entäs kun lapsi ei tykkää ulkoilla, 3v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
meillä 3v tyttönen ei tykkää ulkoilla jos ei ole jotain ohjattua toimintaa esim. hippaa tms. Päiväkodista tulee palautetta että ei tee mitään ulkona, seisoo vain pihalla tai haahuilee, korkeintaan suostuu keinumaan. Kun tädeillä ei riitä aikaa olla koko ajan järjestämässä ohjattua leikkiä vaan lapsen pitäisi itse leikkiä siellä.

Näin on aina ollut, lapsi ei ole koskaan oikein tykännyt olla ulkona, ehkä ekan 15min jaksaa jotain hiekkis liukumäki jutttua, sitten haluiaisi jo sisälle leikkimään. Sen sijaan pitää askarstelusta, lukemisesta, laulusta jne.

Onko muita joiden lapsi ei pidä ulkoilusta?

meidän 4,5v tyttö ei myöskään viihdy ulkona. ei osaa keskittyä mihinkään leikkiin, juoksentelee vaan paikasta toiseen. keinumisesta tykkää kyllä, mutta mieluummin olisi sisällä. ja me kuitenkin ulkoillaan tosi paljon ja aina vinkuu vastaan. itsekin touhuan aina lasten kanssa ulkona. päiväkodista en ole kuullut mitään etteikö siellä leikkisi.
ei kaikki tykkää, pitää vaan kannustaa pihalle.

Meillä on 5v joka itse sanoo, ettei ole "ulkoilmaihminen" :) jos saa itse valita niin ei lähde ulos millään säällä, mutta kun sen sinne ulos saa houkuteltua, ja jos on kavereita tai vanhempien auttamista viihtyy kyllä pitkäänkin.
Koko ikänsä ollut samanlainen...isosisko taas olisi ulkona vaikka aamusta il taan!

Yhteistyössä