Hae Anna.fi-sivustolta

epäonni??? kommenti ketjuun

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Maya, 29.09.2005.

1. Maya Vierailija

Kun katson ystävääni hän on saattanut hautaan kaksi lastaan ja kaksi miestään, hän on menettänyt työpaikkansa, terveytensä, rahansa, saanut osakseen pahoinpitelyä, riistoa.

Ei hän ole tänä päivänä yhtään valaistuneempi tai seesteisempi ihminen, kuin ennenkään, mutta elämänhalu ja luja tahto jatkaa eteenpäin, rakastaa niitä jotka ovat läsnä ja nauttia niistä elämän pienistä aisoista mitä osaksi tulee.

Ja kumma kyllä olla katkeroitumatta!

Tänään voin sanoa olevani onnellinen, koska olen kohtalaisen terve, sopivasti kipeä että huomaan eron on ruokaa, katto pään päällä, rahaa että pärjää, velkaa ettei totuus unohtuisi, niin hirveän yksin että arvostan ystävyyttä ja voin nauttia siitä siis yksinäisyydestä. Ilman parisuhdetta että voin kaivata sitä ja samalla olla tyytyväinen koska juuri nyt en haluaisi sitoutua.
    Voisiko tämän paremmin olla epäonni ja onni tasapainossa vaakakupeissa saan molemmista osani.

Niin ja itsesäälissäkin voi rypeä kunhan muistaa käydä toivon suihkussa välillä.

2. Sinilemmikki Vierailija

Sitähän se on minun mielestäni se henkinen kasvu - että vahvistuu ja kaikesta huolimatta on se elämänhalu jäljellä, katkeroitumatta.

Rankkaa on ystävälläsi ollut - eikä itselläsi varmaan herkkua myöskään. Meitä koetellaan niin kovin, kovalla ja ankaralla kädellä, mutta ei anneta enempää kuin jaksetaan kantaa. Vaikka joidenkin kohdalla täytyy kyllä myöntää, että niin kylläkin on joskus käynyt - on annettu yhdelle ihmiselle liikaa, niin että ei lopuksi jaksanut.

Mutta tuo Toivon Suihku oli kyllä hyvä juttu - mutakylpykin kaunistaa, mutta Toivon Suihku kirkastaa :)

Kiitos! t. Sinilemmikki

3. Manzikka Vierailija

Maya, en usko että epäonnea/epäonni elämään meille kaikkea kokeineille annetaan ihan tarkoituksella. Itse aikanaan kysyin monta kertaa itseltänikin, kuinka monesti minun pitää kokea surua ja onnettomia asioita, ennenkuin saisin kokea onneakin elämässäni = mainitsemasi itsesäälissä kieriskely. Huomasin että odotin liikaa iloisia asioita ja muserruin surujen keskelle joka kerta. Aikansa siinä kesti, sitten aloin oivaltaa elämästä pieniä hippuja kerrallaan ja keräillä niitä pienen pieniä kultahippuja koppaani. Nyt ne kantavat minua , kun koen vastoinkäymisiä tai tunnen olevani uupunut, pettynyt johonkin pieleen meneeseen asiaan ym. Siitä lähtien opin, että asioilla on tapansa meitä ihmisiä täällä kouluttaa, joskus tuntuu että nöyryyttää - kovallakin kädellä , jotta ymmärtäisimme mikä on tarkoitus tällä kaikella onkaan. Kun tuon asian oivalsin, elämässä alkoi tuntua , että onhan niitä onnellisiakin asioita, minä en vain ensin osannut niitä arvostaa siten kuin pitäisi.
    Terveys, perhe, ystävät jne. kaikkihan ne oman onnensa meille tuovat , kun osaamme elämässämme hoivata niin suhdetta kuin ystävyyttäkin. Jopa luonnon rauhasta olen saanut aika huikeita onnen tunteita.
    Nykyisin ystäväni ihmettelevät miten ihmeessä olen jaksanut kaiken surullisen ja elämässä tulleiden vastoinkäymisten jälkeen olla positiivinen silti , tapahtuu minulle , läheisilleni, ystävilleni jne. mitä vain. En ole aina osannut sitä oikeiksi sanoiksi heille pukea , mutta olen sanonut heille , kun itse jaksat uskoa huomiseen, se positiivinen asenne ja elämän arvot kantavat todella vaikeidenkin hetkien yli, vaikkei sitä itse heti huomaisikaan tai jaksaisi juuri sinä hetkenä ajatella.
    Minä en koe katkeruutta menneelle, mitä olen saanutkin kokea polullani. Miksi sitä taakkaa perässään vetäisi? Käänsin negatiiviset kokemukset positiivisiksi ja annoin anteeksi myös itselleni , kun en aiemmin oppinut tehtävääni.
    Jaksetaan päivä kerrallaan, kaikella on oma suunitelmansa meidän kaikkien kohdalla.

PS. Tuo toivonsuihku on kyllä mainio lause :)

*Manzikka

4. Maya Vierailija

aloitin tämän ketjun koska luin ketjun krooninen epäonni, halusin laittaa siihen muutamia asioita omasta elämästä esim. asioita voi katsoa niin monella tapaa, epäonnessa voi olla onnea ja päinvastoin. Ne erottaa toisistaan vain kokemalla kumpaakin.

5. mikro Vierailija

Manzikka: ""Jopa luonnon rauhasta olen saanut aika huikeita onnen tunteita.""
    Oman kokemukseni mukaan nimenomaan luonnossa saa huikeimpia onnen elämyksiä.

6. Manzikka Vierailija

Kiitos kommentista :). Sieltähän sitä saa , kun luontoon menee esim. kävelylle muuten vaan tai sienestämään tms.
    Kaikkea sitä pikkuhiljaa oppii.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri