ensioireet

  • Viestiketjun aloittaja pyytää kauniisti
  • Ensimmäinen viesti
jen
olen kuulu paria eri juttua ovulaatiosta, toise mukaa ovis o jo ohi kun limailu alkaa, ja ja toinen on et se just sillo päällä ku limailua on enemmä,, ja mun eräs kaveri joka on kätilö opiskelija niinsanoi myös että se on niiin että ovulaatio on sillo just päällä=/että joo...rupes vaa mietityttää et oliko viime peittojen heilutteluaikaan sitte ovulaatio vai ei??viime yänä mulle tuli iha ihmeellinen kipu, olin kyl just syöny lihapasteijan sillo yöllä,ja sitte jonku verran jälkeen niin alkoi alamahaa vääntää, siis iha alhaalta,kesti jonku 5-10 minuuttia ja meni sit ohi..plääh..ota nyt näistä selvää..viiko pääst viimerstää pitäs mennkkojen tulla...plääh
 
entäpä jos
Itselläni ehkä ei-toivottu raskaus.. tein Clearblue digital -testin josta tuli negatiivinen. JOS olisin raskaana, olisin luultavasti rv 5+4. Kuukautiset tulivat normaalisti, runsaat ja kuukautiskipuja. Onko mahdollista ettei näin pitkälle edenneessä "raskaudessa" olisi vielä tarpeeksi raskaushormoneja jotta se näkyisi testissä?
 
huh
Heippa hei! Ajattelin nyt kertoa sinulle hiukan omista kokemuksistani, jospa se vaikka rauhoittaisi vähän mieltäsi. :) Ensinnäkin haluaisin sanoa, että mikään ehkäisy ei ole sata varma, mutta sen varmaan tiesitkin. Mutta itsekin olen syönyt ehkäisypillereitä (Mercilon) täysin säännöllisesti, yhtään en ole unohtanut. Melkein joka kierron aikana olen tuntenut raskauteen liittyviä oireita, lähinnä pissillä on pitänyt juosta koko ajan, mahaan lähinnä alamahaan on vihlonut ja särkenyt ja lämpökin on ollut välillä koholla. Olen itsekin ollut näistä huolestunut ja tehnyt raskaustestejä, mutta ne ovat olleet aina negatiivisia. Niinpä luulenkin että joissain tapauksissa e-pillerit voivat aiheuttaa samantapaisia oireita. Lisäksi minä en ole mieheni kanssa käyttänyt koskaan kondomia lisäehkäisynä, vain siis pillereitä ja hyvin ovat ehkäisseet. :) Tällä hetkellä kovasti yritämme vauvaa ja pillerit on siis jätetty syömättä. Toivottavasti tämä nyt vähän rauhoittaa mieltäsi! Eihän se tietenkään ole mahdotonta tehdä niitä raskaustestejä, mutta sekin käy kalliiksi pidemmän päälle. Hyvää jatkoa sinulle! :)
olipa helpottavaa kuulla, hermoja raastaa outo olo joka on jatkunut jo kuukauden verran.. minullakin Mercilonit käytössä olleet reilun vuoden verran ja hyvä kuulla että pilleritkin voi aiheuttaa noita oireita. Kuukautiset tulleet normaalisti, ja parin päivän päästä tulee toivottavasti seuraavat :)
 
Viimeksi muokattu:
Järki käteen
Alkuperäinen kirjoittaja entäpä jos;11161475:
Itselläni ehkä ei-toivottu raskaus.. tein Clearblue digital -testin josta tuli negatiivinen. JOS olisin raskaana, olisin luultavasti rv 5+4. Kuukautiset tulivat normaalisti, runsaat ja kuukautiskipuja. Onko mahdollista ettei näin pitkälle edenneessä "raskaudessa" olisi vielä tarpeeksi raskaushormoneja jotta se näkyisi testissä?

No voi herranjestas sentään. Jos raskaustesti näyttää negaa ja kuukautiset tulivat normaalisti, niin eiköhän tuo ole päivänselvää, että et ole raskaana.
 
toivotaan
Alkuperäinen kirjoittaja Järki käteen;11161779:
No voi herranjestas sentään. Jos raskaustesti näyttää negaa ja kuukautiset tulivat normaalisti, niin eiköhän tuo ole päivänselvää, että et ole raskaana.
jep.. mitä nyt täältä olen lueskellut niin monella tullut useammat kuukautiset, tai raskaus selvinnyt vasta lääkärin vastaanotolla.. että ei se ole niin sanottu jos menkat alkaa. ihan vaan se mietitytti että missä vaiheessa viimeistään raskauden kuuluisi näkyä testistä.. ehkä huonosti muotoiltu tuo kysymykseni, sry. Kumminkin samoja oireita kuin monella muullakin tänne kirjoittaneella ollut kuukauden verran, eikä ikinä ole ollut näin kummallista oloa :/ lääkäriin joka tapauksessa verikokeet ottamaan jotta saa jotain selvyyttä tähän.
 
Kakkupala
Moi! olen tässä miettinyt että voisinkohan olla raskaana. Rinnat arat ja " kutisevat" vessassa pitääpi juosta aika useesti ja maha turvoksissa ja kauhea väsy, nälkä mut ei tee mieli syödä mitään. ja nää oireet on ollut oviksesta asti. Mut se hämää kun syön pillereitä ja olisi vielä listaa jäljellä nii minulla alkoi " menkat kai" vuotoa tullut nyt kaksi päivää ja veri on aivan tummaa välistä kahtoo nii voisi sanoa että mustan ruskeaa.. se että ikinä ennen ei ole alkanu menkat kesken listan, ja pillereitä olen syönyt reilun 8 vuotta. ja ajatus että olen raskaana pyörii päässäni 24/7. Tiedän että jotkut kehottaa tekemään testin, mut en ainakaan ihan heti sitä ole tekemässä, syön nuo pillerit eka loppuun ja katson tuleeko " menkkoja enää". Olen todella kiitollinen vastauksistanne jo etukäteen :)
 
Kakkupala
Moi! olen tässä miettinyt että voisinkohan olla raskaana. Rinnat arat ja " kutisevat" vessassa pitääpi juosta aika useesti ja maha turvoksissa ja kauhea väsy, nälkä mut ei tee mieli syödä mitään. ja nää oireet on ollut oviksesta asti. Mut se hämää kun syön pillereitä ja olisi vielä listaa jäljellä nii minulla alkoi " menkat kai" vuotoa tullut nyt kaksi päivää ja veri on aivan tummaa välistä kahtoo nii voisi sanoa että mustan ruskeaa.. se että ikinä ennen ei ole alkanu menkat kesken listan, ja pillereitä olen syönyt reilun 8 vuotta. ja ajatus että olen raskaana pyörii päässäni 24/7. Tiedän että jotkut kehottaa tekemään testin, mut en ainakaan ihan heti sitä ole tekemässä, syön nuo pillerit eka loppuun ja katson tuleeko " menkkoja enää". Olen todella kiitollinen vastauksistanne jo etukäteen :)

nii ja nyt kun muistan nii muistini on huonontunut, kuten nyt taas sen huomasin. unohtelen kaikkea ja sitten naama alkanut kukkimaan " finnejä tullut" ääh.. ahdistaa..
 
Viimeksi muokattu:
Kakkupala
vieläkin on vuotoa mut alkaa oleen aika niukkaa.. ja armoton pää kipu on ilmestynyt, kahvia tulee yleensä juotua monta kuppia nii nyt ei oo maistunut kun yksi ja sekin aamulla. kahvin haju alkanut etomaan. :/ ja tossa saunassa kävin niin huomasin että nännien päästä on lähtenyt " väri" eivät olleet enää tummat..
 
jen
olen kuulu paria eri juttua ovulaatiosta, toise mukaa ovis o jo ohi kun limailu alkaa, ja ja toinen on et se just sillo päällä ku limailua on enemmä,, ja mun eräs kaveri joka on kätilö opiskelija niinsanoi myös että se on niiin että ovulaatio on sillo just päällä=/että joo...rupes vaa mietityttää et oliko viime peittojen heilutteluaikaan sitte ovulaatio vai ei??viime yänä mulle tuli iha ihmeellinen kipu, olin kyl just syöny lihapasteijan sillo yöllä,ja sitte jonku verran jälkeen niin alkoi alamahaa vääntää, siis iha alhaalta,kesti jonku 5-10 minuuttia ja meni sit ohi..plääh..ota nyt näistä selvää..viiko pääst viimerstää pitäs mennkkojen tulla...plääh

eile rupesin ihmetteleen kun mul o jo viikonpäivät turvottanu mahaa heti syömisen jälkeen, omituista siis maha menee iha kovaks ja pyöree ku rantapallo!!omituista=)ja sit googletin sitä, niin se on raskaus oire..jippidippidii,ehkäs olen paksuna=))
 
Viimeksi muokattu:
y-84
eile rupesin ihmetteleen kun mul o jo viikonpäivät turvottanu mahaa heti syömisen jälkeen, omituista siis maha menee iha kovaks ja pyöree ku rantapallo!!omituista=)ja sit googletin sitä, niin se on raskaus oire..jippidippidii,ehkäs olen paksuna=))
Miten kävi Jen? :)

Sä jaksat kirjoitustesi perusteella kyllä olla ihanan optimistinen..

Mä oon hengannu täs 4 päivää karmeen alavatsakipuilun ja hikoilun kourissa, ja viel tarttis viikko odottaa, ennen ku uskaltaa testata. Eka kierto vasta ilman ehkäisyä - en odota ihmeitä.
 
Viimeksi muokattu:
jenni88
Oon monesti kuvitellut raskausoireita ja joutunut pettymään. Mulla on 1v ja 4kk vanha tyttö ja toista yritetään. Aiemmin ei olla katsottu kierron mahdollisia hedelmöityspäiviä vaan menty ihan fiilispohjalta. Nyt ajoitettiin petipuuhat ovulaation aikoihin. Nyt vasta kp 23/25-30. Kaikenlaista pientä luulen liittyvän oireisiin kuten aivastelu, hiki, runsas ilma vatsassa johon heräsin yölläkin. Ilma vatsassa ei ole näissä määrin mitenkään normaalia. Välillä alavatsassa tuntuu et menkat alkais mut ei vielä pitäis. Ajoittain huimaa mm. kävellessä. Kovasti toivon et nyt olis tärpänny. Ei jaksais odottaa...
 
jassu
Itellä menkat reilu 2 vkoa myöhässä, alavatsa kipuja, turvotusta, äklöolo, koko ajan saa syödä jotain ettei ala huippaamaan.. Olishan tuo vissiin testi tehtävä, jos siellä vaikka pieni ihme olisikin :) Tosin, ennenkin ollut samankaltaisia oireita mutta aina tulos ollut nega.
 
Mumma82
Tällaisiin ketjuihin tulee helposti paljon niitä, jotka arvuuttelevat olevansa raskaana, mutta tässä nyt yksi joka myös ON! ;)

Itsellä ei mitään muita oireita ollut, kuin jumalaton väsymys niihin aikoihin kun menkkojen piti alkaa.
Saatoin nukahtaa töiden jälkeen viiden-kuuden aikoihin sohvalle, ja heräsin parin-kolmen tunnin päästä.... kunnes taas nukahdin uudestaan... :D Silloin heräsi epäilys, ja tein testin kun menkat olivat pari pvää myhässä - ja selkeä plussahan sieltä tuli! <3

Muut oireet (pahoinvointi, kipeät rinnat, turvotus..) tulivat vasta 6-7. viikolla, ja silloinhan jo tiesin olevani raskaana.

Tänään 27+0 :)
 
jj10
Ekassa raskaudessa tunsin kiinnittymiskipua, rinnat olivat arat, metallinmakua suussa ja itkin herkästi. En tokikaan arvannut noiden liittyvän raskauteen kun yritystä oli takana 1,5v ja toivo mennyt. Niin vaan tyttö tuli :)

Tänään plussasin ja aavistelinkin olevani raskaana. Alavatsaa on nipistellyt ja tämä väsymys on aivan kamalaa. Meinaa huimata ja välillä on kuuma ja välillä kylmä.
 
DuB
-Väsymystä
-Närästystä
-Turvotusta
-Kivuliasta vihlontaa vatsassa
-Aivan tajutonta hikoilua nukkuessa
-Vessassa pitää juosta useasti
...JNE. (Tuota vihlontaa on jatkunu pari- muutaman viikon)
 
Yasmine
Menossa 31/26-27. Menkkamaisia kipuja ollut jo yli viikon ajan. Neljä päivää sitten nännien ympärille ilmestyi vaaleita näppyjä, se on ainoa iso poikkeus normaaliin. Rinnat muuten kipeät ja suurentuneet, mutta niin ne on kai muutenkin tähän aikaan kierrosta. Äsken tuli sitten vähän vuotoa pyyhkiessä ja olen jo melkeen luopunut toivosta. Silti jaksan vielä haaveilla, että se on vaan jotain pientä vuotoa, joka loppuu pian. Ehdin jo pitkälle haaveissani kun kieroni on yleensä niin säännöllinen. Mistäköhän nää rintojen näpyt tuli jos ei raskaudesta? Mulla on ollut rintojen maitovuotoa jo reilusti yli vuoden, kilpirauhasongelmien takia.
Melkeen tuli itku kun näin verta äsken. Nyt täytyy kai vaan odottaa muuttuko nää menkoiksi... =(
 
audrrrey
- rinnat/nännit tosi arat
- hajuaisti parantunut paaaaaljon
- ruoka ei maistu
- vessassa saa käydä normaalia useammin
- vatsanippailut ja -vihlomiset
- tupakkaa polttaessa alkaa huimata eikä se muutenkaan enää oikein maistu
- mielialanvaihtelut, musta tuntuu että joko itken tai kiukuttelen nykyään ihan joka asiasta :D

Ja 5+0 siis mennään :)
 
Kolmas nappula
Tässä raskaudessa kipeät turborinnat jo pitkästi ennen plussaa ja vasemmassa silmässä sinnikäs elohiiri. Pientä vaaleaa rusehtavaa vuotoa ja sen jälkeen kaikki muut tyypilliset oireet päälle: kuvotus, palelu ja väsy.. ja plussa tikkuun. Kahvi maistui pahalle.
 
Milde
Tunnen oloni aika vainoharhaiseksi, mutta nyt olen kp 33 ja normaalisti vaihtelee välillä 26-29. Menkkoja eikä niiden esioireita ole kuulunut. Yleensä reilu viikko ennen alkaa rinnat turvota ja kipeytyä, vatsa turpoaa ja iho alkaa kukkia todella paljon. Tein testin vähän aikaa sitten, mutta näytti negatiivista. Tänään alkoi oikealla puolella alavatsaa pistävä kipu ja noita flunssan oireita sekä selkäkipuja on ollut kovasti.

Tiedän, että hormonivaihteluni ovat aina tosi kovat ja pari vuotta sitten pelkäsin raskautta, mutta oli ilmeisesti vain raju ovulaatio. Mutta voiko olla, että olisi vain esim. stressin takia kuukautiset jääneet väliin, kun ei edes oikein PMS-oireita ole ollut?
 
vierailija
Aivan mielenkiinnosta haluan itsekin tänne kirjoittaa.. tein testin kaksi päivää sitten apteekin omalla testillä, mutta nega tuli. Tosin, tein testin samana päivänä jolloin myös menkkojen olisi kuulunut alkaa. itselläni hyvin epäsäännölliset menkat ollut jo vuoden verran, kun lopetin minipillerit.

TÄMÄN HETKISET OIREENI:
• Jo 3-5 päivän ajan ollut jatkuvaa alavatsan nippailua.. vatsa ei kuitenkaan ole sekaisin.
• nännit ovat todella kipeät, hyvin kosketusarat. Pieni kipuilu tuntuu myös ihan koskettamattakin. Tämä itselläni ei kuulu menkkaoireisiin, hyvin harvoin rinnat lainkaan kipeät ja varsinkaan monena päivänä :eek:
• jokunen päivä sitten oli tunne siitä, että lämmöt olisi korkealla. töissä: kuuma-vilu-kuuma-vilu
• en osaa varmaksi sanoa tätä oiretta, mutta esimerkiksi eilen pahoitin mieleni siitä, kun en saanut koiraa nukkumaan viereeni peiton alle, vaan koira oli miehellä :D:D aika naurettavaa näin jälkeenpäin ajateltuna
• valkovuoto ollut erittäin runsasta..
• lievä pahoinvointi.. tunne, että haluaisin juuri sillä sekunnilla oksentaa, mutta näin ei onneksi ole vielä ainakaan käynyt..
• Eilisestä lähtien alapää ollut hieman kipeä.. hieman hiivatulehduksen tapaisia oireita(?) kuitenkin todella lievänä..


Ei kai muuta.. Menkkojen olisi kuulunut alkaa pari-kolme päivää sitten, tosi 100% varmaksi en voi sanoa sillä ovat välillä jopa viikonkin myöhässä. Odottelen kärsivällisesti vielä viikon ja tarpeen vaatiessa teen testin :)
 

Yhteistyössä