ensioireet

  • Viestiketjun aloittaja pyytää kauniisti
  • Ensimmäinen viesti
Fiona
Uskaltaudun nyt kaikesta huolimatta laittaa omia tuntemuksia, kun toi plussa viiva on niin vaalea vielä..

Kp 33/30 ajattelin, että nyt tää vois olla tätä. Kun väsytti niin hirveesti ja paleli.
Illalla kuitenkin tuli sellasta vaaleanpunaista vuotoa paperiin ja ajattelin, että ei nyt sitten tullutkaan vauvaa.

Kp 34/30 ajattelin kuitenkin testata kun vuotoa ei ollut tullut enempää. Olo oli todella väsyny. Haalea plussa tuli aconin kympillä :)

Kp 35/30 alkoi nännit nöpöttää, iltaisin lämmöt koholla ja veto pois. Hyvä , että jaksoi imuroida.

Kp 36/30 tein taas testin apteekin omalla ja vähän tummenpi plussa edellisestä oli. Sais kyllä vieläkin olla tummempi.

Tänään (37/30) olo on samalainen. Nyt vain odotellaan viivan vahvistumista ja että kaikki menee ok :)
En uskonut tämän olevan mahdollista, kun vauvaa odoteltu 1 v 7 kk.

Fiona
 
Alisa
Ensioireista ei kyllä voinut päätellä, että olisin raskaana, koska varsinaisia oireita ei ollut. Nyt kun jälkeenpäin mietin niin suurin osa menkkoja edeltävistä oireista puuttui juuri plussakierrossa. Ennen plussausta ihmettelin vain krapulamaista kurjaa oloa, joka oli vaivannut minua. Kun tein testin, en ollut uskoa tulosta, koska mitään pahoinvointeja, rintojen kipeytymistä jne. ei ollut. Nämä tulivat kyllä sitten myöhemmin n. viikosta 8 eteenpäin. Nyt ollaan jo kohta 14. viikolla menossa. Tsemppiä yritykseen, meillä se kesti 2 vuotta, mutta kyllä kannatti odottaa!
 
neitonen
Plussasin eilen ja viikkoja olisi laskujeni mukaan nyt kasassa 5+2. Minulla ei ole ollut oikeastaan tavallisesta poikkeavia oireita. Heti ovulaation jälkeen alkoi rintojen aristaminen (mikä on minulle ihan normaali menkka oire), lämmöt on koholla noin 37 ja menkkakipuja oli silloin tällöin parin viikon ajan, jotka ovat nyt kuitenkin hävinneet. Tänä aamuna oli ensimmäistä kertaa pientä äklötystä ilmassa.

Meillä myös yritys kesti kaksi vuotta ja onnellisesti raskaana! =) Suunniteltiin juuri tutkimuksiin lähtöä, mutta eipä onneksi tarvinnut mennä. Nyt vaan sormet ja varpaat ristissä toivotaan, että kaikki menisi hyvin.
 
Ninni
Mulla oireet alkoivat jo päiviä ennen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Rinnat olivat niin kipeät ,etti mahallaan voinut nukkua ja rintojen särkyyn heräsi yöllä. Mahaa ja alaselkää nipisteli hieman eri tavalla kun normaalisti. Silloin jo mietin voisinko olla raskaana? Mutta ei sitä tosissaan voinut miettiä ,sillä olimme yrittäneet lasta pitkään tuloksetta. :) Mutta samana päivänä kun menkkojen piti alkaa tein testin sillä olo oli ihan kuin olisin raskaana ,mutta silti tulos oli niin odotettu että vei jalat alta :). Nyt rv on 13 ja samat oireet edelleen. Paitsi että pahoinvointi, väsymys on liittyneet seuraan. :)
 
Airi
menkkamaisetoireet ennen plussausta. maha ei tällä kertaa mennyt sekisisn, niikuin normaalisti ennen menkkoja. plussan jäöleen ei mitään oireita. Ainoastaan pientä nipistelyä masussa, mitä muutenkin havaittavassia normaalin kuukautiskierron aikana. nyt lähes 1 vko plussasta on tisua alkaneet vähän turvota..tai oikeastaan kovettua, ne on sellaiset raskaan ja painavan tuntuiset. palelua oli, mutta se saattoi johtua myös kovista pakkasista, mitä oli vielä viikko sitten. Eli oikeastaan tulkitsen itseni oireettomaksi.
 
Plussaaja
3 pv ennen odotettuja menkkoja torstaina sanoin miehelle että enpä taida olla raskaana kun musta ei tunnu yhtään erilaiselta kuin tavallisesti. Kai raskaus pitäisi jotenkin voida vaistota, mutta ei ollut mitään tuntemuksia.

Perjantaiaamuna alkoi vatsassa krampata. Tavallisesti mulla tulee kauheita kramppeja samaan aikaan kun runsas menkkavuoto alkaa. Nyt tuli vaan pientä kramppausta jatkuvalla syötöllä eikä vuotoa. Siinä vaiheessa ekaa kertaa ajattelin että hups, ehkä tämä voisikin olla sitä...

Su uskalsin jo vähän hymyillä, kun olin ajatellut et menkat alkaa jo aamuyöstä. En uskaltanut mennä lenkille, kun ajattelin että ehkä siellä onkin joku, ja jos paljon töksähtelee liikkeet, niin tippuu vielä pois kyydistä.

Eilen aamulla oli ihan vähän etova olo. Tein aamupäivällä haamuplussan.

Ei rintojen arkuutta, ei väsymystä, ei huonoa oloa, ei oikeastaan mitään oireilua, vain vähän masun nipistelyä.
 
Annu-76
Mä olen nyt 3 päivää tässä ihmetellyt plussaa... (=

Pitkät, epäsäännölliset kierrot ja lapsettomuuspoliaikaa odotellessa oli yrityksenkin kanssa ollut tässä kierrossa vähän niin ja näin... eli täytyy sanoa, että lauantai-aamun plussa tuli ihan täydellisenä yllätyksenä niin mulle kuin miehellekin. 1v 4kk ehti kulua ehkäisyn pois jättämisestä.

Plussan jälkeen kun mietin (oli heti ihan selvä plussa, mutta epäsäännöllisten kiertojen takia tarkkaan tiedä, millä viikoilla mennään), niin olen ehkä 1,5 viime viikkoa ollut tavallista väsyneempi ja viluisempi.

Nyt plussattuani, kun mittasin lämmöt, niin se oli 37, kun yleensä on 36,3. Viikonloppuna hiihtäessä ja kävellessä hengästyin tavallista helpommin. Mitään selvää pahoinvointia ei onneksi ole ollut, mutta jo viikon-pari olo on ollut kumman kylläinen. Ei tule nälkä.
 
rv 6+1
mulla oireina menkkamaiset kivut alavatsalla, (jotka jo hellittäneet), rintojen turvotus, väsymys ja kusella oon ravannu parin tunnin välein alusta asti! Lisäksi viime päivinä olen huomannut hengästyväni todella helposti ihan vaan kävellessä.
 
Tuleva äiti
Mulla tuli oireet plussaamisen jälkeen...eli normaali kuukautisia edeltävä rintojen arkuus jatkui ja keskittymiskyky heikkeni...kait väsymyksestä johtuen....
sitten nyt myöhemmin alkuraskaudesta kuvotus, alavatsakivut ja palelu ovat myös tulleet kuvioihin mukaan....
mutta ihanaahan se on odottaa :)
 
Matleena
Tänään tuli PLUSSA!!

....ekasta kierrosta. :)

Oireina olivat kovat menkkamaiset kivut, varmaankin oviksesta lähtien ja varsinkin silloin! (kouristelin kuulema yölläkin) Tällä viikolla olisin voinut vannoa useana päivänä, että parin tunnin päästä monnit alkaa, mut eipä kuulunut.. Kolmatta päivää rinnat tosi turpeet, et unenpöpperössä päätin sitten testata ja vahva plussa sieltä aamuisella pärähti... aika jänskää... Kaksi viikkoa sitten jo varuilta alavatsasäryn vuoksi testasin, mutta silloin vielä negaa näytti.
 
Uhhuh
Hyiih, kun mua alkoi oksettaa.. Eka kierto vasta ehkäisyn jälkeen, (ovis noin viikko sitten) ja tulin lueskelemaan näitä. Pistin kuumemittarin kainaloon, ja sit nous pulautus kurkkuun, lämpö oli 37, kun normaalisti 36.3. Ihan kiva tietää, että mimmosia oireita teillä. Mä vaan jotenki hämmennyin, kun tässä saattais olla raskaus aluillaan. Siis toivottu on ja yhdessä päätetty kokeilla, mutta jotenki ei pysty käsittää. Toivottavasti olen väärässä, tai toivottavasti en. EN TIEDÄ mitä tässä ajatella.
 
Meijuli
Aloin aavistelemaan n.viikko ennen menkkojen alkua, että voisikohan pikkukakkonen olla tulossa.... olin meinaan tooodella väsynyt!! lisäksi muutamana iltana pahanolon kohtaus, mutta oksentamaan ei tarvinnut lähteä. Menkat oli kolme päivää myöhässä kun tein testin, enkä yllättynyt kahdesta tasavahvasta viivasta.

Nyt oireita(6+3) jatkuva väsymys, iltaisin etovaa oloa, rinnat turvonneet, mahassa välillä tuntuu menkkamaisesti.
 

Yhteistyössä