R
Röllimamma
Vieras
Onko muilla vastaavia kokemuksia välinpitämättömistä isovanhemmista? Isovanhemmat ovat huonoissa väleissä omien lapsiensa kanssa ja kostavat sen sitten lapsenlapsilleen? Lakkasin tanssimasta oman äitini pillin mukaan muutamia vuosia sitten ja katkaisin välini häneen. Lasten hoidosta oli suurimmat erimielisyydet, kun hän sairaassa mielessään keksi, että lasten isä kohtelee poikaamme väärin. Poikaa ei siis ruumiilisesti eikä henkisesti kuritettu, mutta asettiin rajat, kun oli riehuminen kuumillaan. Riehuminen johtui täysin mummon aiheuttamasta sokerihumalasta, kun en kehdannut kieltää mummolta tolkuttoman makean syöttämisen pojalle.
Äitini ja hänen miehensä kostavat nyt sitten lapsenlapsille meidän huonot välimme. Esimerkiksi :Olimme viikonloppuna sukulaistytön rippijuhlissa, niin äitini ei edes tervehtinyt lapsenlapsiaan. Korttia ei tule syntymäpäivinä ja mummo ei soita lapsille. Olen yrittänyt lapset kerran kesässä viedä viikoksi isovanhemmille, mutta nyt poika 10v. ei enää halunnut mennä. Mikä neuvoksi? Soitanko äidilleni ja sanon suorat sanat, kuinka idioottina heitä pidän vai otanko aikaa ja annan asian olla? Suututtaa niin saamaristi lasten takia, itse olen vuosin alistuksesta vapauduttuani enemmän kuin helpottunut.
Äitini ja hänen miehensä kostavat nyt sitten lapsenlapsille meidän huonot välimme. Esimerkiksi :Olimme viikonloppuna sukulaistytön rippijuhlissa, niin äitini ei edes tervehtinyt lapsenlapsiaan. Korttia ei tule syntymäpäivinä ja mummo ei soita lapsille. Olen yrittänyt lapset kerran kesässä viedä viikoksi isovanhemmille, mutta nyt poika 10v. ei enää halunnut mennä. Mikä neuvoksi? Soitanko äidilleni ja sanon suorat sanat, kuinka idioottina heitä pidän vai otanko aikaa ja annan asian olla? Suututtaa niin saamaristi lasten takia, itse olen vuosin alistuksesta vapauduttuani enemmän kuin helpottunut.