ensioireet

  • Viestiketjun aloittaja pyytää kauniisti
  • Ensimmäinen viesti
No uppista!!
Uppista on sit väärällä palstalla! Ei oo kiva kun joku tulee latistaan toisten odotusta. Ei monikaan meistä helpolla ole tälle palstalle päässyt. Että uppista vaan itselles.
 
Pioni
Nyt tosi alussa rv4 menossa.

Oireet:
-palelu
-tukkoinen olo
-kauhea jano ja pissahätä koko ajan
-lievä närästys
-alavatsalla ""outoja"" tuntemuksia
-vatsan vihlonta äkkinäisissä liikkeissä
-finnit
-hiusten rasvoittuminen

Plussatestin tein jo muutama päivä ennen menkkojen alkamista, kun oli vaan ihan sellanen tunne, että nyt on tärpännyt. Ehkäisy on just vasta jätetty pois ja naimisiin mentiin 1,5 vkoa sitten.
 
tilda
Ihan ensimmäinen oire oli noin viikko oletetun ovulaation jälkeen ilmennyt verenvuoto (kirkkaan punainen), jota esiintyi parina päivänä, mutta niin vähän että ainoastaan veskipaperista huomasi. Seuraavaksi tuli menkkojen puuttuminen, normaalia tiheämpi lepopulssi sekä positiivinen raskaustesti. Nyt meneillään rv 6 ja erityisiä oireita ei pientä alavatsan vihlontaa lukuunottamatta ole ollut.
 
Loviisa
Tyypillisten menkkamahakipujen lisäksi rinnat oli itsepintaisen kipeät päivästä toiseen. Etenkin aamulla sängystä noustessa ja kävelemään lähtiessä sattui kovasti. Toinen oire, mikä hälyytti uudesta elämästä oli huimaava tunne ja paha olo korkeilla paikoilla. Esim. jäähallin katsomoa kiertäessä tuli huono olo, mikä ei ole mulle tyypillistä. Mies alkoi jo olla varma raskaudesta ennen kuin itse uskoin, olinhan jo hyvällä mielikuvituksella varustettuna uskonut monta kertaa aiemmin olevani raskaana. Mutta plussaa testi näytti, kun sen viimein tein!
 
Minde
Ainoa asia mistä oikeastaan tiesin että nyt on tärpännyt oli lämmöt (eivät laskeneet kp28/28 mennessä jolloin plussasin).

Lisäksi menkkakipuilua oli viikkoa ennen oletettuja menkkoja, tätä ei ole tapahtunut koskaan ennen.

Nyt rv 5+2 ja rinnatkin alkavat olla arat sekä etoo silloin tällöin iltasella :)
 
lääkäri
Polycystic ovary syndrome PCOS, eli polykystinen munasarjaoireyhtymä. Siihen liittyy polykystiset munasarjat (PCO) ja seuraavia oireita:pidentynyt tai puuttuva kuukautiskierto, akne, hiustenlähtö, hirsutismi (karvaisuus) ja ennen kaikkea hedelmättömyys. Monimutkainen hormoniaineenvaihdunnan häiriö, jonka altistavana tekijänä pidetään ylipainoa.
 
Catty_
Aamulla plussanneena voin nyt kertoa...eipä oikeestaan mitään pahempia oireita vain masuturvotusta/ilmavaivoja vähän, finnejä (jättisuuria) paukahti nassuun. Rinnat on ehkä aavistuksen kipeenä. Tänään on ollut jonkinlaisia "repäisy kipuja". Siinäpä nuo sitten oli... oireita odotellessa....
 
Rv 10+1
Mulla ei ollut yhtään mitään oireita, ei sit mitään. Ainut "oire" oli, että kuukautiset jäi pois. Menkkakipuja kylläkin oli jonkin verran. Mulla ei kyllä ole tähän päivään mennessäkään ollut mitään oireita tästä raskaudesta.
 
pooh
Ihanaa, vihdoinkin pääsen kertomaan mun ensioireet:
-nilkat kipeät ja maha pullahti esiin (turvotusta)
-viluisuus
-jatkuva pissahätä
-pari päivää ennen kun menkat piti alk, kuvotus
-rinnat tuli kipeämmiksi, kun menkkojen olis pitäny alkaa
-aivastaessa, yskiessä tai nopeissa liikeissä joskus repäisevää kipua vatsalla
 
vihdoin!
Tässä ois ensioireita, vihdoinkin!
-paleltaa
-väsyttää
-pissattaa jatkuvasti
-menkkamaiset tunteet ja muu "erilainen" alamahassa
-nännit kipeät (vaikka joskus aina muutoinkin.)
-ilmavaivoja...
-ja mikä parasta ei tehnyt vähimmässäkään määrin mitään karkkia ym. :)
 
Mermaid
Minulla ei ennen normaalia kuukautisten alkamispäivää ollut mitään poikkeavia oireita, vaan ihan tavallisia menkkaoireita. Olin ihan varma, että en ole raskaana, koska ei ollut mitään sellaisia sisäisiä tunteita, että mahassa tapahtuu jotakin (mitä täällä usein voi lukea) tms, vaan todellakin ihan normaaleja kuukautisia edeltäviä oireita. Sinä pvänä kun kk piti alkaa, alkoi tulla ruskeaa tuhrua. koska oltiin reissussa, jossa vessat kamalia, laitoin hotellissa jo tamponinkin valmiiksi. Yllätys oli, että kuukautiset ei missään vaiheessa alkaneetkaan, vaan tuli vain erittäin vähän tuhrua. Kouristelua oli kyllä paljon, mikä normaalisti tietää kk alkamista. Sitten alkoi nännit kipeytyä huomattavasti enemmän kuin koskaan kuukautisten aikana, normaalisti vain rinnat arat, ei niinkään nännit. Alavatsan väännöt, vihlomiset ja särky (aina myös ennen kuukautisia) jatkui ja muuttui isommaksi. Se oli myös outo oire, että nännien ympärillä muutama rauhanen paisui huomattavasti. Luulin, että kyseessä oli joku tulehdus, koska oltiin niin kuumassa ilmastossa. Loppujen lopuksi olin varma raskautumisesta, kun hotellihuoneessa paleli, vaikka ei ollut kylmä ja alavatsaa särki ihan tosissaan. ravintolassa syöminen loppui avan yhtäkkiä kun vilkaisin naapuripöydän salaatissa olevia rusinoita.
Nyt pitäisi olla menossa 6. vko ja rinnat on todella arat. Vatsan väännöt ja säryt ovat jatkuneet ja vatsa välillä aika sekaisin (tätäkin luulin matkaripuliksi :)
Mutta siis toivojille vielä lohdutukseksi, että en olisi ikinään uskonut olevani raskaana ennen kuin kk myöhässä ja oireita alkoi ilmaantua. Kerrankin en alkanut heti testaamaan vaan vasta kp 37/31, koska ei ollut testiä matkassa mukana ja muutenkin muuta ajateltavaa. nyt toivotaan, että kaikki menee hyvin. hurjan paljon tsemppiä kaikille haaveilijoille! Yritys kyllä palkitaan!
 
kipsun äippä
tein toissapäivänä plussa testin :) ja oireet alkoivat heti! tosin sitä ennen myös minulla rintojen pientä arkuutta ja masu pipiä. Esikoista odottaessa oksensin 8.kk,nyt ei pahasta olosta tietoakaan (ainakaan vielä) Nyt innolla odotan ensimmäistä neuvolakäyntiä.
Kaikkea hyvää odottajille,nautitaan raskaudesta oireineen päivineen :)
 
Jännätään taas
Kerran jo tähän ketjuun omista oireista pääsin kirjoittamaan, mutta se raskaus meni kesken :(
Nyt sitten eka kertaa km:n jälkeen jännät paikat, kp 26 / 27-30... eli uppp...
 

Yhteistyössä