Hae Anna.fi-sivustolta

enteitä?

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Pihlaja, 31.08.2005.

1. Pihlaja Vierailija

Mistä saa alkunsa suraava ""ilmio"":

Olen esim. kaupungilla ja ajatuksiini tulee ihan yhtäkkiä joku puolituttu ihminen jota en ole aikoihin nähnyt. Mietin hajamielisesti että mitähän Xlle kuuluu nykyään.
    Ja kuluu vähän aikaa, muutama tuntikin, ja tämä aiemmin ajattelemani ihminen tulee vastaan.

Kyse on siis kavereista, puolitutuista, esim. entisistä koulu- tai kurssikavereista.

Näin on käynyt monta kertaa, ja aina sitten pysähtyessani vaihtamaan kuulumisia, totean hymyssä suin että
    ""ajattelin juuri sinua"" :)

2. Everett Vierailija

Emme tiedä.

Mikäli joku varmuudella pystyisi kysymykseesi vastaamaan, olisi kyseessä suurin tieteellinen sensaatio sitten painovoiman keksimisen. (Ja hieman rohkenen epäillä, että hän ei tutkimustuloksiaan ihan ensimmäisenä täällä Elleissä julkaisisi :)

Monenlaisia teorioita on toki esitetty. Ja voidaan olettaa, että kun tämä selviää, selviää muutama muukin avoin kysymys. Kuten ehkä esim. se, että mihin selvänäkeminen perustuu.

Mikäli asia sinua todella kiinnostaa, yksi hyvä paikka aloittaa on http://en.wikipedia.org/wiki/Synchronicity

Minuakin tämä aihe kiinnostaa kovin, ja olen jonkinlaisen tulokseenkin mielessäni päätynyt. Mutta ilmiö on niin vahvasti sidoksissa siihen, että minkälaiseksi todellisuuden ylipäätään mieltää, että ei välttämättä ole kovinkaan tuloksekasta keskustella tästä yksittäisestä ilmiöstä näin monimuotoisella foorumilla.

Ensin pitäisi ymmärtää ja päästä sopimukseen siitä, että mitä on tietoisuus, aine ja aika.

3. Leppis Vierailija

Minulle tuollaista tapahtuu usein.

Jostain syystä ajatus sellaisesta ihmisestä, jota en useinkaan arkisessa elämässäni mieti, tulee mieleeni yllättäen. Ja kuinka ollakaan juuri tuo ihminen saattaa tulla tunnin päästä kaupungilla vastaan.

Sama asia tapahtuu tv-ohjelmissa. Voin miettiä kotona ääneen, että miksei jotain sarjaa tai elokuvaa voisi tulla uudestaan, kun siitä esim. lapsena pidin. Niin johan se kohta tulee tv:stä. Näin kävi juuri muutama viikkoa sitten Jerry Lewiksen elokuvien kanssa.

Ihme juttu. Eräänlaista selvännäköä, intuitiota vai mitä se mahtaakaan on? Mutta on kiva huomata, että joskus näihin asioihin tulee hetken kuluttua vastaus....

4. juno Vierailija

Nämä asiat taitavat olla paljon yleisempiä kuin kuvitellaan :} minullekkin kävi viime vuonna, että ajattelin entistä kämppistä jota en ollut nähnyt yhdeksään vuoteen. Kävelin kauppaan ja siellä hän sitten olikin, miltei törmäsimme hyllyjen välissä. Ajattelen jotakuta ja sitten puhelin soi tai saan mailin. Mieheni saan soittamaan tai tulemaan kotiin kun keskityn ja ajattelen miestäni, pyydän häntä soittamaan.

Minäkin ajattelen noita tv-ohjelmia ja sitten ne tulevat. Yleensä kyse on jostain leffasta.

Olen saattanut myös ajatella jotain esinettä tai asiaa mitä haluaisin. Sitten se jotain kautta minulle tulee, joko lahjaksi tai bongaan sen kirpputorilta yms.

Luulen että näitä sattuu kaikille joskus?

5. Muuan Vierailija

Minullekin on tuttua esimerkiksi yhtäaikaiset puhelut, kun on juuri soittamaisillaan tietylle ihmiselle niin puhelin soi ja tämä tietty henkilö soittaa. Tapahtuu hyvin usein eikä aina edes lähi-ihminen ole kyseessä.

Erään ystäväni kanssa meillä oli niin vahva telepaattinen yhteys että joskus luotimme siihen niin paljon että käytimme sitä yleisesti kommunikointikeinona. Toiminut esim tunturivaelluksella ja kaupungissa monin eri käytännöllisin tavoin... kun aina ei ole voinut huutaa.

Kysymyksessä on lapsuudenystävä ja sukulainen.

6. Stella Artois Vierailija

Kaikista hämmentävin tämäntapainen kokemus sattui minulle vähän yli vuosi sitten, kun tulin vain eräänä päivänä miettineeksi, että mitenköhän se yksi Bodominjärven surmista selvinnyt (en silloin vielä tiennyt hänen nimeään) on elänyt elämäänsä. Viikkoa myöhemmin tuli tieto, että poliisi on pidättänyt murhiin liittyen jonkun todennäköisin syin epäiltynä. Seuraavana päivänä luki lehdissä, että se on juuri Nils Gustafsson.

Tämä tarina on tosi.

7. dhi Vierailija

Jos sallitte minulla olisi teoria. Olemme elävä organismi, tunnistamme tapaamiemme solujen energiat jo kaukaa. Nämä ihmiset tulevat mieleemme heidän energiastaan ja ajattelemalla heitä luomme todellisuutta. Kun kysyt maailmankaikkeudelta se vastaa.Kun kysyt mitähän sille ja sille kuuluu saat vastauksen tapaamisen muodossa. Ymmärtääkseni toiselta taholta ohjaillaan näitä tapaamisia onnistumaan jos tilausta ja mahdollisuutta on. Tämän teorian mukaanhan meidän on oltava varsin tarkkoja sen suhteen mitä ajattelemme.

8. Maru Vierailija

Saako pyytä Evilän kuvia mahdollisimaan paljon kuitenkin telkkariin .::)

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri