Epätäydellinen äiti ilmottautuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Miisa"

Vieras
Hei vaan kaikille.

Meillä

- vauva syö kotitekoisten soseiden lisäksi, luoja paratkoon, kaupan valmissoseita
- minä en, herranjestas, käy joka päivä vauva kanssa vaunulenkillä
- vauva on 10 kk ikäinen ja annan hänen katsoa piirrettyjä teeveestä, jestas!
- meillä imuroidaan ja mopataan lattiat kuin 1-2 kertaa viikossa. Jos se ei riitä, niin sitten perskutarallaa ollaan likaisilla lattioilla, omg.
- vauva käy kylvyssä keskiviikkoisin ja sunnuntaisin. Kerran, siunaa ja varjele, keskiviikon kylvetys lykkääntyi perjantaiaamuun saakka.
- haaveilen siitä, ettekylläikinäuskotätä, että pääsisin tässä kesällä joku iltapäivä pariksi tunniksi ystävän kanssa terassille juomaan pari lasillista kuohuviiniä.

Tässä sulle vähän kerrottavaa tosta siivoomisesta.

Oon siis 14v ja mun kaveri on saman ikänen. Tän äiti on kauhee stressaaja, koko ajan vouhottaa ja siivoaa joka ikisen tahran, varmaan joka päivä moppaa monesti ja imuroikin. Kun tää kaverini oli vauva, niin tää äiti ei rentoutunu yhtään, kun ei vauvaansa tarvinnu hoitaa, niin heti oltiin siivoamassa.

Kun minä olin pieni, niin ei meillä kovin paljoa siivottu 1 tai 2 kertaa viikossa imuroitiin ja mopattiin.

Tää mun kaveri on kipeä kerran kuukaudessa vähintään, kun ei vauvana vastustuskyky kehittynyt tarpeeksi ! Minä olen ehkä kerran vuodessa kipeä jos sitäkään.

En tarkoita sitä että jättäisit moppaamatta tai imuroimatta, mutta kuitenkin, älä one niin nipo siivoomisen suhteen, sillä varmaan haluat ettei lapsesi myöhemmin kärsi jatkuvasta yskästä, kuumeista ym.

Tää mun kaveri lopetti juoksemisenkin, kun oli niin hankala pitkäkestoinen yskä....

Sitten sanon vielä sen, että älä ole lapselle liian huolehtivainen, tätä mun kaveria äiti puki vielä 10-vuotiaana päästä varpaisiin ja ei päästänyt mennä kouluun tietyissä vaatteissa. Sitten TÄLLÄKIN HETKELLÄ, MIETTIKÄÄ TÄÄ MUN KAVERI ON 14, niin tää sen äiti siivoo, imuroi ja petaa joka aamu sängyn ! Järjestelee vaatekaapitkin ! Mutta hahhahaa, tällä mun kaverilla ei oo minkäänlaista mielikuvitusta ja matkii koko ajan mua ! Eli liian huolehtivien äitien lapsista tulee matkijoita ja avuttomia.

[QUOTE="Miisa";23886597]Hei vaan kaikille.

Meillä

- vauva syö kotitekoisten soseiden lisäksi, luoja paratkoon, kaupan valmissoseita
- minä en, herranjestas, käy joka päivä vauva kanssa vaunulenkillä
- vauva on 10 kk ikäinen ja annan hänen katsoa piirrettyjä teeveestä, jestas!
- meillä imuroidaan ja mopataan lattiat kuin 1-2 kertaa viikossa. Jos se ei riitä, niin sitten perskutarallaa ollaan likaisilla lattioilla, omg.
- vauva käy kylvyssä keskiviikkoisin ja sunnuntaisin. Kerran, siunaa ja varjele, keskiviikon kylvetys lykkääntyi perjantaiaamuun saakka.
- haaveilen siitä, ettekylläikinäuskotätä, että pääsisin tässä kesällä joku iltapäivä pariksi tunniksi ystävän kanssa terassille juomaan pari lasillista kuohuviiniä.[/QUOTE]

Sähän olet ihan kuin minä! Meistä tulisi todennäköisesti hyvät kaverit :)

[QUOTE="elli";23886881]
Kun minä olin pieni, niin ei meillä kovin paljoa siivottu 1 tai 2 kertaa viikossa imuroitiin ja mopattiin.
[/QUOTE]

Jos kerran tai kaksi viikossa imuroi ja moppaa, niin se on kyllä aika usein siivoamista mun mielestä...

Täällä yksi todellakin epätäydellinen äiti
-hermostun viikottain poikiini ja korotan ääneni
-syötän eineksiä jos en jaksa tehdä töiden jälkeen ruokaa
-en kuskaa kymmeniin harrastuksiin, jotka kehittäisivät ja sivistäisivät lapsia
-en muista syöttää aina kaikki vitamiineja sekä kalaöljyjä lapsilleni
-olen joskus ajatuksissani kun he puhuvat minulle
-olen väsynyt töistä ja rahahuolista johtuvasta stressistä
jne jne
Siltikin lapseni pärjäävät koulussa ja kavereiden kanssa, ovat terveitä, tykkäävät olla lähelläni (vaikka ovat jo esimurkkuiässä), uskaltavat näyttää tunteensa ja ovat kivoja jätkiä :)
Keskinkertaisuus siis riittää!

Hui kauhea. Meillä imuroidaan varmaan kerran pari kuussa ja samalla mopataan. Meillä koirakin vielä.

Täytyy alkaa useammin imuroimaan kun vauva alkaa viihtymään lattialla :D

Uusimmat

Yhteistyössä