Hae Anna.fi-sivustolta

Entiset elämät, onko sitä?

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä kuka olin, 29.01.2010.

1. tuo oli siis totta :D Ei kannata tänne enää sitten kirjoitellakaan. Miksi avata ketjuja ja todeta että ai, sivukaupalaa asiaankuulumattomia lapsellisuuksia, kun voi säästää aikaa ja hypätä koko skeptikkojen foorumin yli.
    Oli kuitenkin kiva tutustua teihin. Nyt on kokemusta ja tietoa joihin nojata kun livessä jutellaan skeptikoista :D
    kaikella on tarkoituksensa.

2. kuka olin Vierailija

Ikävä jos näet sen noin. Ketju on aloittamani, mutta me olemme nyt palstalla jonne ylläpitäjä toivottaa tervetulleeksi mystikot ja skeptikot. Yliluonnollisissa olen ollut sen avaamisesta lähtien, kavereita ei täällä ole onpahan vain keskustelijota joilla on mielipitetä puolesta ja vastaan.

Hauskaa päivää vaan sinullekin.

3. leivästä Vierailija

Tannour bread
    Arabic Bread and Family Reunions

Myöskin tunnetaan nimellä "Iraqi flat bread" tai jopa "pita leipänä" kreikkalainen pita lähinnä, suomalainen pitaleipä on mielestäni liian paksu.
    YouTube - How to make Iraqi flat bread

4. original alte Se aito ja alkuperäinen

Saadut tykkäykset:
    0

Ahaa selkis.. on mekin parikertaa leivottu itse pitaleipiä kun on vietetty eksoottisia ruokapäiviä!

Reseptit > ruokaohje: Pitaleipä, itseleivottu - Kotikokki.net

5. lätty Vierailija

Voisiko nää leipäjorinat kertoa pallon kahviketjulla ,,kun tässä on vähemmän aineksia yliluonnollisiin.

6. original alte Se aito ja alkuperäinen

Saadut tykkäykset:
    0
    Voi toki mutta onhan joillekkin melkein yliluonnollista valmistaa ruisleivän juuri ja onnistua vielä valmistamaan siitä kunnon maukasta ruisleipää.
    Ensimmäisen yrityksen jälkeen kävin leipomosta ruinaamassa juuren, josta on sittemmin kehitelty leivät pöytään .

7. Aasin Silta Vierailija

No kun ei näytä olevan meedioita paikalla tähän aikaan, niin kysyn sinulta Alte. Saa muutkin vastata. Minulla on ruishapanleipätaikina käymässä toista päivää. Oikein hyvän makuista on jo ja kohta täytyis käydä paistelemaan. Ongelmana on se, että milloin mä sen hiivan siihen laitan?Tarkoitus olisi leipoa pieniä, matalia leipiä, joiden tulisi kohota. Vai oisko se hiiva piänyt laittaa jo eilen?

8. Aasille Vierailija

mee kyökin puolelle kohoilemaan.

9. original alte Se aito ja alkuperäinen

Saadut tykkäykset:
    0
    Visiin olisi mutta minulla ei hiivan käytöstä ole kokemusta, sillä meillä hiivan asemasta käytetään taikinanjuurta eli raskia!

Ruisleipä, ruisleipäohje , Miten ruisleipä valmistetaan?

10. taidan tietää Vierailija

olisko intialaista perua eli tandoorileipä? tai naanleipä? hyvää joka tapauksessa :)

11. en muista Vierailija

Intialaiset tandoori ja naan on ihan eri juttu, hiton hyviä molemmat. Tää on arabimaista kotoisin olevaa leipää.

12. en muista Vierailija

Täältä se leipä löytyi. Mun leipä on samannäköinen kuin Khubza al-Tannour leipä noissa kuvissa.

13. sivusta sivaltaja Vierailija

No kun vesinäkki alkoi kyselemään psyykkeenlääkkeistä, johon Alte vastasi, että ruisleipä on hänen psyykkeenlääkettään. Sitten toi toinen kertoi, että sen psyykkeenlääkettä on tannour-leipä, joten eiköhän tämä lääkekeskustelu tänne kuulu. On näistä täällä ennenkin puhuttu, lääkkeistä nimittäin.

14. Alruuna Vierailija

en osaa mitään varmaa sanoa, mutta mulla on tunne entisestä elämästäni. olen lapsesta asti "muistanut" tiettyjä asioita, kiinnostunut tietyistä asioista, kokenut tiettyjä tuntemuksia. voiko sekavampaa olla? ;) uskon olleeni entisessä elämässäni miespuolinen keikari ;D. yhdistän itseni vahvasti Englantiin, 1800-luvulle (tässä elämässä monet asiat vievät minua tuota maata ja ajankohtaa päin). erityisen vahvasti uskon olleeni erityisen tyytyväinen tuossa elämässäni, koska olen tässä elämässä aina tuntenut tiettyä pettymystä. kaipaan takaisin 1800-luvulle, ihanaan elämääni. tuo vanha sielu (vanha minä) on suoranaisen v*****ntunut erostaan omasta ajastaan. karmee, kuinka vaikeaa selittää. anyway, nämä on mun omia henkilökohtaisia tuntemuksiani. ehkä niissä on perää, ehkä ei.

15. Stella B Vierailija

Lähden viimeisimmästä taaksepäin se, mitä olen saanut selville.

1960-luvun hippipyörteissä elellyt hulivili poikamies, ei ehkä itse hippi mutta hullaantunut kaikesta siitä vapaudesta. Melko varakas, tykkäsi naisista ja pyöritti tyttöjä, käytti päihteitä ja eleli huolettomasti, kunnes kuoli pahassa auto-onnettomuudessa. Samassa onnettomuudessa kuoli mustatukkainen kaunis nainen, joka on katkera kuolemastaan.

1940-luvulla sotilas Saksan armeijassa. Kuollut jossain itärintamalla sodittuaan sitä ennen useita vuosia. Tähän liittyy muitakin sotilaita, ehkä kyseisen henkilön joukkue tai komppanian jäseniä.

1910 - 1920 poikalapsi, joka kuoli pommituksessa tai räjähdyksessä pienessä maaseutukaupungissa jossain Länsi-Euroopan maaseudulla. Samaan tilanteeseen liittyy pieni tyttö, jota poika yritti suojella viimeiseen asti.

Munkki. Ajankohtaa en tunnista mutta harras uskonnonharjoittaja, askeetikko ja mystikko.

Jonkin alkukantaisen heimon tai yhteisön miespuolinen jäsen jostain kaukaa menneisyydestä. Pukeutunut rohdinvaatteisiin, pitkähkö takkuinen tukka, agressiivinen, hyökkäävä, ryösti, raiskasi ja tappoi muiden mukana. Täysverinen pakana.

Mielenkiintoista on tässä kaikessa, että kaikki ovat miehiä. Ja nyt olen nainen. Viihdyn naisena ja minun on hyvä olla, silti tunnen miten monet entisten elämien asiat vain tulevat läpi tähän elämään. Nuorena en tajunnut sitä, nyt kun tiedostan, monet palaset ovat vain napsahtaneet kohdalleen ja niistä on tullut miltei voimavaroja. Olen myös alkanut ymmärtää miksi jotkut asiat ovat niinkuin ovat ja mikä niiden tarkoitus on.

16. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

Se, mitä kohtaan tunnemme voimakasta empatiaa tai antipatiaa ovat edellisten elämiemme mentaalikehojemme tuntemuksia, jotka seuraavat meitä inkarnaatiosta toiseen. Mentaalikehomme on muistipankkimme kaikista kokemuksistamme, myös niistä, jotka olemme tässä nykyisessä inkarnaatiossamme kokeneet, ovat siellä.

Monet eivät ymmärrä fobioitaan, koska ne eivät ole tämän inkarnaation aikana koettuja, vaan entisten, missä jotain "pahaa" olemme kokeneet. Esimerkkinä suljetun paikan kammo johtuu siitä, että meidät on suljettu pieneen tilaan pitkäksi aikaa tai jopa kuolemaan jossain entisessä elämässämme, eli haudattu elävänä. Tuleen liittyvä pelko johtuu luonnollisesti siitä, että olemme saaneet kuolettavia palovammoja ennen tätä inkarnaatiotamme jne.

Älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi on äärimmäisen vaikea monille tajuta. Jokainen meistä on ollut monissa elämissämme eli entisissä inkarnaatioissamme kuin hirviöitä joillekin toisille ihmisille tai mille tahansa maan olomuodolle vaikkapa eläimille.

Tutkikaa sydäntenne tuntemuksia, niin opitte paljon itsestänne, omasta kokemuspankistanne. Kiittäkää kaikesta kokemastanne, koska vain niiden avulla teistä ihmisiä isolla I:llä on tullut. Kaikki kokemuksenne tietoisuuttanne ovat kohottaneet.

Olkaa armollisia niin toisille kuin itsellennekin!

Lämmin kiitos sinulle Stella B entisten elämiesi kokemusten jakamisesta!

<3<3<3

Last edited: 11.08.2010
  17. Stella B Vierailija

Kiitos itsellesi!

Esimerkki kummallisista fobioista. Pelkäsin aivan pienestä asti (äitini muistaa tämän jo niiltä ajoilta kun olin noin 2-vuotias) hillittömästi autossa olemista. Minut sai kiskoa väkisin autoon sisään ja itkin silmät suljettuina puoli matkaa aina ennenkuin rauhotuin. Koko autoilu puistatti minua ankarasti, en ajanut ajokorttiakaan ja kuljin julkisilla, luin kauhunsekaisin tuntein onnettomuusuutisia. Tähän ei ollut mitään konkreettista syytä, kukaan lähipiiristäni ei tähän päivään mennessä ole joutunut parkkipaikkaryttäystä kummempaan onnettomuuteen. Kunnes lopulta vähän alle 3-kymppisenä tuli tuo tieto. Sen jälkeen on ollut helpompaa. Mutta edelleenkin kuljen julkisilla ja suhtaudun melko skeptisesti autolla liikkumiseen, matkustajanakin.

Olen tässä matkaa tehdessäni saanut sellaista tietoa, että tuo entisten elämien ja nykyisen välinen suhde voi toimia hieman monimutkaisemminkin. Esimerkiksi siten, että läpi elämien kulkee jokin asia, jokin kasvuprosessi, jota on käytävä läpi. Se voi ilmetä hyvin eri muodoissa, lievempänä tai rankempana riippuen miten tietoinen tai miten halukas tuolle tietoisuudelle on aiemmissa elämissään ollut.

Samoin voi olla niin, että se mitä on tehnyt edellisissä elämissä, kulkee todellakin mukana tänne mutta se voikin olla esim seurausta pahojen tekojen aiheuttamasta traumasta itselle. Sillä tuskin kukaan maailmassa pystyy tuhoamaan, tappamaan tai muuten olemaan hirviö olematta itse vammautunut henkisesti tai saamatta ainakin vammoja siinä. Ja syyt siihen taas voivat kulkeutua hyvinkin kaukaa, ne ovat voimallisia asioita. Eli esim vaikkapa se pelko tulta kohtaan voikin kertoa siitä miten itse olet ollut polttamassa kyliä, nähnyt toisten ihmisten kauhun ja kärsimykset ja se on lyönyt leimansa henkeesi.

Tavallaan siten uhrien kärsimykset heijastuvat oman henkemme kautta tänne. Ne voivat ilmetä fyysisinä sairauksina, henkisinä ongelmina tai muina vaikeuksina itsen kanssa. Toisaalta voi olla myös niin, että tässä elämässä joutuu tekemisiin sellaisen asian kanssa, jossa oppii vähitellen noista negatiivisista energioista pois, kasvaa ja kehittyy, jolloin seuraavassa elämässä voikin asiat olla taas paremmin.

En ole mikään suuri asiantuntija näissä asioissa ja matkalla siis vasta minäkin mutta avoimin mielin. Luultavasti nämä asiat toimivat täysin toisin kuin ihmiskunnan kehittelemä logiikka ja siksi sitä on suurimman osan ihmisistä vaikea edes hyväksyä olemassaolevaksi mahdollisuudeksi. Ihmisiä pelottaa ankarasti kaikki mikä ei ole meidän keinoillamme hallittavissa.

Oletko muuten tutustunut Edgar Cayceen? Äärimmäisen mielenkiintoinen mies.

-Stella B

18. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Stella B: "Oletko muuten tutustunut Edgar Cayceen? Äärimmäisen mielenkiintoinen mies."

Jollain tavalla tuttu Edgar Cayce kyllä on, tämä maailmankuulu parantaja. Edesmennyt unitutkija, Helsingin yliopistossa työskennellyt psykologi Pekka Suominen oli saanut kanavoinnin hänelle ainoana suomalaisena vasta lapsena ollessaan. Kiitos vihjeestäsi, pitääkin tutkia enemmän Edgarin maailmaa.:)

Totta on sanomasi, että pahoin voimme tuntea tässä inkarnaatiossa entisissä elämissämme myös muille aiheuttamistamme kidutuksista. Karmaa luomme ja sitä kauan maksamme. Kaikella kokemallamme on kuitenkin aina korkeampi tarkoituksensa.

Kiitos täydennyksestäsi.:)

19. leah valoa jokaiseen päivään.

Saadut tykkäykset:
    0
    Ihmisellä on ollut ja osittain on vieläkin tapana kostaa kokemansa vääryys jos näin ei olisi ollut ei olisi edes pitkiä karman maksuja, joita maksetaan useassa elämässä, kun emme muista entisestä mitään ja annamme aina takaisin kaiken vääryyden kaksi verroin jopa.
    Kun alkaa muistamaan tai verho ohenee maailmoiden ja ulottuvuuksien väliltä näkee, että kaikki kokemukset on itsestä lähtöisin, ei ole ulkopuolisisa syyllisiä, tämä on erittäin vapauttava tieto.

Tuli vielä mieleen, että ihmisen on erittäin vaikea usein määritellä mikä on karmaa tai kokemus, eli kuten sanottua, me voimme luoda vaikeudet itsellemme emme suoraan verrannolisesti vaan juuri toisinpäin.
    Vaikka jos olemme saaneet surmamme edellisessä elämässä ystävämme kautta, emme surmaa häntä nyt vaan hän voi olla hankalassa asemassa meihin esim. siten, että hän ei olekkaan anteeksi pyytämässä vaan jopa sitä vaatimassa ja hänen kanssaan saattaa olla useita elämiä joista karmaa ja kaikki ovat nyt limittäin selvittävänä, se on haasteellista selvittää muttei mahdotonta, vaatii tuntemusta puolin ja toisin toki.

Last edited: 11.08.2010
  20. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Koston kierre on ihmisen ominaisuus, ikäänkuin mentaalikehomme puhdistajana sen uskomme toimivan. Silmä silmästä, käsi kädestä - näin on meille opetettu, puolustamaan itseämme. Kyllä maailmankaikkeus puolestamme kostaa, jos tarkoitus on. Näin olen ymmärtänyt.

Itse me pahan olon itsellemme olemme aiheuttaneet, kuten Leah kerroitkin. On jo aika armahtaa omat tekomme, eikö vain?

21. leah valoa jokaiseen päivään.

Saadut tykkäykset:
    0
    Niin meille on näin opettettu kostamaan aikojen alussa, vielä nyt ihmettelen, miksi se on vaikeaa tätä käsittää, että se oli silloin luolamiesten aikaan:)
    Samoin kuin ahneus, sekin sai alkunsa kun gorillat (luolamiehet) riiteli nälissään lihakimpaleesta verissäpäin..vieläkään ei ole siihen tullut muutosta:)
    Nyt puhaltaa viimein uudet tuulet mutta haasteellista on siltikin täällä, kun energiat ei ole vielä ihan kohdallaan ja menee aikaa ennenkuin muutos näkyy todella.

22. leah valoa jokaiseen päivään.

Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä,olen samaa mieltä.

23. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
  24. Manta Vierailija

En jaksanut lukea kaikkia kirjoituksia läpi. Mutta tämä vaikutti erittäin mielenkiintoiselta aiheelta.

Itse en tiedä mikä tai milloin olen ennen ollut. Mutta tunnen aivan valtavaa ahdistusta merta kohtaan. Ja varsinkin kun se on määrätynlainen väriltään. Eli tummanharmaa juuri ennen myrskyä. Minua silloin alkaa ahdistamaan aivan hirveästi ja tuntuu, että happi loppuu enkä saa hengitettyä.

Tämän takia olisi mielenkiintoista tietää olenko joskus esim. hukkunut mereen tms.

25. tyyppi vaan Vierailija

Kommentoin vaan tähän lopuksi että oli mielenkiintoisia keskusteluja. Pitäisi varmaan itsekkin yrittää löytää entisiä elämiäni.

Jotkut vaan pilasi ketjun keskusteluja lapsellisilla kommenteillaan. Toivottavasti kukaan ei tuostakaan loukkaantunut. En halua jatkaa sitä lapsellisten kommenttien sarjaa.

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri