Entä jos on 2 sektiota takana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
eli kolmas synnytyskin on sektio.
Jos meidän kolmas lapsi on pahasti sairas ( lapsivesipunktion tuloksia siis odotellaan ) ja raskaus päätyy keskeytykseen niin syntyykö lapsi normaalisti alakautta vai sektiolla?
Syy sektioihin on ahdas lantio.

Itse olen miettinyt myös samoja asioita. Ja sitä, että jos kaks sektioo takana ja sitten tulis joku kohtukuolema, joka myös leikattaisiin, jonka jälkeen lääkärit sit sanois, että ei enempää sektioita kun kolme jo takana:( mut koskaan ei voi tietää.. Olis vaan tosi kauheeta, kun ei enää vois tehdä lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja sektiomama:
Itse olen miettinyt myös samoja asioita. Ja sitä, että jos kaks sektioo takana ja sitten tulis joku kohtukuolema, joka myös leikattaisiin, jonka jälkeen lääkärit sit sanois, että ei enempää sektioita kun kolme jo takana:( mut koskaan ei voi tietää.. Olis vaan tosi kauheeta, kun ei enää vois tehdä lasta.

Tätä minäkin pelkään. Siksi tahtoisin voida synnyttää tämän sitten alakautta.
Mutta kuten sanottu! Toivon etten tuohon tilanteeseen joudu.

no eikai nyt kolme sektiota automaattisesti tarkoita ettei missään nimessä sais vielä neljättä tehä... riippuu tietysti jokaisen omasta tilanteesta käykö vai ei...

paitsi että jos on tehty sektiot lähekkäin voi kohtu olla heikentynyt ettei kestä oikeita supistuksia, että on vaara revetä. eli en oo sittenköön varma voitko..

Alkuperäinen kirjoittaja www:
jos vauva on pikkuinen pikkuviikkoinen niin uskon että voi tulla alateitse.

Niin, mut tässähän on se vaara että kohtu repee supistusten takia, koska supistuksethan on silti kovat, oli vauva pieni taikka iso.

Alkuperäinen kirjoittaja t:
no eikai nyt kolme sektiota automaattisesti tarkoita ettei missään nimessä sais vielä neljättä tehä... riippuu tietysti jokaisen omasta tilanteesta käykö vai ei...

Ei toki tarkotakaan, mutta monesti 3 on se lukumäärä mitä suositellaan. Sit alkaa tulemaan jo enemmän riskejä.

täällä takana sektio perätilan takia -02,hätäsektio rv36 istukan ennenaikanen irtoaminen -07,ja nyt km rv18+6 ja synnytin alakautta ja se meni ihan hyvin se ite synnytys... Ikävä vaan kahta pientä enkelipoikaa <3

Yhteistyössä