ja hiki haisee oudolle
Pissa ja tämä tiputteluvuoto haisee oudolle
Tukkoinen/flunssainen olo
Kuivat huulet (ei yleensä ole)

Outoa on toi tiputteluvuoto... Voiko se johtua siitä että syön pillereitä mutta olen ottanut kierron alussa 2 päivää niitä jonka jälkeen olen unohtanut ottaa?? Voiko se laukaista sen että vuotoa tulee vai voisiko kyseessä olla raskaus?
 
jen
huomenna pitäs kuukautisten tulla, mut eilen kun olin saunassa ni mua paleli!!ja joskus oon lukenu et jollain se oli ollu raskausoire!!ja tänää aamulla 2 kertaa tuikkas mahaan tosi sillei kaivelevasti=)tai ei se kivaa ollu, mut katotaa huomen,aika oireeton oon kyllä viime raskkauteen verrattuna=/
 
Tinttis
Oireita on paljon vähemmän kun viime kierrossa, jollon en ollut raskaana. Oikeestaan ainoot oireet on kova jano, kipeet nännit ja tämän lisäksi on muita oireita joita on ollut niissäkin kierroissa jolloin en ole ollut raskaana: alavatsakipuja, munasarjan jomotusta, lievää pahoinvointia, naaman kuumotusta (lämpö koholla, 36,9)... Olin ihan ällikällä lyöty kun plussasin, koska en todellakaan uskonut tässä kierrossa plussaavani, kun juuri mitään oireitakaan ei ollut!
 
jen
huomenna pitäs kuukautisten tulla, mut eilen kun olin saunassa ni mua paleli!!ja joskus oon lukenu et jollain se oli ollu raskausoire!!ja tänää aamulla 2 kertaa tuikkas mahaan tosi sillei kaivelevasti=)tai ei se kivaa ollu, mut katotaa huomen,aika oireeton oon kyllä viime raskkauteen verrattuna=/

eipä tullu kuukautisia!!mut oottelen viel muutaman päivän=))
 
Viimeksi muokattu:
Tinttis
Nyt (rv 4+3) oireita on sitten ilmaantunut: oksettaa ihan kunnolla, närästää, tissit niin kipeet ettei tietyissä asennoissa voi nukkua, öisin valvotuttaa, päivisin väsyttää, nälkä ja jano koko ajan...
 
TK
Apua. Mä en enää tiedä mitä mun kuuluu tehdä tai ajatella :( Minusta on koko tämän kierron tuntunut siltä että olen raskaana. Mul on ollut kaikenlaisia oireita raudanmausta pissahätään. Rinnat on todella kipeet ja kasvannut ainakin yhden ellei kaksi kuppia. Vatsa vihlo, näen omituisia unia jos ylipäänsä pystyyn nukkumaan jne jne. Tein jo 3 tai 4nnen testin mikä näytti negattiivista :( Rv 5+2. Onko ketään jolla olisi käyny samalla tavalla? Meinaan että testi ei näyttä raskautta, en haluaisi turhaan mennä verikokeisiin :S
 
jen
meillä pupuiltiin juuri oviksen aikaan, nyt taas loppukuu jännätään et tuleeko kuukautiset tai raskausoireita, huono sauma kyl ois ku koulu alkaa vuoden vaihtees!!mut sit jään vaan opiskeluista tauolle vuodeks, pariks=)mielummi ne lapset tekee ku on nuori=)
 
TK
Hei, kysympä nyt täältä, kun lääkärit hokee mantraa "tee testi uudelleen kahden päivän päästä ja ota sitten yhteyttä".

Eli harrastin seksiä mieheni kanssa vajaa kolme viikkoa sitten ja kuukautisten olisi pitänyt alkaa 10pv. sitten. Seksi oli erittäin hyvin suojattua, mutta kaikkeahan voi tapahtua, kuten lääkäri asian ilmaisi.

Eli 10 päivä ilman kuukautisia, jotka yleensä tulevat kellon tarkkuudella. Ei stressiä, ei muutoksia, ei mitään ihmeitä. Oireita kyllä. Mahaa kouristaa kuin olisi menkat, pistelee, välillä viiltää. Pää on kipeä. Haistan kaiken, kuin joku teräsmies! Huono olo, varsinkin iltaisin. Koko ajan nälkä, mutta mitään ei oikein tee mieli syödä. Maha käyttäytyy ihan oudosti..ja pahin on selkä! Kuin salamaniskusta se kipeytyy mahan kohdalta ja kipuilee päivän ja yhtä nopeaa kuin tuleekin, se katoaa. Lääkäri uskoi selän liittyvän kuukautisten poisjääntiin.
Olen tehnyt jo usean raskaustestin, jotka kaikki näyttävät negatiivistä. Turhauttaa. Epätietoisuus raastaa ja lääkäreistäkään ei oikein ole apua. Raskaus olisi hyvä todeta mahd. nopeaa sillä sairastan pitkäaikaissairautta, jota hoidetaan vahvoilla lääkkeillä ja jos tosiaan olisin raskaana, olisi lääkitys lopetettava tai keksittävä jokin ratkaisu!

Mitä teen? Olenko raskaana (mistä te sen voitte ennustaa, jos minäkään en tiedä :))



Hei.. Miten sun kävi? Oletko saanut vastauksia tai viivoja/plussaa testiin? Itse olen kans myöhäs, mutta testit näyttä vaan negattiivistä vaikka oireita on ollut jo pitkään. Käytitkö sä jotain hormooneja? Itelläni oli 3kk terolut, mikä toisen hoitaja mielestä voi aiheutta oireita ja toisen mielestä ei. Ajatelin antaa periksi ja uskoa etten ole raskaana, mutta jokin minussa käske vielä otta yhteyttä gynekologiin ku hekin kuulemma pysty jotenkin tarkistamaan tilanteen, olisi ehkä jopa varmin konsti??. T: TK
 
Viimeksi muokattu:
jen
hei, mulle kävi ihme juttu...en yleensä ikinä ole kuumeessa mut tos olin vähän aikaa sitten 3 päivää kuumees=)ja laskeskelin et se oli muutama päivä mahd. hedelmöittymisen jälkee!!muita oireita ei juurikaan ole nyt on menossa 24/24-28..siteen laitoin housuun jo valmiiksi...mut iha säikähibn, tai siis iloinen uutinen se olis jos raskaana oisin=)opiskelut vaa pistetää tauolle=)mut höh, viel oottelen uuteen vuoteen asti menkkoja=)),kunhan ei tulis vaan!!=)
 

Yhteistyössä