V
vierailija
Vieras
Miten entinen DPRK:n (Pohjois-Korean) ihailija voi palata normaaliin elämään? Olen ollut neljä vuotta lamaannuksen vallassa. Aiemmin ihannoin Pohjois-Korean loistavaa omavaraisuutta, sinnikästä puolustustahtoa ja kunnioitusta johtajia kohtaan, mutta illuusio särkyi Pohjois-Korean liityttyä Venäjän puolelle Ukrainan sodassa. Ennen en uskonut, että Pohjois-Koreassa oli työleirejä ja nälkää, tai en sitä ainakaan ääneen myöntänyt, mutta nykyään en näe syytä koettaa kiistää faktoja.
Olen yrittänyt käännyttää entiset ystäväni ja työkaverini jucheaatteeseen, olen uhkaillut ja häiriköinyt toimittajia, olen tehnyt pientä haittaa Etelä-Korealle, Japanille ja Yhdysvalloille. Miten tästä voi enää palata kun läheiset, ystävät, työ ja kaikki ovat menneet ja VAKAVASTIOTETTAVUUS ja USKOTTAVUUS ovat kadonneet? Ne eivät palaa vaikka olen tehnyt täyskäännöksen aatteissani. Onko minun koskaan mahdollista päästä eroon Pohjois-Korean ihailijan leimasta?
Olen yrittänyt käännyttää entiset ystäväni ja työkaverini jucheaatteeseen, olen uhkaillut ja häiriköinyt toimittajia, olen tehnyt pientä haittaa Etelä-Korealle, Japanille ja Yhdysvalloille. Miten tästä voi enää palata kun läheiset, ystävät, työ ja kaikki ovat menneet ja VAKAVASTIOTETTAVUUS ja USKOTTAVUUS ovat kadonneet? Ne eivät palaa vaikka olen tehnyt täyskäännöksen aatteissani. Onko minun koskaan mahdollista päästä eroon Pohjois-Korean ihailijan leimasta?