Epäeilua!!! (palkkajuttuja)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalamama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kalamama

Aktiivinen jäsen
17.02.2006
1 874
1
36
Miehen palkka on muutenkin ihan säälittävä kun pomo ei anna työsopimuksen mukaisia tunteja, mutta nyt vasta ottaakin päähän.. heinäkuun palkka on sitten 608e. Loma-ajalta on palkka maksettu, mutta jo toukokuun palkan yhteydessä |O Ja minä ääliö en silloin sitä älynnyt (hoidan meidän raha-asiat). Eli, nyt sitten saadaan vuokra maksettua, ei muuta. Kaks viikkoa aikaa mun vanhempainrahaan, ja laskuja vino pino. Olis silloin toukokuun palkasta pitänyt älytä ottaa säästöön se raha tänne elokuulle. Olinpa silloin vaan iloinen että tuli lomarahat ennen kesäkuun parin viikon lomaa.

Se on ihan sairasta tuo palkanmaksaminen, lähes kaikilla on liian pienet palkat ja ne viimeisetkin edut viedään väkisin pois, nyt kyllä kannattaa miettiä tarkkaan äänestääkö yhtäkään hallituspuoluetta kun ne tekee tuon tietoisesti, PS on ainoa puolue joka ajattelee vähänkään tuon summan ansaitsevia.

Alkuperäinen kirjoittaja vihreätkin hallituksessa:
Se on ihan sairasta tuo palkanmaksaminen, lähes kaikilla on liian pienet palkat ja ne viimeisetkin edut viedään väkisin pois, nyt kyllä kannattaa miettiä tarkkaan äänestääkö yhtäkään hallituspuoluetta kun ne tekee tuon tietoisesti, PS on ainoa puolue joka ajattelee vähänkään tuon summan ansaitsevia.

näinhän se on.

Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:
Miehen palkka on muutenkin ihan säälittävä kun pomo ei anna työsopimuksen mukaisia tunteja, mutta nyt vasta ottaakin päähän.. heinäkuun palkka on sitten 608e. Loma-ajalta on palkka maksettu, mutta jo toukokuun palkan yhteydessä |O Ja minä ääliö en silloin sitä älynnyt (hoidan meidän raha-asiat). Eli, nyt sitten saadaan vuokra maksettua, ei muuta. Kaks viikkoa aikaa mun vanhempainrahaan, ja laskuja vino pino. Olis silloin toukokuun palkasta pitänyt älytä ottaa säästöön se raha tänne elokuulle. Olinpa silloin vaan iloinen että tuli lomarahat ennen kesäkuun parin viikon lomaa.

Mitenniin et älynnyt ja panit rahat palamaan...oma moka...visa vinkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sitäsaamitätilaa:

Mitenniin et älynnyt ja panit rahat palamaan...oma moka...visa vinkumaan.

No sehän mua just ärsyttääkin :headwall:

No ei todellakaan oo kamalan huono jos on kahden viikon palkka minkä saa käteen.

Mutta olisi kyllä pitänyt toukokuussa ottaa tuo huomioon että heinäkuun tili on pienempi. Onko muuten maksettu loppuja lomarahoista vai saiko nekin kerralla toukokuussa? Monesti puolet lomarahoista saadaan ennen lomaa ja loppupuoli sitten ensimmäisenä palkkapäivänä kun on palattu töihin.

no mulla on joskus tuollainen palkka ja siis ihan normi koko kuukauden palkka. Tosin tuntejakaan ei ole kuin n. 15 viikkoon ollut silloin. Nyt kun olen tehnyt viikossa n.25h niin palkkakin on hieman parempi, tänään tuli niin lähenteli jo 1500 euroa käteen.

On toi siis kahden viikon palkka. Mutta niiltä kahdelta lomaaviikolta ei oo tässä tilissä mitään, ne on maksettu jo toukokuun palkan yhteydessä.

Siis eikait sitä loma-ajan palkkaa ole maksettu etukäteen? Lomaraha on voitu maksaa?

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
pystyiskö ottaa liittoon yhteyttä noista tunneistä jos kerta työsopparis on enemmän tunteja ja pomo antaa vähemmän??

Sitä mä oon yrittänyt miehelle sanoa. 25h/vko teki yli puoli vuotta ennen kesää, ja sopimuksessa on 30h/vko. Ja nyt on uus työntekijä palkattu..

Loma-ajan palkka yleensä maksetaan etukäteen ja puolet lomarahoista. Lomarahojen loppupuoli sitten ensimmäisen palkanmaksun yhteydessä kun on tultu töihin takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
On toi siis kahden viikon palkka. Mutta niiltä kahdelta lomaaviikolta ei oo tässä tilissä mitään, ne on maksettu jo toukokuun palkan yhteydessä.

Siis eikait sitä loma-ajan palkkaa ole maksettu etukäteen? Lomaraha on voitu maksaa?

Kyllä, juuri näin. Loma ajan PALKKA on myös maksettu etukäteen |O

pystyiskö ottaa liittoon yhteyttä noista tunneistä jos kerta työsopparis on enemmän tunteja ja pomo antaa vähemmän??

Sitä mä oon yrittänyt miehelle sanoa. 25h/vko teki yli puoli vuotta ennen kesää, ja sopimuksessa on 30h/vko. Ja nyt on uus työntekijä palkattu..

No todellakin kannattaa ottaa liittoon yhteyttä jos kerta on palkattu uus työntekijä?? iheme pomo..miksei miehes ota yhteyttä? Mitä pomo sanoo ettei anna lisää tunteja??

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:

Kyllä, juuri näin. Loma ajan PALKKA on myös maksettu etukäteen |O

Sit se vaan on voivoi :(

Mutta kuten totesit, oma moka harmittaa vielä enemmän kun muiden :kieh: Ja huolimattomuus/ajattelemattomuusvirhe enemmän kuin tietämättömyys/taitamattomauus.

No todellakin kannattaa ottaa liittoon yhteyttä jos kerta on palkattu uus työntekijä?? iheme pomo..miksei miehes ota yhteyttä? Mitä pomo sanoo ettei anna lisää tunteja??

No mies kysyi että miten sais lisää tunteja niin pomo oli sanonut että "no sitten meidän pitäisi irtisanoa xxx". Joka muuten sattuu olemaan yh-äiti. Ei kai mies voi toivoa että toinen pantaisiin pois töistä että hän saisi enemmän tunteja.. Ja uusi työntekijä on "myymäläpäällikköharjoittelija" jota muuten haettiin niin ettei vanhoille työntekijöille kerrottu paikan olevan auki..

No mies kysyi että miten sais lisää tunteja niin pomo oli sanonut että "no sitten meidän pitäisi irtisanoa xxx". Joka muuten sattuu olemaan yh-äiti. Ei kai mies voi toivoa että toinen pantaisiin pois töistä että hän saisi enemmän tunteja.. Ja uusi työntekijä on "myymäläpäällikköharjoittelija" jota muuten haettiin niin ettei vanhoille työntekijöille kerrottu paikan olevan auki..

Juttutuokio luottarin kanssa olis varmaan paikallaan. JOS tuossa avoimessa paikassa ei ole koulutusvaatimusta tms jolla perusteella ei tarvi ilmoittaa työsuhteessa jo oleville siitä.

Yhteistyössä