Epäonnistunut lääkkeellinen tyhjennys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hansu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hansu

Jäsen
08.06.2004
279
0
16
Hei!

Haluaisin kysyä teiltä, joilla lääkkeellinen tyhjennys ei onnistunut ja jouduitte kaavintaan. Oliko teillä mitään oireita esim. raskausoireita, pitkittynyttä vuotoa, kuumetta tms.? Mulla tyhjennyksestä aikaa torstaina kaks viikkoa. Jälkivuoto nyt lopuillaan. Mitään oireita mulla ei oo ollu, mut jotenkin jännittää, että onkohan tyhjennys onnistunu. Lääkityksissäkin on näköjään eroja. Mulle annettiin sairaalassa suun kautta eka lääke (mifepristoni) ja seuraavana aamuna laitoin kaksi emätintablettia (misoprostol). Tyhjeneminen tapahtui n. 4-6 tunnin kuluttua, kuten ohjeessakin sanottiin. Vuotoa + klönttejä tuli kyllä niiden parin tunnin aikana niin paljon, että melkein piti koko ajan vessassa istua. Jälkitarkastus mulla on parin viikon päästä.

Minulla alkoi epälyttää että jotain on kohtuun jäänyt,kun kokoajan oli pientä painontunnetta alamahassa.Minun käskettiin viedä pissanäyte raskaustestiä varten labraan,samoihin aikoihin alkoi alamahaa polttelemaan,oli arka ja kipu alkoi voimistua. Testi näyttikin plussaa. Kaavinnassa todettiin "löydöksen"alkaneen pilaantua.

Kiitos vastauksestasi! Vielä tässä olen kuulolla, jos jollain mullakin ko. asiasta kokemusta? Mulla ei meinaa jälkivuoto loppua...ekaks näytti et loppuu torstaina, mut nyt taas tiputtaa ruskeaa tuhrua. Ei mul mitään kipuja oo ollu, mut munasarjoja on vihlonu muutamana päivänä. Jälkitarkastukseenkin on vielä puoltoista viikkoa. Ohjeissa kun oli, että jälkivuoto voi kestää 1-2viikkoa, niin kannattaiskohan mun soittaa ens viikolla gynenpolille, jos vuoto ei lopu?

Alkaa vähän epäilyttämään, että näinköhän tyhjennys ei onnistunut...en kyl enää millään haluis kaavintaan...mut pakkohan se on jos niikseen menee.

Yhteistyössä