epäsäännöllinen kierto ja raskautuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suru

Vieras
Miten kauan yrititte te joilla erittäin epäsäännöllinen kierto?
Tikutitteko ovista? Mulla viime kierto oli 49pv ja joka kertaa heittelee totaalisesti, sitä ennen tais olla 39pv.
Miten raskautuminen ikinä onnistuu kun ei mitenkään osaa bongata ovista. Eikä haluis tikuttaa 50pv putkeen. Menkat voi myös kestää vain 2vko.
Yritystä nyt reilu 5kk ja onkohan kahdet menkat tullu :(

Hae apua lääkäristä kiertoosi. Teroluteilla käynnistely vois auttaa.

Suosittelen lämpimästi lääkärin neuvoja, yksityinen asiaan vihkiytynyt gyne olis paras vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja Kati:
Hae apua lääkäristä kiertoosi. Teroluteilla käynnistely vois auttaa.

Suosittelen lämpimästi lääkärin neuvoja, yksityinen asiaan vihkiytynyt gyne olis paras vaihtoehto.

Just samaa meinasin kirjoittaa, et teroja vaan kyselemään gynelle.

Me yritettiin vuosi, minulla aina ollut epäsäännöllinen, pitkä kierto. Alkutaipaleella tikutin ovista, ja yritystä oli todellakin kovasti...Kävin jossain vaiheessa normi gynen tarkastuksessa, ja siellä ultrattiin alakautta että kaikki oli ok, juuri epäsäännöllisen kierron ja runsaan vuodon takia. Kaikki näkyi olevan kunnossa ja itseasiassa juuri silloin näkyi, että munasolu oli juuri irtoamassa - eli lääkärin ohjeiden mukaan "laitoin miehen töihin" seuraavina päivinä ;) Tästä seurasikin raskaus, mutta se meni heti varhain kesken. Tällöin myös lopetimme niin raskaan yrityksen, eli en enää seurannut ovulaatioita tms. Suhtauduttiin koko asiaan rennommin, ja niin että saa tulla jos on tullakseen...Ja sitten 5kk päästä huomasimme olevamme raskaana. Tuloksena oli luomukaksoset.

Itselläni myös epäsäännöllinen kierto, kierto vaihtelee 35-47pv välillä. Oon raskautunut 2x silti ihan luomusti, eka raskaus toisesta yrityskierrosta, toinen raskautuminen kesti n. puol vuotta. Mulla helpottaa se, että tunnistan oviksen selkeistä oireista. Kerran oon tikuttanut sen varmistaakseni että siitä on kyse... tietysti yksi konsti on touhuilla niin usein että aina on kavereita matkassa =)
Ite en oo lääkäriin hakeutunut, kun raskaaksi olen kuitenkin tullut, mutta sitäkin voi suositella, kovin pitkään ei kannata ihmetellä kun noinkin harvakseltaan menkat tulee (kahdet/5kk).

Yhteistyössä