L
Liinu81
Vieras
Miten te jotka teette itse tai teidän puoliso tekee vuorotyötä, saatte järjestymään aikaa perhe-elämälle? Minua tämä asia on alkanut ihan todella rassaamaan, vaikka olenkin vielä itse hoitovapaalla. Miehen epäsäännölliset työajat ja pitkät työputket (nytkin 12 pvää ilman vapaata) saavat minut jatkuvasti tuntemaan, että käytännössä elelen yksinhuoltajan arkea (niin ja kaikki kunnia heille, jotka siitä selviävät!). Rasittavaa on myös se, että jos minulla on mitään omaa menoa (esim hammaslääkäri tms "pakollinen"), olen aina riippuvainen omien vanhempien hoitoavusta lapsen kanssa. Miehen yksittäiset vapaapäivät silloin tällöin tarkoittavat sitten rästiin jääneiden isompien kotitöiden tekemistä. Ja niin, hyvä on, että on töitä ja kehitysmaiden lapsilla ei ole edes ruokaa, mutta silti tämä asia minua vaivaa ihan todella. Elämä vain menee eteenpäin, lapset kasvavat ja parisuhde nuivettuu, miehen näkemys on, että "semmoista se on", hän ei ole kiinnostunut vaihtamaan työpaikkaa tai opiskelemaan uutta alaa.