Enterorokko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Voiko siinä tulla näppyjä vaan pari?Kun lapsella muutama selässä ja muutama ohimolla ja yksi sääressä.
Ei muita oireita,esim kuumetta tms.
Voiko enterorokkoon kuulua vatsavaivat?

Voi tulla vain muutama näppy ilman muita oireita. Meillä oli näin. Ja tiedän että oli enterorokko, koska tarttui lasten serkkuvauvaan, joka menikin sitten niin huonoon kuntoon että oli sairaalassa pari päivää ja siellä tutkittiin ja todettiin enterovirus. Tosin onhan se vauva voinut saada enteronsa muualtakin, mutta todennäköisintä oli että meiltä.

Voi tulla vain muutama näppy ilman muita oireita. Meillä oli näin. Ja tiedän että oli enterorokko, koska tarttui lasten serkkuvauvaan, joka menikin sitten niin huonoon kuntoon että oli sairaalassa pari päivää ja siellä tutkittiin ja todettiin enterovirus. Tosin onhan se vauva voinut saada enteronsa muualtakin, mutta todennäköisintä oli että meiltä.

kiitos,sitä itse veikkasin kun sitä liikkeellä lähipiirissä,ja vesirokko on jo sairastettuna.Tuota mahan löysyyttä jäin miettimään myös,mutta kuulunee tuohon myös.

[QUOTE="vieras";25656404]kiitos,sitä itse veikkasin kun sitä liikkeellä lähipiirissä,ja vesirokko on jo sairastettuna.Tuota mahan löysyyttä jäin miettimään myös,mutta kuulunee tuohon myös.[/QUOTE]

Enterorokko

Ton mukaan löysä vatsa kuuluu asiaan.

Tyttärelläni oli pari viikkoa sitten enterorokko. Se meni niin että oli pari päivää kova kuume, ja sen jälkeen ilmestyi pari hassua näppyä suun alueelle ja yksi näppylä käteen. Ei ollut siis todellakaan montaa näppyä. Itse sairastin saman rokon pari päivää myöhemmin, mulla oli vaan kuumetta ja kurkku kipee, ei yhtään näppyjä. Sitten kun se tarttui mieheen sillä olikin sitten jalat täynnä niitä näppylöitä. Ja todella varmasti se oli enterorokko koska juuri samana päivänä kun lapsi sairastui pk:ssa kerrottiin että siellä on liikkeellä enterorokkoa.

Meillä oli joskus sillon niin, et poika oli näppyjä täynnä. Mun äitillä oli vaan pari näppyä. Mulla ei yhtään. Mut ilmeisesti myös mulla rokko oli ollut koska jälkitautina myäs mulla lähti kynnet.

Ketjun aloittajan kertomat oireet kuullostavat paremminkin vesirokolta. Vai oletteko sen jo sairastaneet? Sekin voi mennä lähes huomaamatta, muutamalla näppylällä ohi.

Meillä enterorokko tuli lähes näpyttömänä, mutta erittäin kivuliaana. En olisi edes tajunut kyse olevan enterorokosta, jos ei päiväkodin hoitaja olisi kertonut sitä olevan kovasti ryhmässä liikkeellä ja lapseni oireiden sopivan kuvaan. Ainoat näpyt olivat suupielten ympärillä ja olin itse kuitennut ne tomaatin polttamiksi. Jalkapohjat olivat lapsella todella kipeät, mutta näppyjä ei pystynyt havaitsemaan kuin todella tarkasti katsoessa.

Yhteistyössä