ensioireet

  • Viestiketjun aloittaja pyytää kauniisti
  • Ensimmäinen viesti
manta
hurjaa, nyt pääsen itsekin tänne kirjoittamaan oireista! pää on vieläkin pyörällä, sillä en tässä kierrossa saanut ovistesteihin lainkaan tasavahvoja viivoja ja silti plussa pärähti!

oireet:
1) sairaan kipeet + kovat rinnat, rinnoissa myös vihlontaa
2) vatsassa, emätimessä ja nivusissa on tuntunut aika ajoin vihlontaa ja sellaista omituista kuumotusta
3) lämmöt olleet 37-37,3
4) välillä huimaa, vaikka on aivan paikoillaan.
 
sisko
Lasten elokuvaa (Möhköfantti) katsoessa aloin itkemään. Siitä tiesin olevani raskaana. Testi varmisti seuraavana päivänä tuloksen ja nyt menossa 37+5.

Myös ekassa raskaudessa herkistyin kummallisille asioille, itkin kun katsoin aivaan vieraan ihmisen hautajaisia telkkarista...
 
Santr@
Minäkin pääsen vihdoin viimein tänne kertomaan oireistani =)

Ennen plussaa :
-masu turvoksissa
-ei nälän tunnetta, täysiolo koko ajan
-rinnat turvoksissa, ei kipeät
-menkkajuilintoja !

Plussan jälkeen :
-ei turvotusta juurikaan
-nälkä palannut
-rintoja vihloo välillä
-menkkajuilintoja
-huono olo aamuisin, pakko syödä tai juoda

 
jännäilijä
olipan pakko taas lukea näitä oireita kun itse jännäilen vkolla 17, josko tämän kierron kylvö kantaisi satoa =)
Edellinen raskaus päätyi keskenmenoon ja siinä raskaudessa oli ihan selkeet oireet, mutta nyt ei ole kyllä ollut mitään tuntemuksia verrattuna siihen. No onhan noita muitakin tapauksia, jotka ovat olleet oireettomia.
 
Hannamari
En tosiaankaan olis arvannut, että raskaana oon heti ensimmäisestä ehkäisyttömästä kierrosta. Odottelin vain menkkoja saapuvaks... maha oli samalla lailla turvonnut. Mies pakotti kuitenki testaamaan ku menkat oli viis päivää myöhässä ja paksut viivat paukahti!! olin pudota pönttöön samantien!!!
Sen jälkeen alkoi väsymys, mut ei muita oireita vieläkään.. no mahassa joskus tuntuu menkkamaiselta. Ja nyt on jo 9.viikko menossa!
 
Nitta
Mulla oireita tuli jo muutama päivä ennen ku menkat piti alkaa, alitajiusesti kai arvasin et oon raskaana, mut en voinut heti uskoa. Rinnat turpos, mutta muuten oli semmonen olo, niinku menkat alkais ihan hetkellä millä hyvänsä.. Kun oli 1 pv:n myöhässä, arvasin et oon raskaana ja pari päivää myöhemmin tein positiivisen testin.. Nyt menossa 29+6 =)
 
Jännätään taas :)
Plussahan sieltä joten omat jutut kiertoon:
- huikea väsymys jatkuvasti
- menkkajuilintaa muttei kuitenkaan samanlaisia kouristeluja
- pientä kuvotusta iltaisin
- hiukan poissaoleva olotila
- rinnat tosi kipeät (on myös ennen menkkoja muttei tällaiset kovat paukurat)
- koko ajan nälkä
- vatsa kuralla :(

Ellin laskurin mukaan 4 + 6
 
Lellu
Jee, vihdoin pääsen kirjoittamaan omat oireeni....Plussa oli todellinen yllätys, joten en yhtään osannut odottaa sitä...

Oireet ennen plussausta:
-menkkamaiset juilinnat
-repäisykipuja aivastaessa
-huulessa haavauma (ei herpes)

Plussauksen jälkeen:
-rinnat kasvaneet yhden kuppikoon, kipeät ovat
-lievää etova oloa
-nälkä
-yöllinen pissahätä
 
Tiuhti
Tässä mun oirelistaa:
- aamulämmöt korkeella
- rinnat arat
- jonkinlaista valkovuotoa oviksesta asti
- nälkä jatkuvasti
- vessassa pitää juosta useammin
- hullujen unien näkeminen =)
 
Nelly
Ensioireet mulla:
-Menkkamaiset kivut + muut oudot vatsanpohjan tuntemukset
-Väsymys, hajamielisyys
-Lämmöt ollu koholla ovulaatiosta lähtien, 37,0 tai jopa yli
-Rinnat tuli araksi vasta muutama päivä testin jälkeen
 
Kaza
Miulla ensimmäinen oire oli se että rinnat tuli melko kipeeks ja araks ja oli turvonneet. Siitä epäilin vahvasti olevani raskaana. Ja kun ei kuukautisia kuulunu, tein testin joka näytti vahvaa plussaa. Tein sen testin muistaakseni apaut 5vrk siitä kun kuukautiset olis pitäny alkaa. Sitte kohta alko tulla väsymystä ja muistan ainaki että olin hirmu vilune ja tais olla sellasta pientä lämpöä varmaa kokoaja.
 
kukkanen
Ekassa raskaudessa tuli muutamaa päivää ennen odotettuja menkkoja rinnat TODELLA kipeiksi, suihkussakin sattui. Toinen raskaus nyt hyvällä mallilla ja oireita ei oikeestaan ollut minkäänlaisia. Vasta noin viikolla 7 tuli hieman pahaa oloa ja rinnat kasvoivat, mutta ei tulleet missään vaihees kipeiks. Aconilla testasin plussan jo kp 24/28. Nyt menossa rv 28.
 

Yhteistyössä