Epärealistinen tasokuvittelu=pettymyyyyyys!

  • Viestiketjun aloittaja Wiltsu
  • Ensimmäinen viesti
Katla
Alkuperäinen kirjoittaja mikä mättää;10981391:
Tottakai meillä on erilaiset tarpeet, erilaisia kun olemme, kun haemme kumppania. Ei kai tuota kukaan kielläkkään?? Mutta sitä en ymmärrä, että erilaisia tarpeita ja ominaisuuksia arvotetaan parempiin ja huonompiin. Esim. tuolla jonkun mainitsema raitis pitää alkoholia lipittävää alemmalla tasolla olevana, tai että työelämän muurahainen pitää heinäsirkkaa alemmalla tasolla olevana. En ymmärrä tapaa pitää sitä, mikä itselle on arvokasta "ylemmällä tasolla" olevana, ja jotain muuta haluavaa alempitasoisena sensijaan, että vaan myöntäisi, että ihmiset ovat erilaisia erilaisine tarpeineen ja toiveineen ilman, että joku valinta on alempiarvoisempaa kuin joku toinen.

Tottakai ihmiset ovat erilaisia, ja hyvä niin! Ystävyyssuhteissa, saati ventovieraissa tai työkavereissa nuo "tasot" eivät haittaakaan, mutta käsittääkseni tässä (aloituksessa) puhuttiin puolisosta ja hänen tasostaan verrattuna itseen.
 
loogisen pikkuserkku
Sinulla on selvästikin joku missio, jossa et halua kuulla muiden tunteita, tarpeita, tärkeysjärjestyksiä tai valintoja etkä kykene samaistumaan niihin.
Ja mitähän se muiden (sinun) tarpeiden ( mitä tarpeita sulla on täällä), tärkeysjärjestys (mikä on sinulle tärkeintä täällä), valintojen (mitä itse valitset) kuuntelu tarkoittaisi? Sitäkö, että jättäisi kommenttinsa sanomisiisi kirjoittamatta?

Mitä se tarkoittaisi käytännössä, jos hän samaistuisi tunteisiisi, tarpeisiisi, tärkeysjärjestyksiisi ja valintoihisi?
 
Viimeksi muokattu:
Arvoitusleikki
Ja mitähän se muiden (sinun) tarpeiden ( mitä tarpeita sulla on täällä), tärkeysjärjestys (mikä on sinulle tärkeintä täällä), valintojen (mitä itse valitset) kuuntelu tarkoittaisi? Sitäkö, että jättäisi kommenttinsa sanomisiisi kirjoittamatta?

Mitä se tarkoittaisi käytännössä, jos hän samaistuisi tunteisiisi, tarpeisiisi, tärkeysjärjestyksiisi ja valintoihisi?
nono on loogisen pikkuserkku, kuka on loogisen serkku?
 
Viimeksi muokattu:
Katla
Jos juoppo hakee toista yhtä hapokasta, on hänelle se asia korkeammalla sijalla kuin sille, joka ei viinan läträämisestä pidä. Eli juoppous on silloin korkeatasoista.
Arvot ovat henkilökohtaisia ja jokaisen pitää itse miettiä asia kerrallaan, minkä sijan mikäkin saa.
Se asia ei ole toisten arvosteltavissa.
Jos joku on aina yksin eikä löydä mieleistään kumppania, on se hänen valintansa.
Jos ei pysty sopeutumaan jonkun vaillinaisiin ominaisuukseen, on sekin hyvä tunnustaa. On helpompi elää yksin, kun tietää tosiasiat ja omat rajallisuutensa. Myös sen, että ei itse kelpaa jollekin mieleiselle.

Näin minäkin asian näen, ja yritin näin kirjoittaakin, mutta jostain syystä asiat väännettiin niin, että tarkoitin yleensä ihmisiä, vaikka puhuin koko ajan puolisosta..

Etenkin tuo viimeinen lause - "On helpompi elää yksin, kun tietää tosiasiat ja omat rajallisuutensa. Myös sen, että ei itse kelpaa jollekin mieleiselle."

Tämän kun jokainen osaisi ajatella niin, että itsessä ei ole vikaa, jos toinen ei kelpuuta puolisoksi. Joku muu voi pitää ominaisuutta, esim. herkkyyttä omassa tasoajattelussaan hyvinkin korkealla, toinen taas ei voisi missään tapuksessa olla henkilön kanssa, joka on herkkä. Eli tavallaan hyvä ominaisuus (herkkyys) kääntyykin jollekin huonoksi ominaisuudeksi.
 
Viimeksi muokattu:
Katla
Sirin tekijät:
+ sosiaalisuus, sisältäen keskustelutaidon
+ ennakkoluulottomuus
+ uteliaisuus uusille asioille
+ omat ystävät
+ vaki työ
+ koulutus
+ vakaa talous
- alkoholi
- lapsi
- liian kiinteä äitisuhde
- laiskuus
- lyhytjänteisyys

Oma tasoprosentti näillä tekijöillä 85, miehen 70. Ja sitten voi arvailla mitä ne miehen miinustavat tekijät ovat?
Tarkoittaako tämä lista nyt sitä, että koet lapsesi miinukseksi itse, vai sitä, että kumppaniehdokkaat tai nykyinen kumppani tekevät niin? Sama nuo muut miinukset?

Itselleni mieheni lapsi, jos sellainen olisi ollut, olisi ollut plussaa (jos olisi tarvinnut valita + tai -). Hänellä ei lapsia ole, mutta minun lapseni on hänelle erittäin tärkeä ja läheinen. Joillekin tärkeät asiat ovat toiselle täysin merkityksettömiä. Olen myös hetken tapaillut miestä, jolle lapseni ei ollut + tekijä. Eli se laski tasoani hänen silmissään. Nykyisen mieheni mielestä asia on ehdoton +, koska lapsi rikastuttaa myös hänen elämäänsä.
 
Viimeksi muokattu:
selitys
Eikös tämän palstan tarkoitus ole keskustella erilaisista asioista eikä lyödä, mollata ja hoitaa omia traumojaan sananpuolikkaita vääntämällä itse haluamilleen mutkille?
Ja jankuttaa ja jänkättää samoista asioista ja käsitteistä, joista jokainen tietää tarkalleen mitä ne oikeasti tarkoittavat?

Olen tainnut itsekkin kirjoittaa samantapaisen kommentin samanlaisessa tilanteessa, samaa ihmistä koskien, noin 10 vuotta sitten. Luin silloin ensimmäisen kerran ap:n kirjoituksia. Jos tää aloite olisi ollut ap:n ensimmäinen, niin olisin voinut allekirjoittaa viestisi nytkin.

Mutta kun ap toistaa yli kymmenen vuoden ajan samantapaisia aloitteita, vain hiukan muunnellen, loppujen lopuksi on kuitenkin aina sama paska, vain eri paketissa, niin varmaan alkaa kyllästyttämään yhtä jos toistakin. Ap:ltä tulee aina samat vastaukset, samaan tyyliin, aina samat puolustelijat ja vastustajat, sama piiri pyörii vuodesta toiseen, eikä mitään muutosta tai edistystä tapahdu. Kyllä tuossa tilanteessa on normaalia, ettei ketjun aiheessa enää jakseta pysyä.

Ap on sen sortin ihmisiä, joiden ympärillä myrskyää aina negatiivisellä tavalla, niin livenä kuin täälläkin. Heidän seurassaan ei tule koskaan olemaan sopuisaa ja rauhaisaa. He jakavat aina ihmiset leireihin puolesta ja vastaan, hännystelijöihin, jotka nielevät sokeasti mitä vain nämä ihmiset kirjoittavat, jotka tekevät kuten nämä henkilöt haluavat, eli näkevät heidät sellaisina kuin he toivoisivat olevan, eikä sellaisina kuin ovat. Sitten on ne, jotka näkee syvemmälle, jotka kyseenalaistavat, joita näkevät nämä henkilöt sellaisina kuin he todellisuudessa ovat. Näiden joukosta löytyy ne, jotka eivät voi sietää kyseistä ihmistyyppiä. Eli ei ihme, jos puheet kääntyvät muualle kuin ketjun aiheeseen ja että riitaa ja eripuraa syntyy.
 
Viimeksi muokattu:
ei ylentämistä
Ihan varmasti merkkaisi jotakin, jos miehesi alkaisi ryyppäämään niin, että hänet luokiteltaisiin alkoholistiksi. Silloin asiat eivät merkkaa, kun ne ovat hyvin. Kun ne ovat huonosti, niin ne saavat merkityksen.

Kaiken kaikkiaan, kliseistä itsensä ylentämistä jollekin tietylle tasolle koko kirjoitus.[/QU

Tavallisen, kypsän ihmisen ajatuksia elämästä, mun mielestä.
 
Viimeksi muokattu:
heh-heh
Jospa ei heti livetä ääri-ilmiöihin, siis niihin, jotka vakavasti vaikeuttavat normaalia elämää (velkaa ulosotossa - alkoholisti - vakava mielenterveyden häiriö tai vaikea fyysinen sairaus - rikollinen). Elämässä jokin alue voi olla täysin tasapainossa, mutta samaan aikaan jokin toinen juttu on persiillään. Tulevaisuuttakaan ei voi tietää. Se tämän hetken kultapoju tai superpimu voi ensi vuonna olla vähemmän super. Tukka lähtee ja me kaikki vanhenemme, tulee henkisiä ja fyysisiä lommoja. Kymmenen vuoden päästä suhteen aloittamisesta kumppani on jotain ihan muuta kuin oli alussa, ja kas itsekin on jotain muuta. Silti yhteinen elo voi natsata vallan hyvin, jos kumpikin arvostaa toista ja arvostaa sitä yhteistä suhdetta.

Aivan sama, onko talous ja koulutus kympin arvosta, jos arvomaailmassa parisuhteella on lähinnä vaihto- ja hyötyarvo. Ei sellaisen suhde kestä - ja kestämättömyys johtuu kyllä ihan muusta kuin oman tai muiden ihmisten tason väärinarvioinnista.

Olettekos muuten kuulleet koskaan joharin ikkunasta? Meissä kaikissa on tuntemattomia puolia ja juuri ne tuntemattomat/tiedostamattomat puolet ovat isossa osassa parisuhteen muodostuksessa. Ilman noita tiedostamattomia puolia olisimmekin sitten koneita, jotka ymmärtäisivät pelkkiä plussia ja miinuksia.

Täytyy vissiin tehdä taso-inventaario noin joka vuoden päästä ja vaihtaa parempaan tai huonompaan. Ei vaineskaan, persiistä koko tasottelu!
 
Viimeksi muokattu:
Katla
Täytyy vissiin tehdä taso-inventaario noin joka vuoden päästä ja vaihtaa parempaan tai huonompaan. Ei vaineskaan, persiistä koko tasottelu!

Ei yhtään huono idea! Kuulostella omia tuntemuksiaan -olenko onnellinen? Onko meillä vielä yhteinen sävel elämässämme, vai hallitsevatko sitä riitasoinnut. Ja ennen kaikkea -kuinka voin parantaa liittoa, ettei se menisi harmauteen ja epätyydyttäväksi.

Kun on nuori ja rakastunut, niin helposti kuvittelee, että toinen ei muutu, paitsi korkeintaan samaan suuntaan mitä itsekin muuttuu. Joku päivä sitä vaan herää huomaten, ettei enää tunne toista. Kemia on kadonnut, eikä yhteisiä juttuja ole. Tässä vaiheessa, jos molempien tuntemukset samoja ja molemmat välittävät omasta onnestaan, on helppo erota ilman katkeruutta ja pysyä jopa ystävinä, jotka mahtuvat samaan pöytään lasten juhlissa ja jopa uusien kummpaneiden kera.

Jos oman harmaan olonsa lakaisee maton alle, niin siitä seuraa usein pettämistä, riitoja jotka johtuvat lähinnä siitä, että toisen naama ärsyttää.
 
Viimeksi muokattu:
Naisetkin kobia
Minä ihmettelen sitä, miksi naisia aina puolustellaan, esim. tätä Anja Aueria, joka on erittäin suurella todennäköisyydellä surmannut oman aviomiehensä. Kaikkien äitien ja naisten, jotka pahoinpitelevät omia lapsiaan tai surmaavat puolisonsa, täytyy joutua vastuuseen siitä eli vankilaan istumaan taposta tai murhasta kuuluva tuomio. Onneksi Auerin omat lapset ovat alkaneet kertoa, mikä on totuus ja Auerin veli myös, että hän joutuisi vastuuseen tekemästään oman puolison surmaamisesta.
 
hetkonen
mun mielestä elämä on elämistä varten.
Ei se ole mikään poroerottelu.

Elämässä tulee vastaan sekä hyviä että huonoja asioita, hetkiä ja erilaisia ihmisiä.

Enkä tällä tarkoita ääri-ilmiöitä, siis sitä että pitäisi ottaa rapajuoppo tai rikollinen tai vieraissa juoksija puolisoksi.

Tarkoitan normielämää.
Sitä voi elää monimuotoisesti, monella tapaa ja erilaisten ihmisten kanssa yhdessä.
Siinä ei merkkaa mitään ystävän työtilanne, perhesuhteet, puolison lihavuus tai laihuus, rinnattomuus, rumuus tai kauneus eikä edes se puolison muuttuminen ja kasvaminen parisuhteen aikana.
Olisi suunnaton ihme jos puoliso pysyisi samanlaisena kymmeniä vuosia.
Sehän tarkoittaisi sitä, että hän ei kehity elämänsä aikana lainkaan. Hän on kuin teflon-pannu, mikään ei jää kiinni.

Katlalle..
Jos valitsee puolison pelkästään omien kriteerien mukaan, mitä saa.. joo.. joo.. ihmisen joka myötäilee sun omia ajatuksia ja elää pelkästään sinun haluamallasi tavalla.
Se ei ole mikään parisuhde. Se on toisen ihmisen alistamista omaan muottiin ja omiin toiveisiin.

Monet miehet alistuvat parisuhteen alussa, mutta eivät suostukaan hyppäämään toisen pillin mukaan vuosikausia ja se aiheuttaa niitä parisuhteen ristiriitoja.
Sinä sanot ..kemia on kadonnut, eikä tunne toista.. on helppo erota ystävinä...ei se noin ole.

Sinä et tunne toista kun et ole viitsinyt tutustua yhteisen matkanne aikana toiseen koskaan kunnolla. Hän on ollut sinulle joku vaan joka siinä rinnalla arjessa itsestäänselvyytenä roikkuu mukana. Mutta tämä mukanaroikkuja ei ole sinulle kuitenkaan niin merkittävä ihminen, että häneen viitsisit tutustua tai hänen syvimpiä tunteita ja olemustaan koskaan pysähtyisitä ajattelemaan. Hänen pitäisi olla juuri sellainen kuin sinä haluat. Hänen omilla toiveillaan itsestään ja sinusta ei ole mitään merkitystä sinulle.

Olet Wiltsu-tasoihminen. Puoliso ei täytä sinun kriteerejäsi omana itsenään joten hän saa mennä.

Rakkaus ja rakastaminen parisuhteessa on myös tahtotila ja rakastaminen vaatii työtä ja paneutumista siihen toiseen ihmiseen.

Jos haluaa päästää itsensä joka kerran ensi viehätyksen mentyä ohi helpommalla, niin silloin etsii puolisostaan kaikki viat ja perustelee itselleen eroamista juuri noilla sanoilla kuin mitä Wiltsu tekee. On tasoeroa, ei kriteerit täyty, on sitä ja tätä jne..höpö höpö.
 
no
Voidaan tasoilla tarkoittaa sitäkin, että miten ihminen alistuu seurassa. Tietyt ihmiset osaavat katsoa toisesta alisteisuuden ja hän on sitten potentiaalinen kumppani. Sopiva alamainen ja orja.
 
luumu
"Jos haluaa päästää itsensä joka kerran ensi viehätyksen mentyä ohi helpommalla, niin silloin etsii puolisostaan kaikki viat ja perustelee itselleen eroamista juuri noilla sanoilla kuin mitä Wiltsu tekee. On tasoeroa, ei kriteerit täyty, on sitä ja tätä jne..höpö höpö."

Wiltsu kertoi olevansa ex-viini- ja peliriippuvainen ja vierailee nykyään naisvankiloissa juttelemassa.

Tuo tieto selittää minulle miksi hän ei pidä jutuistani. Wiltsun jutut tuovat elävästi mieleen exäni
ajatukset.

Itseään voi hoitaa monella tavalla ja se on ihan hyvä asia.

Toivottavasti elleissä on mahdollisimman monenlaista kirjoittajaa. Jos alkaa sokeasti uskomaan yhden ellin ajatusmaailmaan niin se ei ole terveellistä.
 
Wiltsu
Alkuperäinen kirjoittaja luumu;10982130Tuo tieto selittää minulle miksi hän ei pidä jutuistani. Wiltsun jutut tuovat elävästi mieleen exäni ajatukset. Itseään voi hoitaa monella tavalla ja se on ihan hyvä asia.[/QUOTE:
Sinä se sitten osaat kääntää asioita omituisiksi.

Ensinnäkin, miten ihmeessä se tieto, että olen entinen viini- ja peliaddikti selittää sen, että en pidä sinun jutuistasi? Tuo samankaltaisuus minulla ja exälläsi selittää ainoastaan sen, miksi aina vähän väliä vonkaat minua olemaan kanssasi kaveria tai jotain. Sitä muuten en voi sietää.

Vapaaehtoiset ihmiset eivät missään tapauksessa saa terapioida itseään tehdessään vapaaehtoistyötä. Siksi en hoida itseäni vankilassa. Täytän elämääni mielekkäällä tekemisellä viinin ja pelaamisen sijaan.
 
Wiltsu
Jos haluaa päästää itsensä joka kerran ensi viehätyksen mentyä ohi helpommalla, niin silloin etsii puolisostaan kaikki viat ja perustelee itselleen eroamista juuri noilla sanoilla kuin mitä Wiltsu tekee. On tasoeroa, ei kriteerit täyty, on sitä ja tätä jne..höpö höpö.
Minä en ole eroamassa. Eikä aloitukseni koskenut ollenkaan sinun höpinöittesi aiheita. Sotket asioita ja höpiset liian pitkiä "puheen"vuoroja. Ne on sekavia, erilaisuutta halveksivia ja hyvin musta-valkoisia.
 
Viimeksi muokattu:
Katla
mun mielestä elämä on elämistä varten.
Ei se ole mikään poroerottelu.

Katlalle..
Jos valitsee puolison pelkästään omien kriteerien mukaan, mitä saa.. joo.. joo.. ihmisen joka myötäilee sun omia ajatuksia ja elää pelkästään sinun haluamallasi tavalla.
Se ei ole mikään parisuhde. Se on toisen ihmisen alistamista omaan muottiin ja omiin toiveisiin.

Monet miehet alistuvat parisuhteen alussa, mutta eivät suostukaan hyppäämään toisen pillin mukaan vuosikausia ja se aiheuttaa niitä parisuhteen ristiriitoja.
Sinä sanot ..kemia on kadonnut, eikä tunne toista.. on helppo erota ystävinä...ei se noin ole.

Sinä et tunne toista kun et ole viitsinyt tutustua yhteisen matkanne aikana toiseen koskaan kunnolla. Hän on ollut sinulle joku vaan joka siinä rinnalla arjessa itsestäänselvyytenä roikkuu mukana. Mutta tämä mukanaroikkuja ei ole sinulle kuitenkaan niin merkittävä ihminen, että häneen viitsisit tutustua tai hänen syvimpiä tunteita ja olemustaan koskaan pysähtyisitä ajattelemaan. Hänen pitäisi olla juuri sellainen kuin sinä haluat. Hänen omilla toiveillaan itsestään ja sinusta ei ole mitään merkitystä sinulle.

Olet Wiltsu-tasoihminen. Puoliso ei täytä sinun kriteerejäsi omana itsenään joten hän saa mennä.

Rakkaus ja rakastaminen parisuhteessa on myös tahtotila ja rakastaminen vaatii työtä ja paneutumista siihen toiseen ihmiseen.

Jos haluaa päästää itsensä joka kerran ensi viehätyksen mentyä ohi helpommalla, niin silloin etsii puolisostaan kaikki viat ja perustelee itselleen eroamista juuri noilla sanoilla kuin mitä Wiltsu tekee. On tasoeroa, ei kriteerit täyty, on sitä ja tätä jne..höpö höpö.

No, voi että. Etkö oikeasti ymmärtänyt kirjoitustani, vai haluatko vain provoilla?

Mistä sinä, vieras ihminen, voisit mukamas tietää, etten tutustunut mieheeni, etten tuntenut häntä, että hän olisi ollut vain "joku mukana roikkuja"? Suhteemme oli tasa-arvoinen, kumpikaan ei tanssinut toisen pillin mukaan. Mistä kummasta sinä niin kuvittelit? Meille oli helppo erota ystävinä, et sinä voi siihen sanoa -"ei se noin ole".

Olin mieheni kanssa lähes 20 vuotta yhdessä. Niihin vuosiin mahtui paljon iloa ja rakkautta. Pahaa mieltä ja riitojakin. Jopa hetkellistä vihaa. Pääosin hyviä muistoja jäi. "Tasot" muuttuivat meillä pikkuhiljaa vuosien saatossa. Halusimme täysin erilaista elämää tulevisuudessa. Erosimme hyvässä yhteishengessä. Ei niin, että toinen "saa mennä". Yhteen aikanamme menimme rakkauden ja samojen arvojen vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
hetkonen
Wiltsulle
kumpikohan meistä on mustavalkoinen?

Minä joka en erottele ihmisiä ominaisuuksien mukaan enkä aseta heille minkäänlaisia tasoja tai pisteytyksiä.

Ilmeisesti sinä olet pisteytellyt ihmisiä jo useampaan otteeseen näillä ellien palstoilla aloituksestasi + muiden ihmisten kommenteista päätellen.

Katlalle
tässä lainaus sinun tekstistäsi

"Kun on nuori ja rakastunut, niin helposti kuvittelee, että toinen ei muutu, paitsi korkeintaan samaan suuntaan mitä itsekin muuttuu. Joku päivä sitä vaan herää huomaten, ettei enää tunne toista. Kemia on kadonnut, eikä yhteisiä juttuja ole. "

No, aika outoa jos tuollaiseen tilanteeseen joutuu ykskaks lähes 20 vuoden jälkeen .. siis jos tuntee ja tietää miehensä sisimmät ajatukset ja halut koko tuon 20 vuoden ajan.
 
elleilijä
"Jos haluaa päästää itsensä joka kerran ensi viehätyksen mentyä ohi helpommalla, niin silloin etsii puolisostaan kaikki viat ja perustelee itselleen eroamista juuri noilla sanoilla kuin mitä Wiltsu tekee. On tasoeroa, ei kriteerit täyty, on sitä ja tätä jne..höpö höpö."

Wiltsu kertoi olevansa ex-viini- ja peliriippuvainen ja vierailee nykyään naisvankiloissa juttelemassa.

Tuo tieto selittää minulle miksi hän ei pidä jutuistani. Wiltsun jutut tuovat elävästi mieleen exäni
ajatukset.

Itseään voi hoitaa monella tavalla ja se on ihan hyvä asia.

Toivottavasti elleissä on mahdollisimman monenlaista kirjoittajaa. Jos alkaa sokeasti uskomaan yhden ellin ajatusmaailmaan niin se ei ole terveellistä.
A-täti, luulen että Wiltsu on samansorttinen (en sano sitä sanaa) ihminen kuin ex miehesi. Olen sitä ennenkin aavistellut.
 
Viimeksi muokattu:
hetkosen serkku
Minä en ole eroamassa. Eikä aloitukseni koskenut ollenkaan sinun höpinöittesi aiheita. Sotket asioita ja höpiset liian pitkiä "puheen"vuoroja. Ne on sekavia, erilaisuutta halveksivia ja hyvin musta-valkoisia.
"Hetkosella" hyviä kirjoituksia, ei mitään höpinöitä ja asioiden sotkemisia, niinkuin jonkun muun kirjoitukset. Sekavia, erilaisuutta halveksivia, musta-valkoisia? Heh, heh, heh, nuo sanat kuvaa paljon paremmin sun omia kirjoituksia.
 
Viimeksi muokattu:
hetkosen serkku
Wiltsulle
kumpikohan meistä on mustavalkoinen?

Minä joka en erottele ihmisiä ominaisuuksien mukaan enkä aseta heille minkäänlaisia tasoja tai pisteytyksiä.

Ilmeisesti sinä olet pisteytellyt ihmisiä jo useampaan otteeseen näillä ellien palstoilla aloituksestasi + muiden ihmisten kommenteista päätellen.

Katlalle
tässä lainaus sinun tekstistäsi

"Kun on nuori ja rakastunut, niin helposti kuvittelee, että toinen ei muutu, paitsi korkeintaan samaan suuntaan mitä itsekin muuttuu. Joku päivä sitä vaan herää huomaten, ettei enää tunne toista. Kemia on kadonnut, eikä yhteisiä juttuja ole. "

No, aika outoa jos tuollaiseen tilanteeseen joutuu ykskaks lähes 20 vuoden jälkeen .. siis jos tuntee ja tietää miehensä sisimmät ajatukset ja halut koko tuon 20 vuoden ajan.
Ajattelemisen arvoisia pointteja, lisää tällaisia.
 
Viimeksi muokattu:
*Siri*
Tarkoittaako tämä lista nyt sitä, että koet lapsesi miinukseksi itse, vai sitä, että kumppaniehdokkaat tai nykyinen kumppani tekevät niin? Sama nuo muut miinukset?

Itselleni mieheni lapsi, jos sellainen olisi ollut, olisi ollut plussaa (jos olisi tarvinnut valita + tai -). Hänellä ei lapsia ole, mutta minun lapseni on hänelle erittäin tärkeä ja läheinen. Joillekin tärkeät asiat ovat toiselle täysin merkityksettömiä. Olen myös hetken tapaillut miestä, jolle lapseni ei ollut + tekijä. Eli se laski tasoani hänen silmissään. Nykyisen mieheni mielestä asia on ehdoton +, koska lapsi rikastuttaa myös hänen elämäänsä.
Nämä listat pitäisi tehdä itselle ja puolisolle erikseen. Sinä tiedät vain teoriassa olisiko se puolison lapsi ollut +, totuus olisi saattanut osoittaa sen asian muuksi. Lapsiakin on niin monenlaisia ja eniten tässä asiassa painaa vanhemman suhde ja suhtautuminen omaan lapseensa. Onko uuden puolison kasvatusajatukset samat, onko hänellä mitään sijaa siinä kuviossa, saako ottaa kantaa mihinkään? Jotkut lapsetkin osaavat pelata pirullista peliä saadakseen uusiopuolison häipymään kuvioista.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä