Hae Anna.fi-sivustolta

Epärehellinen siivooja

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä Zoe, 01.09.2003.

1. Miss Moneypenny Vierailija

Tapelkaa Italian rikollisuudesta Italia-palstalla!

2. 50-luku Vierailija

Siis olet mytomaani!
    Jo seitkyt luvulla oli Italiassa kymmeniä miljoonia asukkaita ja kotomaassammekin oli rikollisuutta...

3. Voi hyvänen aika Vierailija

4. 2003 Vierailija

Toi 70luku tais kompastua omiin jalkoihinsa? Hehheh, niinkin voi käydä.

5. raikka Vierailija

Kaikki Kreikkalaiset ovat rofeja.

6. doris Vierailija

Kyllä siellä Italiassa edelleen on erittäin runsaasti taskuvarkaita. Kaverini asuu pohjois-italiassa ja varoittaa meitä joka kerta kun olemme siellä reissussa. Tutuilta on varastettu lompakkoja ja itsekkin näimme viime reissulla kun eräältä liikemieheltä varastettiin salkku Milanon rautatieasemalla. Kyllä siellä edelleen saa erittäin tarkkana
    olla. Se on valitettava totuus.

7. No Vierailija

se oli ESPANJASSA HALOO???
    Olet kreikka palastalla,jos et huomannut:(

8. En ole Vierailija

törmännyt yhteenkään epärehelliseen siivoojaan en, kreikassa.italiassa.espnjassa.portugalissa.virossa.suomessa. tanskassa. ruotsissa.norjassa.englannissa.ranskassa.

Haloo valitkaa paremmat hotellit,joissa on takuulla rehelliset työntekijät.

9. Zoe Vierailija

Eipä ole hotellin tasosta (ainakaa tässä tapauksessa) kiinni.

10. Siivoojat Vierailija

Tapanani on, että heti hotelliin ta huoneistoon majoittuessani yhdytän siivoojan, vaikkapa käytävällä, tervehdin, esittäydyn ja kerron huoneeni numeron tarvittaessa ja myöskin sen kuinka kiitollinen olen hänen avustaan tulevina viikkoina, ja jonka tulen muistamaan.
    Hän puolestaan arvostaa ystävällisyyttäni ja vartioi tavaroitani.
    Muutama sana paikallista kieltä on varmaan paikallaan tässä ""liikeneuvottelussa"", voi lisätä sitoutumisastetta.

11. Miuku Vierailija

Hei!
    Minä hullu Kreikkafani en ole koskaan sellaiseen törmännyt, että hotellissa oltaisiin epiksiä. Toki myös aina pidän huolen rahoistani ja tavaroistakin.
    Kerran yksi hyvin itseään tärkeänä pitävä hotellin emäntä tivasi lähtöpäivänä pyyhettä, joka muka puuttui. Pyysin häntä avaamaan matkalaukkuni ja tsekkaamaan, mutta se ei sitten ollutkaan intressissään. Kaikkea voi sattua, ja omat oppirahat pitää maksaa. Itse olen niitä maksanut esim. ravinteleissa, ja tietty kaupoiussa. Nykyisin olen hyvin skeptinen, ja osaan tinkimisen. Ja kun mun ei tarvitse mihinkään butikeihin mennä, niin pärjään. Hanian kauppahallin kuppilat ja maustepuodit herättää mut.
    Siellä on niin paljon omaa eloa, ettei kukaan turistia höynäytä. Rysät on erikseen.
    Hyvää tiistaita teille kaikille!

12. mIUKU Vierailija

hEIPPA!
    Mua ei ole käännetty koskaan missään. Tosin kannan kamani ja rahani hyvin räjähtäneen näköisessä kassissa.
    Kerran vuosia sitten oli Rodoksen Mandrakissa joku ökyukko joka esitteli ja jättikin ison drakmarulla pöytää. Tarjoilija juoksi perään viemään sitä rullaa miehelle. Että niin epiksiä ne ovat Kreikassa ja Turkissa.

13. doris Vierailija

No, haloo vaan sinnekkin, tuossa aikaisemmissa teksteissä oli myös väittelyä Italian taskuvarkaista joten suuresti anteeksi että kerroin siitä oman mielipiteen vaikka nyt teinkin hirveän rikoksen kun kirjoitin siitä kreikkapalstalla.

14. katri Vierailija

Kyllä kannattaa pitää kaikki tavarat mitkä vaan mahtuu tallelokerossa. Kreikkalaiset siivoojat ovat tunnetusti epärehellisiä ja heille kyllä kelpaa kaikki mikä vaan pöydille jää.

15. Pekka Vierailija

Katri on tietenkin oikeassa. Toisaalta en usko, että kreikkalaiset siivoojat ovat niinkään epärehellisiä, vaan pikemminkin turkkilaiset vierastyöntekijät, joita on varsin runsaasti Kreikassa siivoojan ym ammatissa.

16. Katrille Vierailija

Missähän päin Kreikkaa olet ollut, olisi kiva tietää? Ja oletko ollut yleensä lainkaan.
    Vierastyöläisiä on nykyisin aika paljon Kreikassa juuri siivoamassa. On venäläisiä,turkkilaisia,albaaneja jne. Kreikkalaisia en varkauksiin yhdistä, mutta toisaalta en liiku epämääräisissä paikoissa.
    Jos ei itsekään tiedä miten se loma tuli vietettyä ja missä, pistää epäilemään että mielikuvitus/muistikatkot tekee tepposia. Onkohan Katrille käynyt näin vaikkapa Kosilla tai Rodoksella?Hävisi se viinapullo joka itse asiassa tuli itse juotua...

17. Matti Vierailija

Minulta hävisi kerran kalsarit ja epäilin myös hotellin henkilökuntaa ensin. Kotiin tultuani kuitenkin vaimo löysi ne matkalaukusta muovipussiin pakattuna hieman ""ruikulia"" sisältäen. Olihan se kerrankin tuliainen, josta on puhetta riittänyt vielä tänä päivänäkin, kun suunnittelen uutta matkaa. Vieläkin mietin, kuka mahtoi ne matkalaukkuuni laittaa...

18. Näin siinä kävi Vierailija

Se on niin Matti, että Keikkaan kun lähtee niin pitä Keikka kestää. Keikassa voi sitten tarttua kalsareihin keliokkeja, esim. yleisellä rannalla ja uima-altaalla. Näi syntyy ""ruikulia"".
    Sinulla Matti onkin varmaan ollut kovin rehellinen ja ymmärtäväinen siivooja, kun on pelastanut arvokkaat kalsonkisi talteen ja ihan kotiavietäväksi; ei ehkä hävennyt pestä niitä, kun ei tunnistanut sisältöä.

19. Summa Vierailija

summarum; epärehellisiä asukkeja lienee jokaisessa maassa. Varokaa!

20. Zoelle Vierailija

Meille kävi ihan samanlainen juttu nyt loppukesästä Analipsissa.
    1:1:een sinun kertomuksesi kanssa. Siivooja oli muuten Kreetalainen, ei mikään siirtotyöläinen. Tuskin jatkaa enää tässä työpaikassa...

21. hyvä tietää Vierailija

Olipa hyvä, että tuli luettua tämä viestiketju.
    Tilasin ensimmäisen Kreikan matkamme ensi syyskuulle eikä olisi tullut mieleenikään, että siivoojat näpistelevät tavaroita huoneesta. Olen kuullut monien kehuvan kreikkalaisten rehellisyyttä, mutta se ei nämmä enää pidä paikkaansa.
    Olemme lomailleet Turkissa useita kymmeniä kertoja ja siellä ei ole koskaan viety yhtään mitään. Rahat ja passit on tietty ollut tallelokerossa, mutta kännykät, kamerat, korut ym. on olleet pöydällä eikä mihinkään ole ikinä koskettu.
    Kanarialla lomaillessamme kaikki mahdollinen on tallelokerossa, koska se on yleisesti tiedossa että siellä on paljon varkaita.

22. Tosikko Vierailija

Elä sie hyvä tietää pelästy turhaan tän viestiketjun runoilijoita. Keksivät omaksi ilokseen juttuja. Näiltä samoilta veijareilta varastetaan Suomessakin.
    Ei Kreikassa ole yhtään enemmän varkaita kuin Suomessa -suhteessa asukaslukuun.

23. Emilia Vierailija

Just näin kuten tosikko kirjoittaa! Olen minäkin matkustanut noin 30 vuoden aikana lähes jokaisessa turistimaassa ja mm. Kreikassa monella saarella useita kertoja. Varastettu ei ole koskaan mitään; kerran tarjoilija juoksutti lompakkoa perään, kun horisko suomalainen sen sinne unohti.

Mullakin on tapana ottaa aina tallelokero passeille, lentolipuille ja ylimääräisille rahoille. Mutta korut (ne vähät, ei mitään timantteja) ja usein myös kamera ovat huoneessa yöpöydän tai vastaavan laatikossa, eikä todella mitään ole hävinnyt.

En silti epäile, etteikö epärehellisiä löydy niin kreikkalaisista kuin muistakin ihmisistä. Jokaiseen populaan mahtuu kaikenlaisia.

Huolellinen kannattaa olla eikä sitä lompakkoa laittaa takataskuun pullottamaan tai jättää pöydän reunalle vessaan lähtiessä. Jos ei paikallinen, niin joku vierastyöläinen tai turisti sen saattaa korjata parempaan talteen.

Turvallista matkaa kaikille kuten sanoisi Team Ahma!

24. Zoe Vierailija

Näytti meidänkin Santorinin hotelli jääneen pois ens kesän esitteestä...

25. Zoelle Vierailija

Tuskin te Santorinilla hotellia omistatte...?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri