Epäsäännöllinen syöminen aiheuttaa lihomista? Ei ole totta. Päinvastoin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoikkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoikkis

Vieras
Ainakin mun kohdalla. En syö aamulla mitään, kun ei tee mieli. Lounaan syön, sen jälkeen juon kahvia ja joskus syön välipalaa, joskus en. Illalla/iltapäivästä syön leipää tai jotain muuta. Joskus korvaan aterioita karkilla/suklaalla ihan surutta. Joskus syöpöttelen illalla ja joskus en.

Syön todella epäsäännöllisesti enkä ikinä syö jos ei ole oikeasti nälkä. Juon paljon vissyä ja kahvia. Toisinaan syön paljonkin, mutta en todellakaan säännöllisesti, saati 5 kertaa päivässä!

Mut tämä sopii mulle. Olen hyvässä kunnossa ja hoikistunut paljon. Painan nyt 60kg ja olen 170cm pitkä. Kun söin säännöllisesti, aamupuurot, lounaat, välipalat jne. lihoin. Painoin 70 kg. Nyt kun syön epäsäännöllisemmin, olen hoikempi.

kannattaisi kuitenkin ehkä ajatella, mitkä vitamiinit, kivennäisaineet ja proteiinit menetät siinä, kun korvaat aterioita karkilla ja suklaalla. Ne sun elimistö joutuu tempomaan lihaksista, luustosta yms... ja ateroiden väliin jättäminen nostaa kortisolia joka myös hajottaa elimistöä ravinnon puutteessa.

Mietihän pidemmän päälle. Säännöllisesti kannattaa syödä, mutta voi syödä vähemmän määrällisesti ja hiilareista nipistämällä. Esim. pieni salaatti proteiinilisällä on mahtava ruoka!

Enhän mä jätä syömättä. Kun syön, syön paljonkin, mutta ehkä vain kerran päivässä kunnolla. Joskus useamminkin. Kuitenkin korkeintaan kaksi kertaa päivässä Paljonko sitä nyt pitäisi ihmisen sitten syödä? Syön yleensä yhden lämpimän aterian päivässä ja silloin syön tosi paljon, rekkamiehen annoksen. Mun syömiset vaihtelevat hirveästi. Pääsääntönä ainoastaan se yksi iso ateria päivässä, muut syömiset sitten miten sattuu.

Syön vitamiineja ja omega-lisiä.