Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Siis onko sulla aapee joku koulutus?
Miten sitä sitoutuu työpaikkaan, kun työ ei jatku sitä määräaikaisuutta pidempään. .
No sitä juuri tarkoitinkin. CV:si pohjalta tulee helposti mieleen, että miksei se työ ole jatkunut määräaikaisuutta pidempään. Kuten itse yllä kirjoitit, usein kuulee määräaikaisena alkaneen työsuhteen jatkuneen uudella, pidemmällä sopimuksella tai jopa muuttuneen vakituiseksi. Jos sinulla on pelkkiä lyhyitä määräaikaisia työpätkiä, niin haastattelijan näkökulmasta herää kaksi ajatusta:
1. sinä et sitoudu työhösi
2. sinun työsuhdettasi ei ole haluttu uusia...ja hyvästä työntekijästä pidetään kiinni...
Siis mitä ? Pitäisikö tässä nyt sitten hyppiä riemusta ja iloita siitä ettei edes vakituista työpaikkaa saa itselleen.
No, miksi en olisi vastahakoinen ja pettynyt, kun se kuitenkin tuntuu olevan se realistisin suhtautumistapa. Turha tässä on mitään optimistia ja positiivista esittää, kun sitä kuitenkin joutuu vain pettymään.
Ja joskus rehellisesti sanottuna tuntuu siltä, että todellakin olen ainoa pätkätöitä tekevä kolmekymppinen. Veikkaanpa, että tälläkin palstalla kaikki muissa kuin vakityösuhteessa olevat ovat sitä omasta tahdostaan, ja saavat vakityöpaikan tuosta vaan heti kun haluavat.
On kyllä. Olen laborantti. Mutta satuin sitten ensimmäisesssä työpaikassani saamaan allergian eräille kemikaaleille ja nyt sitten kukaan ei palkkaa, kun pelkäävät ilmeisesti, että yksi allergia tarkoittaa, että voin koska tahansa tulla allergiseksi mille tahansa muullekin. (Ja pakkohan se allergia on kertoa, koska minun on mahdotonta käsitellä työssä niitä aineita, joille olen allerginen)
Päästetäänpäs. Yhä yleisempää on, että työntekijöitä palkataan tukien avulla. Kun tukikausi loppuu, laitetaan vanha työntekijä pihalle ja uusi tuettu työntekijä tilalle. Tämä on yleistä sellaisissa töissä, joissa ei tarvita erikoisempaa koulutusta ja jota kuka tahansa oppii tekemään viikossa tai kahdessa.Mutta herättää kysymyksen/epäilyksen miksi sun työsuhde ei ole kestänyt määräaikaisuutta kauempaa ja varsinkin jos niitä on useita. Hyviä työntekijöitä ei päästetä pois...
En lukenut ihan kaikki viestejä, toivottavasti en kysy jotain mitä on jo kysytty. Mutta oletko ap harkinnut uuden koulutuksen hankkimista? Ehtisit vielä. Koska sinulla on tuo allergiatausta, voi olla, että olisit oikeutettu opiskelemaan harkinnanvaraisen työttömyystuen varassa. Ja toisaalta ammattikorkeissa on useita aikuiskoulutusvaihtoehtoja, joiden rinnalla on myös mahdollista käydä töissä (etäopetusta paljon).