Hae Anna.fi-sivustolta

Epätoivosta ikilaihista

Viestiketju osiossa 'Kilot kuriin' , käynnistäjänä helppistä, 15.07.2020.

1. amanda Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    305
    Lääkärit sanoo aina että liikunta on hyvin tärkeää ihmiselle, sekä nuorille ja vanhuksille :)
    Luotan tuohon lääkäreitten neuvoon.
    Oliko mielestäsi liikunnan tärkeys huono neuvo mielestäsi siis? Tai onko se huono vain sen takia kun se satuin olemaan minä joka mainitsin siitä?
    Sorry jos pahoitin mielesi tällä liikunnan tärkeydellä.
    -

2. vierailija Vierailija

Tässä tuosta Naomin kuurista kyseltiin kokemuksia niin tänään tulee tasan 2 kuukautta täyteen kun aloitin. Lähtöpaino 92,6 kg, nyt 83,2 kg. Vointi aivan mahtava, varsinkin jos vertaan edelliseen laihiskuuriin. Sain heti aluksi hyvät selkeät ohjeet ja olen kyllä noudattanut ihan tunnon tarkasti. Suunnitteilla pitää häät ensi kesänä ja haluan sitä ennen hoikistua, tavoitteena vielä 25kg mikä on tietysti huima tavoite mutta uskon että tällä onnistun koska tämä on pistänyt nyt koko arjen uusiksi. Olen alkanut liikkua ja syödä terveellisesti ja todella ihanalta on tuntunut kun on saanut hankittua vaatteita jotka näyttää kauniilta päällä. Suureksi jääneitä olen kantanut sitä mukaan pois koska en tosiaankaan aio siihen kokoon enää palata. Aivan erilainen kuuri tai paremminki ohjelma tämä on mitä olen koskaan kokeillu mutta niissä muissa on into lopahtanut jo parin ekan viikon jälkeen ja sen jälkeen on kilot tullu takaisin. Tiedän että tätä pystyn jatkamaan ja Naomi sanoi että sitten kun tavoite on saavutettu, aloitetaan ylläpito-ohjelma. Mulle on tuonut suunnatonta helpotusta kun on luotettava ammattilainen jonka ohjauksessa voin pudottaa painoa, tiedän että yksin en pystyisi. Tämä mitä nyt jo on lähtenyt tuntuu ihan ihmeeltä. Aiemmin olen saanut hädintuskin sellaisen 5-6 kg pois.

3. vierailija Vierailija

Niitä on niitä mielensäpahottajia...>>sitten on niitä jotka ei tarvii kaipaa liikuntaa ja ne roikkuu puista tuolla sademetsissä, pärjäävät hyvin vähällä liikunnalla ja niitä laiskiaisiksi mainitaan....>> ihmiselle tuo liikunta ON ensiarvoisen tärkeää jos haluaa kunnossa pysyä ja normaalissa painossa ja normaalein lihaksin. Jos ihmistä ei olisi tarkoitettu liikkuumaan olisi varmaan jo evoluution tuloksena alettu tänne sohva persauksissa putkahdella mutta kyllä ne jalat on sitä varten että niillä LIIKUTAAN....>> Se on vaan niillä syömisvimman valtaamilla tullut kumma käsitys ettei tarvitse liikkua ja saa syödä mäntätä aamusta yömyöhään ihan mitä haluaa. TV:ssä on se ohjelma mitä voi seurata misssä näkyy mitä on seurauksena. Siitä voidaan sitten niille kuittailla jotka koittaa täällä jotakin järjen sanaa sanoa mutta valitettavasti neuvot taitaa suursyömäreille olla kuin pieru saharaan, sinne katoaa....>>> Sitten koitetaan selittää ettei tarvitse liikkua. Ei varmasti kukaan pakota mutta ne joilla on minkäänlaista tulevaisuuden näkymää, ettei ole täysin toivoaan menettänyt, ne kyllä liikkuu. Ja ne jotka liikkuu, eihän se ole heiltä pois jos toiset päättävät lyödä laimin terveytensä. Se on silti vaan niin että sitten niitten ylipainoisten ja liikkumattomien ei pitäsi voivotella ja valittaa niitten kilojensa kanssa. Se kun on jokaisella itsellään mahdollisuus niihin asioihinsa vaikuttaa ja ketään kun ei pakkosyötetä.

4. liikettäniveliin Vierailija

Toi on niin totta!

5. vierailija Vierailija

Hienoa, että osapaastoa käytetään yleisesti. Ei tuo ohjelma sen kummelta nimittäin kuulosta.

Hienoa, että hermoratahieroja on myös ravitsemusasiantuntijauten myös muissa terveyteen liittyvissä asioissa osaa vastata.

Oma fysioterapeuttini kyllä neuvoo ja opastaa, mutta ohjaa lääkärin vastaanotolle muissa kuin omaan alaansa kuuluvissa vaivoissa.

Mihin tarvitaan ylimääräisiä lisäravinteita terveellisessä ruoavaliossa? Ei ne hiukset lähde eikä iho huonone laihduttaessa, jos syö riittävästi terveellistä ruokaa.

Ja ihan vinkkinä: jos teloo ittensä, ei se paino nouse liikkumattomuudellakaan, ellei ainoa liikunta ole syönti.;)

6. vierailija Vierailija

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...erdieetilla-huimia-tuloksia/3292524#gs.b7r2m2

https://kuntoplus.fi/laihdutus/pain...erveellistä-ruoka-ainetta-16-8-pätkäpaastolle

https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/454f731e-bb52-4289-b2fc-75441a8aa179

7. Koettu on Vierailija

Tuo ohjelma ei todellakaan ole mikään osapaasto.
    Naomin laihdutusohjelman ensimmäisessä kohdassa kehoitetaan koko ohjelma ALOITTAMAAN lääkärillä käynnillä, siinä on vielä mainittu milloin se on suorastaan välttämätöntä.

Naomi on hermoratahierojam Ayurvedahoitaja, Reikihoitaja, hyvinvointineuvoja, puutarhuri, ravitsemuskoulutuksen saanut ravitsemustyöntekijä ja työskennellyt näissä ammatein yli 20 vuotta, siis selvänäkijäntyönsä ohessa ja hoitolaansa pitäen.- tiedän koska tätini on kertonut milloin on käynyt luonaan ensimmäisiä kertoja kun Naomi avcasi hoitolansa. Ravitsemustietoutta siis ihan terveellisen ruoan kasvattamisesta aina ihmisen terveyden ja ravinnonkäytön anatomiaan löytyy varmasti vähintään yhden tietosanakirjan verran.
    Lääkäri ja lääkäri. Kärsin vuosia ärtyneen paksusuolen ongelmista ja kroonistuneesta suolistotulehduksesta. Lääkärit määräsi kyllä kortisonia ja antibioottia ja lääkkeitä. Tilanne paheni pahenemistaan. onneksi kuulin samoista oireista kärsineeltä tuttavaltani Naomista, jonka vastaanotolla aloin käydä hoidoissa ja jonka laatimaa ohjelma noudatettuani vuosia ärtynyt ja ripuloiva vatsani parantui niin, että nykyisin on vatsa paremmin kovalla kuin löysällä ja minkäänlaisia lääkkeitä en käytä, noita yllä parjattuja Naomin suosittelemia ravinteita kylläkin. Nyttemmin olen itse kouluttautumassa hierojaksi, Naomi ja työnsä on minulle vuosien aikana tullut hyvin tutuksi ja arvostan erittäin suuresti hänen ammattitaitoaan. Senhän ei pitäisi olla täällä minään kuittailujen aiheena jos joku osaa ja hallitsee monipuolisesti että jokainenhan saa siellä fysioterapeuteillaan saada ihan sitä hoitoa mitä saa mutta se ei tarkoita sitä etteikö jossakin olisi ihmisen kokonaisvaltaista hoitoa tarjoavia tahoja myöskin, jotka osaavat tarvittaessa ohjata myös monien muiden ammattilaisten kuin lääkäreitten luokse. Naomista ja työstään on paljon kirjoitettu eri terveysalan lehdissä että ei se sinällään mitään uutta tietoa ole.

Tänä päivänä ravinto on niin köyhää, että laihduttaessa vcarmasti tarvitaan lisäravinteita, sen nyt sanoo järkikin. Normivaliota noudattava saattaa ilman pärjätä mutta jos on imeytymisongelmaa kuten minulla oli tai jos laihduttaa, tarvitsee varmasti ravinteita tai se näkyy ihon tai hiusten kunnossa.

Liikkumattomuudella ei paino tosiaan toki nouse mutta ei varmasti terveyskään edisty. Itsellä ei ole liikakilot olleet todella ongelma mutta Naomin laatiman hyvinvointiohjelman noudattamisella on terveydentila ja kunto todella kohonnut. Tuntuu kuin olisin saanut elämäni takaisin kun suoliston ongelmat alkoivat helpottaa ja vatsa rauhoittui. Aloin myös harrastaa joogaa minkä olen huomannut toimivan ainakin omalla kohdalla hyvänä stressinpoistajana. Suosittelen lämpimästi:)

8. vierailija Vierailija

Vai niin, jahas. että oikein ohjaa lääkärin vastaanotolle omaan alaansa kuuluvissa vaivoissa. Sellasissa kun....? Liikalihavuus? Ravintoaineet? enpä ole tiennytkään että esimerkiksi hierojien ja fysioterapeuttien ammattiin ei kuuluisi osata ohjeistaa painonhallinnan ja ravintoaineiden käytön asioissa mutta ilmeisesti ei ole ainakaan kovin hyvin osannut opastaa. Että oikein lääkärin vastaanotolle? No eipä varmaan kukaan muuten keksisi. Enpä ole tiennytkään että noihin asioihin ei muualta saisi apuja kuin lääkäristä. Kannattaisiko ottaa hiukan selvää asioista ennen kuin heittelee kommntteja. Vai olisikohan kyse vaan kateudesta. Niin se vaan on. Toiset osaa. Ja vaikka kuulostaisi uskomattomalta niin tosiaan, joku voi olla sekä hermoratahieroja että ravitsemusasioitten ammattilainen. Silloinhan niistä asioista esitettyihin kysymyksiin ihan tulisikin osata vastata. Eikö? Itsekin olen sekä taksikuski että maatalon emäntä ja jos tullaan kysymään mistä kautta ajetaan Pieksämäelle niin varmastio osaan. Jos tullaan kysymään kevätkylvöistä niin osaan senkin. Ne kuuluu ihan ammattitaitoon. Eikä tarvitse ketään opastaa lääkärille.

9. vierailija Vierailija

Tuolla aiemmassa viestissä kirjoitettiin näin:

"Se on siis pääpiirteissään niin että syödä saa mitä haluaa, ei tietty mitään roskaruokaa vaan tavallista ruokaa, mutta vaan tiettynä aikana ja tietty määrä, muuna aikana vaan juodaan."

Siis tiettynä aikana....

Toisekseen, sairaan ja ylipainoisen on aina yvä aloittaa laihdutus lääkärissä käynnillä.

10. vierailija Vierailija

Tuo "ravitsemuskoulutuksen saanut ravitsemustyöntekijä"; mikähän se on?

Ravitsemusterapeutti on opiskellut ravitsemustietoutta yliopistossa, mutta käsittääkseni ravitsemistyöntekijän (ravitsemustyöntekijää en löytänyt) ammattikouutus ei ole kovin syvällinen.

https://rty.fi/jasenet-ja-liittyminen/esittely/

Toki kirjoitusvirheitä tulee itse kullekin, mutta olisihan hyvä, jos jostain ihmisestä puhutaan, olisi edes ammattinimikkeet oikein.

11. vierailija Vierailija

Nimenomaan. Eiks ruokailu aina tapahu tiettyinä aikoina... Niinhän tosa juur joku totesi lääkärisä käymisestä että ohjelman ensimmäisessä kohdassa niin kehotetaan tekemään. Minut Naomi on passittanut aikoinaan lääkärille miltei siltä istumalta.
    Tuosta ohjelmastaan en ollut kuullutkaan kun menin, tulee viitisen vuotta, ensimmäsen kerran Naomille reikihoitoon. Voimat oli loppu, työuupumusta ja työpaikkakiusaamisesta johtuen. väsymystä ja paino oli alkanut nousta. Se oli erikoinen kokemus tosiaan. Naomi aloitti sen hoidon ja kun oli laittanut kädet siihen kaulalleni, tunsin miten kuumat ne oli, hiki alkoi nousta pintaan. Teki sen hoidon, tunnin se kesti ja melkein nukahdin siihen hoitopöydälle.
    Siinä kun hoito loppu, sanoi että mun olisi syytä mennä lääkärin vastaanotolle ja pyytää tutkimaan mun kilpirauhasarvot. En tiedä tänä päivänä mistä sen tiesi, sanoi silloin mulle että tunsi käsiinsä sillä kohtaa ongelmaa. Selvisi tosiaan että kilpirauhasarvot ei ollu kohdallaan ja mulle määrättiin lääkitys. Mietin sitäkin että johtuiko että ties siittä että on selvännäkijä. Parantajan kädet hänellä on, sen huomasin heti sillon ekalla kerralla ja kun jatkoin käyntejä pääsin eroon vuosia piinanneesta päänsärystä. Kun lopetin eli olin jotain vuoden verran käymättä, alkoi päänsärkyä taas olla ja menin uudestaan. Käyn sillon tällön, paino on alkanut laskea ja muutenkin terveys nyt paljo parempi. Työpaikka meni pari vuotta sitten vaihtoon ja tässä nykysessä on ollu tosi hyvä ilmapiiri. Olen saanu Naomilta niin paljon apua ja neuvoja ja nykysin ohjausta myös tuossa painon pudotuksessa. Minulla se ohjelma toimii ja käytän kyllä kanssa joitakin lisäravinteita, vitamiineja lähinnä. Kilpirauhasarvot on paljon parantuneet sittä mitä ne oli ja olen tosi kiitollinen Naomille, ilman häntä en varmasti oli tajunnut mistä on kysymys, luulin että ne oireet johtu työuupumuksesta.

12. vierailija Vierailija

Ohhohhhoijjjjjjjjaaaaaa kun jollain on nyt kateus huipussaan. Ahistaako kilot? Vai joku ravitsemusterapeutti jolla ei asiakkaita? Miksiköhän ei?

13. vierailija Vierailija

Toki hyvä itse kunkin tietää että ravitsemusterapeutit eivät ole ainoa ammattikunta joka voi antaa hyvinvointi-, laihdutus- ja ravitsemusasioissa ohjausta ja neuvontaa. Oikeinko joku "yliopistossa opiskellut tavitsemusterapeutti" nyt vaivaa näkee miltä tahoin ihmiset käyvät painonhallintaansa apuja saamassa. sinultako siis ei?

14. vierailija Vierailija

Mitä SINULLE muitten ammattinimikkeet kuuluu???

15. vierailija Vierailija

Tosiaan. Minä työskentelen hyvinvointivalmentajana (n 10 v työkokemus) ja työnkuvaani kuuluu erityisesti juuri painonhallinnan, ravitsemuksen, liikunnan ohjaus ja yleensäkin hyvinvointi, enkä todellakaan ole ravitsemusterapeutti enkä ole missään kohtaan edes aikonut sellaisesksi opiskella, ammatillinen taustani on kauneudenhoitoalalla. Minun ymmärtääkseni ravitsemusrterapeutit työskentelevät lähinnä sairaaloissa ja terveyskeskuksissa ja varmasti heillä on siellä ihan oma asiakaskuntansa, kuten allergiset lapset ja muutoin sairaat ihmiset mutta minun asiakskuntani koostuu lähinnä muutoin terveistä joille vaan on kertynyt ylipainoa, tai jotka haluavat ohjausta esimerkiksi erilaisten liikuntaharrastusten pariin.

16. Anna-L Vierailija

Niin ettäkö siis oikein jostakin etsiskelit mikä on ravitsemustyöntekijä. Johan on tarmokasta! Mitäköhän sillä on väliä mikähän se on? Minä ymmäärsin noista aiemmasta kommentista että siellä on valtaisa määrä alan ammattitaitoa, niin mitä ihmeen väliä on sillä mikä on ravitsemustyöntekijä. Minulla ainakin kellot soittaa että sen täytyy olla ravitsemusalan ammattilainen. Että onko ne jollakin ne kilot niin kiinni etteivät lähde laihdutukset käyntiin kuin yliopistollisen koulutuksen keinoin. Minä olen ymmärtänyt että ne kilot lähtee vaan laihduttamalla. Jos on kokonaisvaltaista hyvinvoinnin ammatitaitoa tarjoava ammattilainen, josta kirjoitetaan pitkin kotimaan terveyslehdistöä (olen artikkeleita lukenut) ja jolla oma hoitolansa ollut kymmeniä vuosia, niin minulle ainakin on aivan hempusen yhdentekevää onko jossakin joku yliuopistollisen koulutuksen saanut ravitsemusterapeutti, kun ainakaan minulle ei ole vaikea valita kumman luokse menen.

17. vierailija Vierailija

Kävin hiljattain ravitsemusterapeutin vastaanotolla. Yhtä tyhjän kanssa elikkäs mitään sellasta tietoo en saanut mitä en olisi jo mennesssäni tiennyt. Oli kaiken lisäksi niin kvin ollakseeen ja kaikkitietävä. (Ei ottanut kuuleviin korviinsa mitä puhuin, omaa tietämystään vaan korosti) Ne samat tiedot niistä suositelluista ruuista olisi minulle varmasti jopa ruokakaupan kassa osannut kertoa ja muun "tietouden" vaikka apteekin farmaseutti. Tai olisin varmaan itsekin ne "yliopistotasoisen ravitsemustietouden" pohjalta saamani tiedot voinut suoraan maitopurkin kyljestä lukea. Varmaan ihan hyvä ammattikunta ja tarpeellinen joskin tänä päivänä saa hyvin paljon tietoa vaikka suoraan netistä noista ravitsemusasioista ja kyllä sitä kuuluu monen muun ammattikunnan koulutukseen yliopistotason koulutusta ja monenlaista muuta koulutusta mutta ei se koulutus itsessään mikään autuaaksi tekevä ole. Kyllä se todellinen ammattitaito tulee esiin siinä työkokemuksen myötä. Että itse en noitten ammattinimikkeitten perässä ainakaan palveluita etsi. Kyllä menen sinne missä saan hyvää palvelua ja missä tunnen että minut otetaan huomioon yksilönä ja minua kuunnellaan. Sitten on vielä sellainenkin seikka että kaikista ei vaan ole asiakaspalvelua toimittamaan eikä hoitopalvelua, itselle jäi käynnistä ikävä maku että toista kertaa en ole menossa.

18. vierailija Vierailija

Olen menossa nyt syksyllä alkavaan starttiin, eli hyvinvointi ryhmä mikä alottaa Elokuulla. Sieltä saa matkaansa sen Naomin ihmedieetin ohjelman. Alkaa piisata nyt tämä kilojen kanssa painiminen, saan muutaman kilon pois ja parin viikon sisällä ne takas.

19. vierailija Vierailija

Kyllä se olet ihan sinä itse, joka päätät mitä syöt ja mitä et. Ei se toinen ihminen sinun suuhusi ruokaa lapa eikä sen lappamista sinulta estä. Laihduttaminen ei onnistu nälkäisenä, mutta kun syö ravitsevaa ruokaa, sitä ei tarvi puputtaa alituiseen. Ja silloin paino väistämättä laskee. Ihan ilman ihmedieettejä.:)

Hengenvaarallisesti lihava -sarjassa se lääkäri on todella fiksu, kun kysyy asiakkailta, kuka näitä syöttää. Ja useimmiten asiakas syyttää läheisiään.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri