Epäilen että mieheni pettää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SamSara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

SamSara

Vieras
18 vuoden parisuhteemme on suuressa kriisissä, vuosien aikana käsittelemättä jääneet ristiriidat ovat kasvaneet liian suureksi vyyhdiksi. Asioista on jonkin verran viime aikoina puhuttu ja jatkoa mietitty. Mies ei tiedä mitä haluaa ja onko nyt ljo iian myöhäistä yrittää korjata mitään. Ehdotti kyllä itse parisuhdeterapeutille menemistä., vaikka epäileekin että siitä olisi hyötyä.

Minusta on tuntunut nyt jonkin aikaa, että kaikki ei ole muutenkaan kohdallaan. Epäilen että miehelläni on toinen nainen. Puhelimesta on tullut ennennäkemättömän tärkeä ja mies ottaa sen mukaan esimerkiksi iltaisin hampaidenpesulle menneessänkin. Muita merkkejä pettämisestä en ainakaan vielä ole havainnut, seksielämämme sujuu entiseen tapaan ja arki pyörii muutenkin niin normaalisti kuin se nyt vain voi tässä tilanteessa toimia.

Kysynkö pettämisestä suoraan? Entä jos olen kuvitellutkin kaiken ja tämä epäluuloisuuteni vain pahentaa asioita? Epätietoisuus kalvaa valtavasti mieltäni kaiken tämän muun ohella, mutta toisaalta en ole yhtään varma haluanko kuulla totuuden, jos se on se mitä epäilen. Pelottaa ja ahdistaa suuresti.

Kyllähän se vaisto on yleensä oikeassa.Olethan tuntenut tämän ihmisen jo toistakymmentä vuotta. Mutta vaikka laittaisitte kamat jakoon, niin suosittelen sitä parisuhdeterapeuttia ennen sitä. On helpompi lähteä kun on asiat puhuttu pois.

Mun ex-mies alkoi pitämään kännykkää mukana suihkussa. Usein kännykkä oli äänettömällä, huomasin sen itsekseni kun puhelin ei ikinä soinut. Siis sen että piti sitä usein äänettömällä. Ja nurinpäin.
Lisäksi, sivuhistorian jatkuva tyhjentäminen, kumppanilta kaikkien tunnuksien pimittäminen yms. korostuivat. Ja se että laittoiko varmaan koneen kiinni yms.
Naisiahan löytyi taustalta vaikka kuinka! En tarkoita että tunnuksia yms. pitäisi jakaa, mutta mielestäni suhteessa ei esim. Facebook voi olla niin salainen, että se pitää lähes sulkea kun toinen tulee huoneeseen...

Uudessa suhteessa sanoin, ettei parisuhteessa saa ( ainakaan minun kanssani ) olla mitään niin salaista, että sivuhistoriat pitää aina tyhjentää lähtiessä. Ja nyt onkin hyvä olla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Exä;11488211:
Mun ex-mies alkoi pitämään kännykkää mukana suihkussa. Usein kännykkä oli äänettömällä, huomasin sen itsekseni kun puhelin ei ikinä soinut. Siis sen että piti sitä usein äänettömällä. Ja nurinpäin.
Lisäksi, sivuhistorian jatkuva tyhjentäminen, kumppanilta kaikkien tunnuksien pimittäminen yms. korostuivat. Ja se että laittoiko varmaan koneen kiinni yms.
Naisiahan löytyi taustalta vaikka kuinka! En tarkoita että tunnuksia yms. pitäisi jakaa, mutta mielestäni suhteessa ei esim. Facebook voi olla niin salainen, että se pitää lähes sulkea kun toinen tulee huoneeseen...

Uudessa suhteessa sanoin, ettei parisuhteessa saa ( ainakaan minun kanssani ) olla mitään niin salaista, että sivuhistoriat pitää aina tyhjentää lähtiessä. Ja nyt onkin hyvä olla :)

Jotenkin kuulostaisi siltä että noi kännykän suihkussapidot ja sivuhistorian tyhjäykset olisivat teinien tai "amatöörien" juttuja. Ystävän mies hommasi oman "piilopuhelimen" eli kioskilta pre paid jonka avulla hän hoiti naisjuttunsa. Oma pääpuhelin oli rehellisesti avoinna keittön pöydällä kuten ennenkin mutta takin taskussa (tai milloin missäkin piti salaluuriaan) jatkuvasti äänettömällä oleva prepaid kännykkä eli omaa elämäänsä.

Homma pelasi näin monta vuotta mutta jotenkin sekin mies kiinni siitä jäi.

On se jotenkin huvittavaa, että pettäminen näkyy selvästi. Tuo kännykän ottaminen iltapesulle mukaan. Pettää voi monella tapaa ja keinot ovat monenlaisia. Työpaikoilla, ruokatunnilla tai äkillinen kiire tai käyminen jossain välissä iltaa. Kysy suoraan ja katso miten käyttäytyy. Parisuhdeterapia on ihan hyvä asia. Jotenkin vaisto sanoo jotain, mutta sitä ehkä yrittää nähdä aina tilanteet toisinpäin. Ja ymmärrän, että tilanne pelottaa ja ahdistaa.

No kyllä kuulostaa siltä, että miehesi on epärehellinen sinulle. Se, että kysyt sinua vaivaavasta asiasta, edesauttaa totuuden esille tulemista. Miehesi voi vastata hyökkäyksellä, kieltää kaiken. Ei kannata aljaa varomaan miehen reaktioita. Jos kaikki on hyvin, sinun kysymyksese ei venettä keinuta. Jos asiat ovat huonosti, kysymättömyys ei tilannetta paranna. Mene suoraan asiaan, sitä nopeammin tilanne selviää.

Jos on kuten meillä, että eräs nainen alkoi ahdistelemaan miestäni oikein voiman kanssa. Viestejä tuli jatkuvasti. Mies yritti ensin salata asiaa, sitten näytti minulle. Voi kamala millaista avointa seksitarjontaa ja miestä kehui koko ajan.
Asiaa alettiin selvittää ja minulle selivisi, ettei mieheni ollut aktiivinen. Onneksi suhteemme sen verran hyvä, että uskalsi lopulta näyttää mitä tavaraa koneesta tuli. En olisi uskonut,e ttä nainen voi tehdä tuollaisia ehdotuksia ja jallittaa jatkuvasti vaikka ei saanut vastakaikua.

Mene toki sinne terapiaan. Jostain on nyt kysymys. On hyvä ennen jos mies haluaa terapiaan Yleensä niitä ei saa sinne kilon paloinakaan.

Yhteistyössä