Entä jos lapsivesi menee suihkussa? Mistä tietää? Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettivä

Vieras
Tämä on todennäköisesti sarjassa tyhmiä kysymyksiä, mutta..

Tuli vaan mieleen kun tänään 29+0 ja 2pv sitten suihkussa tuntui kun olis mennyt reittä pitkin lämpimämpää vettä. Ajattelin sen vain tuntuvan erilaiselta kun en ollut vielä ehtinyt kastella joka paikkaa ja olin käynyt saunassa, mutta myöhemmn tuli mieleen että ei kai se vaan voinut lapsivettä olla. Mitään ei ole kuitenkaan sen jälkeen tullut, torstaina lääkärin mukaan kohdunkaula kiinni ja kanavaa jäljellä (kait, kuulin hänen mutisevan vaan jotain täällä kaikki hyvin tms) eikä mitään virtsankarkailuakaan ole. Mulla on vielä GBS:kin kyllä :(.

En tiedä, ei supistele erikoisesti eikä ole kipuja, maha vaan tuntuu jotenkin erilaiselta mutta se on nyt kasvanut aika paljon, noussut lantiosta ja ns. levittäytynyt sivuille että ehkäpä se johtuu vaan siitä. Eikö lapsen liikkeet tuntuis terävämpinä jos vettä ei olisi? Minusta ne on vaimeampia (liikkeitä kuitenkin tulee hyvin kun seuraa, joten ajattelin johtuvan kohdun kasvusta).

Tihkumisesta en tiedä, mutta jos suurin osa lapsivedestä lorahtaa viemäriin, niin sen huomaa siitä, että vatsa muuttuu jotenkin "tiiviimmäksi". En osaa oikein selittää, mutta ainakin itselläni kun lapsivesi meni (sänkyyn, siistä ei voi erehtyä), oli vatsa heti ihan eri tuntuinen. Lapsivesihän ikäänkuin voitelee lapsen liikkeitä kohdussa.

Musta tuntui vesien menon jälkeen, että vatsa "lysähti" kasaan selällään maatessa. Se ei ollut enää niin täysi.. SElvä ero kumminkin oli. Vedet meni kerralla.

Mä kyllä tunsin vesien lirahtelun (tai oli se vähän isompaa kun lirahtelu) emättimessä. Ei siitä voinu erehtyä. Ja sit kun ne kunnolla meni kaikki, niin sen vasta tunsikin.

Niin ja siis tosiaan mulla on kyllä yks synnytys takana jo mutta olin niin helkutan kipeä siinä vaiheessa kun kalvot puhkaistiin että ei oikein mitään hajua millainen se maha oli sen jälkeen.. Jotenkin muistelin että lapsen liikkeet tuntuu paremmin mutta kuten sanottua muistikuvat koko synnytyksestä on sen jälkeen melko hataria.. Itse vesikin tuli kuulemma kahdessa erässä kun lapsi oli "tiellä" niin määrästäkään ei tietoa..

Mutta ehkäpä se ei tosiaan ollu lapsivettä jos sen niin selkeesti huomais :) rupesin vaan miettimään kun on tämä streptokokki että olisko sitten kuitenkin ihan kaiken varalta pitäny käydä näytillä.

Lapsivesi voi todella mennä huomaamattakin. Minulle kävi kerran näin.
Olin tosin jo onneksi synnärillä. Kävin vessassa pissalla ja vedet oli menneet siinä samalla...en käsitä miksi en tuntenut tai tajunnut, olin kai ihan väsynyt...seuraavassa sisätutkimuksessa kätilö sitten totesi vesien menneen ja siinä olikin ihmettelemistä. :) Vauva syntyi pian sen jälkeen.

Yhteistyössä