ensioireet

  • Viestiketjun aloittaja pyytää kauniisti
  • Ensimmäinen viesti
jen
hei, mulle kävi ihme juttu...en yleensä ikinä ole kuumeessa mut tos olin vähän aikaa sitten 3 päivää kuumees=)ja laskeskelin et se oli muutama päivä mahd. hedelmöittymisen jälkee!!muita oireita ei juurikaan ole nyt on menossa 24/24-28..siteen laitoin housuun jo valmiiksi...mut iha säikähibn, tai siis iloinen uutinen se olis jos raskaana oisin=)opiskelut vaa pistetää tauolle=)mut höh, viel oottelen uuteen vuoteen asti menkkoja=)),kunhan ei tulis vaan!!=)
tänään 26/24-28 on useimmiten menkat alkanu, mut ei näy, petyn kyllä suuresti jos ne tuleekin, mut jos ei, nio odotan sunnuntaihin=)jänskättää!oireita ei juurikaan kyl oo=/mut voihan siinä niiinkin käydä vaik edellisessä ja ensimmäisessä raskaudessa oli melkei kaikki maholliset, mut nyt ei, joskus ihan vaa nippasee mahast=)mut ei muuta
 
Viimeksi muokattu:
jen
tänään 26/24-28 on useimmiten menkat alkanu, mut ei näy, petyn kyllä suuresti jos ne tuleekin, mut jos ei, nio odotan sunnuntaihin=)jänskättää!oireita ei juurikaan kyl oo=/mut voihan siinä niiinkin käydä vaik edellisessä ja ensimmäisessä raskaudessa oli melkei kaikki maholliset, mut nyt ei, joskus ihan vaa nippasee mahast=)mut ei muuta
nyt on 28-24/28 viimene mahd päivä menkoille, eikä koskaa oo menny sen yli!!kun mietin näitä miks oisin raskaana ni niit on muutama,,,kuume heti mahd hedelmöittymisen jälkee, ja nytkin on maha vähä kipee vaik ei aikasemmi ollu.ja uskovana ihmmisenä kun tvseiskaa katoin, niin kun olin siinä ohjelman kans rukouksessa ni tunsin jotai hillumista mahassani!!=) ja seksiä harrastettii juuri ovulaation aikaan, ja mitähän vielä,ei koskaa oo menny tosiaa 28 päivän yli, jääpi uutena vuotena ottamatta alkoholi!!jos tänää ne kuukkikset ei tuu=)olen iha täpinöissäni, tää olis meille jo kakkonen, niin, ja eilen testasin negan,mut nii aattelinki et se ois nega=)
 
Viimeksi muokattu:
jen
nyt on 28-24/28 viimene mahd päivä menkoille, eikä koskaa oo menny sen yli!!kun mietin näitä miks oisin raskaana ni niit on muutama,,,kuume heti mahd hedelmöittymisen jälkee, ja nytkin on maha vähä kipee vaik ei aikasemmi ollu.ja uskovana ihmmisenä kun tvseiskaa katoin, niin kun olin siinä ohjelman kans rukouksessa ni tunsin jotai hillumista mahassani!!=) ja seksiä harrastettii juuri ovulaation aikaan, ja mitähän vielä,ei koskaa oo menny tosiaa 28 päivän yli, jääpi uutena vuotena ottamatta alkoholi!!jos tänää ne kuukkikset ei tuu=)olen iha täpinöissäni, tää olis meille jo kakkonen, niin, ja eilen testasin negan,mut nii aattelinki et se ois nega=)
että kun nyt mulla on menossa 29-24/28 ja menkkoja ei kuulu,ja luule et aikasemmi en tullu täs raskaaks ku koko aika stressasin sitä ja kyttäsin itteeni et joko joko joko??ja nyt kun yritys lopetettii(ei otettu kuitenkaa ehkäsyä käytöön), ni ehkä nyt sen takia raskaana oisinkin, kun menkkoikaa ei tod. oo.vai kuinka todennääköstä on että ne ois vaa myöhässä jota ne ei koskaa tee??ku luulen et ku stressi saattaa myöhästyttää, muyt sellast ei nyt oo, ja luulis et stressi ois alun perin aiheuttanu sen että en tuu ollenkaa raskaakskaa, et voiko ne olla vaa myöhäs??ei oo kyl paljoo oireita , ihan pieniä sillon tällön, joita en huomais jollen ois ollu aikasemmi raskaana(esikoine 2v)mut joo, huomenna testaan , jollei o ku negatiivinen ni maanantaina aattelin menna verikokeeseen,tai siis mikäli ne ei sano et odota viikko ja otetaa kokeet siten?useestihan ne niin sanoo, yleisimmillään menkat alkaa mulla 26-24/28, ja joskus vain aijemmin tai myöhemmin, noitte lukujen välissä kylläkin..plääh ei jaksa oottaa!!mut oliko se siskot niin että veri testi on tarkempi vielä kuin pissa testi?näin olen käsittänyt!=)
 
Viimeksi muokattu:
jen
että kun nyt mulla on menossa 29-24/28 ja menkkoja ei kuulu,ja luule et aikasemmi en tullu täs raskaaks ku koko aika stressasin sitä ja kyttäsin itteeni et joko joko joko??ja nyt kun yritys lopetettii(ei otettu kuitenkaa ehkäsyä käytöön), ni ehkä nyt sen takia raskaana oisinkin, kun menkkoikaa ei tod. oo.vai kuinka todennääköstä on että ne ois vaa myöhässä jota ne ei koskaa tee??ku luulen et ku stressi saattaa myöhästyttää, muyt sellast ei nyt oo, ja luulis et stressi ois alun perin aiheuttanu sen että en tuu ollenkaa raskaakskaa, et voiko ne olla vaa myöhäs??ei oo kyl paljoo oireita , ihan pieniä sillon tällön, joita en huomais jollen ois ollu aikasemmi raskaana(esikoine 2v)mut joo, huomenna testaan , jollei o ku negatiivinen ni maanantaina aattelin menna verikokeeseen,tai siis mikäli ne ei sano et odota viikko ja otetaa kokeet siten?useestihan ne niin sanoo, yleisimmillään menkat alkaa mulla 26-24/28, ja joskus vain aijemmin tai myöhemmin, noitte lukujen välissä kylläkin..plääh ei jaksa oottaa!!mut oliko se siskot niin että veri testi on tarkempi vielä kuin pissa testi?näin olen käsittänyt!=)

tein testin ja nega taas! vaik nyt mennää jo 30-24/28!!huomenna soitan terveys keskuksee ja pyydän veri testin!tää menee jo iha ihmeelliseks!
 
Viimeksi muokattu:
Numa
Koin juuri ahaa-elämyksen, tämä järjetön palelu on siis raskauteen liittyvää!! Esikoisen aikana en muista moista tapahtuneen. Nyt fleece-takki päällä ja silti jäässä. Olen tosi alussa, nyt vasta olisi menkkojen pitänyt tulla, mutta apteekin herkällä testillä tuli plussa jo kolme päivää sitten.
Oire oli kyllä se vanha tuttu, eli jokin haju tekee pahaa mitä ennen ei ole tehnyt. Kivuliaat rinnat ja alavatsa-kipu... Vielä epä-uskoinen olo, ei ollut suunniteltu ihan vielä mutta hyvä että tulee jo, ei tule niin hirveää ikä-eroa lapsille, vajaa 4v.
 
niiskuneiti
Mulla ihan tajuton palelu, mutta öisin saatan heräillä useaan otteeseen kun on niin älyttömän kuuma. Alavatsaa välillä vähän nipistelee ja välillä taas vihloo oikein kunnolla. (En tiedä..toivottavasti normaalia..) Jotkut hajut rupee välillä kuvottamaan, esim.jääkaapin kun avaa, hajuvedet,jotkut ruoat yms.. Välillä tuntuu et kohta nukahtaa pystyyn. Aamuisin monesti etova olo kun nousee ja aamupalaa syödessä. Ja mulla siis menossa rv6.:)
 
jen
ei edellee menkkoja! 31-24/28 menossa kerroin isännälle eilen et näin on nyt närhen munat, ja se oli sitä mieltä että odotellaa viel viikko ja sitte terveyskeskuksee testiin=))on vaa jotenki varma olo et paksunahan täs oltais=)mut en iloitse vielä 100%=))tarttee täs viel ihmetellä
 
jen
ei edellee menkkoja! 31-24/28 menossa kerroin isännälle eilen et näin on nyt närhen munat, ja se oli sitä mieltä että odotellaa viel viikko ja sitte terveyskeskuksee testiin=))on vaa jotenki varma olo et paksunahan täs oltais=)mut en iloitse vielä 100%=))tarttee täs viel ihmetellä

nyt menossa 32-24/28 eikä kuukautisia, ja eilen kun menin nukkumaan ja aivastin ni repäs alamassusta ihan hulluna=//kylläpähän tässä raskaana ollaa ei o muutakaa vaihtoehtoa
 
Viimeksi muokattu:
Kolmas nappula
Ensimmäisestä alkoi kahvi maistua järjettömän pahalle ja kahvin juonti jäi siihen. Toisessa raskaudessa sekstailtiin miehen kanssa edellisenä päivänä jolloin kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja alkoi oksettaa, kun otin mieheltä hmm... Tein testin samantien ja näytti erittäin haalean plussan.
Yhteistä molemmille järjetön palelu (pahin ekaoire) sittemmin väsymys sekä jatkuva öklö olo, jota helpotti vähän se, että söi pitkin päivää jotain pientä. Lisäksi tässä toisessa raskaudessa oli alussa alaselkäkipua ja pelkäsin todella menettäväni vauvan. Myöhemmin kipeytyivät rinnat. Näin minulla.
Löysin täältä vanhat kommenttini ja lisään tähän perään tämän kolmannen eli viimeisimmän oireet:
Tein testin eilen, kp 28, plussa:) Tässä erona edellisiin raskauksiin kipeät turborinnat jo 1 1/2 viikkoa, pari viimeistä päivää vuoroin palelua vuoroin älytön hiki. Samaten menkkamaista kipua, joten luulin, että menkat kuitenkin alkamassa...
 
Viimeksi muokattu:
Kolmas nappula
Löysin täältä vanhat kommenttini ja lisään tähän perään tämän kolmannen eli viimeisimmän oireet:
Tein testin eilen, kp 28, plussa:) Tässä erona edellisiin raskauksiin kipeät turborinnat jo 1 1/2 viikkoa, pari viimeistä päivää vuoroin palelua vuoroin älytön hiki. Samaten menkkamaista kipua, joten luulin, että menkat kuitenkin alkamassa...
Lisäyksenä vielä, että nenä on myös ollut tukossa pitkään, etenkin iltaisin vaikea nukahtaa siksi.
 
Viimeksi muokattu:
pumpuli
Mulla oireena aiemman tiputteluvuodon poisjäänti jo kolmisen päivää ovulaation jälkeen, hampaiden vihlominen, päänsärky monena iltana peräkkäin, alavatsan nipistely ja aivastaessa kunnon repäisy pariin otteeseen. Kertaalleen ihmettelin myös suuhun tulevaa voimakasta veren makua (olin varma että ikenet vuotaa tms, niin voimakas oli maku) ja yhtenä alkuyönä heräsin siihen että tuli melkein oksu suuhun. Myös salilla väsytti ihmeellisesti ja treenaamisesta ei tullut mitään. Rinnat aristi ja nännipihoissa oli uusia pieniä nystyjä. Voin viikko-puolitoista näistä oireista tuli haalea plussa ja siitä kahden päivän päästä tummempi. =)
 
jen
elikkäs, menkkoja ei ooo kuulunu eikä näkynyt, ja huomenna menen terveyskeskuksee testeihin, jänskättää, sit joskus 13-14 aikaan päiväl saan tietää tuloksen=)on kyl perhosia vatsassa aikalailla, hassua että mitää oireita ei ihan hirveesti oo,mut eihän se sitä kato, vaik esikosta mul oli kaikki maholliset oireet,mut ihmettelen et mite pisasstakaa ei o tullu semmosta voimakasta??jos siinäki on kerra raskaushormonia nyt, onko kellään muulla nii ert pissa ei o mitenkää erilaista??tai sitte ku maha ei oo kipee eikä tissit, niii ja ei yrjötä yhtään=))toivoisin et oireita tulis=))mut joo, huomenna selviää... mut pelottaa et jollen o raskaana ni mikä mul sitte on?joku kasvain kohdussa kuten mun äidillä oli sen jälkee ku mut sai=(((mut sen jo selvitin, se ei ole perinnöllistä, mutta yleistä kuulemma=((noh..turha tässä panikoida,huomen tietää ja jollei oo paksuna ni sit selvitellää, kyllähä joillai naisilla voi iha ilman syytä jäädä menkat pois välistä joskus=/
 
jen
just tuli terveys kekuksesta pissa testistä. mutta kun ehin sinne vessaan et pissaa purkkiin ni ku otin housut alas ni oli verta pikkareissa ,manasin jo siinä että nii justiinsa!!mut tein silti testin ja yhen jälkee soitan siitä tuloksesta, mut sen jälkee ei o vuotanu ku sitee laitoin housuun!!omituista, ota tästäki nyt selvää...noh mut ilmoitan tänne ku olen kuullu tuloksen, olin nii arma et raskaana ollaa, mut jos nää onki nyt menkat ni hiton pimpulat!!
 
jen
just tuli terveys kekuksesta pissa testistä. mutta kun ehin sinne vessaan et pissaa purkkiin ni ku otin housut alas ni oli verta pikkareissa ,manasin jo siinä että nii justiinsa!!mut tein silti testin ja yhen jälkee soitan siitä tuloksesta, mut sen jälkee ei o vuotanu ku sitee laitoin housuun!!omituista, ota tästäki nyt selvää...noh mut ilmoitan tänne ku olen kuullu tuloksen, olin nii arma et raskaana ollaa, mut jos nää onki nyt menkat ni hiton pimpulat!!

juu eli negatiiivinenhän se oli, ja kuuukautiset on todella runsaat=/änäää aamul ku heräsin ja nousin ylös ni tamppooni hulahti läpi ja veri valui pitkin jalkoja=/...hitto...mä nii jo aattelin et raskaan oon=/no, se tulee sit ku tulee, jos tulee
 
Viimeksi muokattu:
äitee
täällä yks hermoraunio kuukautisia odottelee...eka kierto keskenmenon jälkeen, tietty aika epätod.näk että heti raskautuis. Ovis kuitenki pongattu tikussa ja sen mukaan touhuttu ; ) Viikko oviksen jälkeen ihme kuplintaa alavatsalla, karmeita menkkakipuja koko ajan, tippa tuhrua jo tullut ja vasta kp22/26. Suuta kuivaa ja aivastaess hiukka repäs tonne alavatsalle. Ei kai auta kun ootella. ja komas raskaus on ettei tässä ihan amatöörinä olla asialla.
 
rz
Itse olin kolme kuukautta sitten raskaana. Kuukautiset oli kaks viikkoa myöhässä ja raskausoireita oli vähän ; mm. alavatsakipuja, hajuaistin herkentymistä, himoa tiettyihin ruokiin, mutta kuitenkin oikean ruuan haluttomuutta jne. Tein useita negatiivisia/ aivan aivan haamuplussa testejä. Rv 6 pikkuinen tuli ulos. Menkat olivat erittäin kipeät ja runsaat, jollaisia minulla ei koskaan ole. Lääkäri sanoi että näitten oireitten perusteella voidaan todeta keskenmeno, mutta näin varhaiset keskenmenot on niin yleisiä, ettei niistä välitetä.

Nyt kp 19/22 ja oireita seuraavanlaisesti:

-Erittäin kipeät rinnat, joiden nännipihassa paljon nystyröitä (osa jääneet tosin edellisestä raskaudesta)
-Pientä maidoneristystä
-Alavatsan nippailut ja vihlaisukivut esim aivastaessa
-Huimaus ja väsymys
-Etova ja oksettava olo, varsinkin aamuisin, mutta esim. ruuan yhteydessä aina
-Tietyt ruuat himottaa, tietyt oksettaa
-Lisääntynyt pissaamisen tarve, ummetus
-Mielialojen vaihtelu ääripäästä toiseen nopeasti, itkuisuus
-Turvotus
-Menkkamaiset juilimiset ja polte alavatsassa

Tässä ehkä tärkeimmät. Tsemiä kaikille!
 
Ei raskaana
Eikös noi oireet johdu siitä ovulaationjälkeisestä keltarauhashormonista, joka myös pms-oireet (rintojen arkuus, finnit, painon tunne vatsalla jnejne..) aiheuttaa ja jotka tulee, oli raskaana tai ei.
 
Ninnu
..josko voisin olla raskaana.. Menkat tosin tuli miten pitikin mutta on ollut viimeiset pari viikkoa epämääräistä huonoa oloa, närästystä, huimausta.. Nytkin itseasiassa tuntuu että voisin melkein tipahtaa tästä tuolilta kun päässä vähän heittää.. Meinaan nukahtaa milloin mihinkin ja suonta vetää jatkuvasti toisesta jalasta. Niin ja kuume nousee vähän väliä (normaalisti en ole ikinä kuumeessa). Pitäisi varmaan tehdä testi ja mennä lääkäriin. Joko olen raskaana tai sitten muuten vaan sairas.. :p


Eikös noi oireet johdu siitä ovulaationjälkeisestä keltarauhashormonista, joka myös pms-oireet (rintojen arkuus, finnit, painon tunne vatsalla jnejne..) aiheuttaa ja jotka tulee, oli raskaana tai ei.
 
Viimeksi muokattu:
7+3
Mulla menossa 7+3 ja oireet seuraavanlaiset:

- Aivan valtavat tissit ja myös hieman arat. Varsinkin aamuisin kun raskaushormoni on korkeimmillaan. Mieheni yllättäen tykkää...
- Etova olo välillä. Ei kuitenkaan painotu erityisesti mihinkään tiettyyn vuorokaudenaikaan.
- Joka yö pitää herätä pissille.
- Väsymys.
- Nenä on tukossa ja vuotaa.
- Alamaha jonkin verran turvoksissa.
- Alamahan juilintaa oli ihan aluksi varsinkin iltaisin ja öisin, mutta nyt se on loppunut lähes kokonaan.

Ennen testin tekemistä en juuri mitään oireita edes havainnut. Menkat vaan jäi pois.
 
jen
enpä raskautunut sitten viime kirjoitusten, mut nyt ois taas mahkut!!mut kysymys kuuluu, että onko mahdollista raskautua kp 9??googletin asiaa niin kylä siellä ihmisille oli käynyt tärpppi oli sittte pitkä tai lyhyt kierto!=)harvinaisemopaa varmaan, mutta kai noita voi sattua=)kun pupuilusta on nyt viikko, ja eilen oli omituista munasarja kipua!oliskoha se mahdollisesti ollu kiinnittymiskipu??=)ja sitä ennen jo ihmettelin tos päivänä parina et mitä tupakki maistuu iha sika pahalle!!vaik tiiä et enne kiinnittymistä ei voi tulla oireita, mut ehkä se oli vaa jotai alitajuista raskauden luulemista, mut joo, ootan täs nyt sit seuraavia kuukkiksia,ehkä 3vk tai jotain
 
jen
enpä raskautunut sitten viime kirjoitusten, mut nyt ois taas mahkut!!mut kysymys kuuluu, että onko mahdollista raskautua kp 9??googletin asiaa niin kylä siellä ihmisille oli käynyt tärpppi oli sittte pitkä tai lyhyt kierto!=)harvinaisemopaa varmaan, mutta kai noita voi sattua=)kun pupuilusta on nyt viikko, ja eilen oli omituista munasarja kipua!oliskoha se mahdollisesti ollu kiinnittymiskipu??=)ja sitä ennen jo ihmettelin tos päivänä parina et mitä tupakki maistuu iha sika pahalle!!vaik tiiä et enne kiinnittymistä ei voi tulla oireita, mut ehkä se oli vaa jotai alitajuista raskauden luulemista, mut joo, ootan täs nyt sit seuraavia kuukkiksia,ehkä 3vk tai jotain

eilen nippasi massua oikeen kunnolla, ja silloin tällön ollu pienempiä tuntemuksia, ku viel jaksais odottaa 2 vk!!
 
Viimeksi muokattu:
jen
eilen nippasi massua oikeen kunnolla, ja silloin tällön ollu pienempiä tuntemuksia, ku viel jaksais odottaa 2 vk!!
muistin vielä et semmone omituinen oire oli et ku teen seisoma työtä ni ristiselkä kipeytyi,jota ei koskaan ole olluja mikä mul oli viel mielessäjoku oli mut unohdin, tää olis meille toinen lapsi esimoinen on 2v 5kk=))
 
Viimeksi muokattu:
jen
muistin vielä et semmone omituinen oire oli et ku teen seisoma työtä ni ristiselkä kipeytyi,jota ei koskaan ole olluja mikä mul oli viel mielessäjoku oli mut unohdin, tää olis meille toinen lapsi esimoinen on 2v 5kk=))
hikihaisee iha kauheelle, ja hikoiluttaa, jota ei normaalisti ole, en jaksa milään odottaa 2vk!!täytyy nyt vaan tarkkailla=))monesti olen kuullu et ekassa raskaudessa on paljon oirita, kuten mulla ja sitte seuraavissa ei niin paljon jos raskautuu ihan muutaman kahen -kolmen vuoden sisäällä ensimmäisestä!!tunen ite 2 naista jolla mennyt niin!=)plääh, jaksaa jaksaa oottaaaa..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä